Hvilken fødsel er sundest for baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
12 svar
9 synes godt om
7. december 2013

ette1987

Stødte på en kommentar til et blog indlæg om selvvalgt kejsersnit, hvor der bliver skrevet at kejsersnit er den mest ufarlige måde for barnet at komme til verden? Er det rigtig? For så burde alle da få kejsersnit... Jeg har selv en fantastisk 100% naturlig fødselsoplevelse i bagagen, og glæder mig til at gentage succesen med lillebror <3 Har altid forstået en almindelig fødsel er at foretrække.. Hvis det er muligt selvfølgelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2013

2babygirls

Stødte på en kommentar til et blog indlæg om selvvalgt kejsersnit, hvor der bliver skrevet at kejsersnit er den mest ufarlige måde for barnet at komme til verden? Er det rigtig? For så burde alle da få kejsersnit... Jeg har selv en fantastisk 100% naturlig fødselsoplevelse i bagagen, og glæder mig til at gentage succesen med lillebror <3 Har altid forstået en almindelig fødsel er at foretrække.. Hvis det er muligt selvfølgelig

Har også altid hørt det er vaginal fødsel der er sundest så lungerne får presset fostervandet ud.

Det må Google vide

Edit; http://babyonline.dk/det-sker-der-med-barnet-under-fødslen/

Anmeld

7. december 2013

mommy1991

ette1987 skriver:

Det er klart sundest at blive født på naturlig vis hvis det kan lade sig gøre. På den måde blive barnet jo klemt sammen og tømt for fostervand i lungerne. Men det er jo bare ikke altid det kan lade sig gøre. 

Anmeld

7. december 2013

Laulund87

Klart en vaginal fødsel, det er jo det naturlige

Anmeld

7. december 2013

ette1987

Nej.. Hvis der var det mindste sikkerhedsproblem ved alm fødsel ville jeg også altid vælge kejsersnit! Studsede bare over det, og tænkte nogen vidste besked

Anmeld

7. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Som andre skriver hjælper en vaginal fødsel med at presse fostervand ud og derudover bliver der frigivet nogen hormoner som både er gode for mor og barn ift  "mor-barn-connectionen"

Anmeld

7. december 2013

ette1987

Mor11 skriver:

Som andre skriver hjælper en vaginal fødsel med at presse fostervand ud og derudover bliver der frigivet nogen hormoner som både er gode for mor og barn ift  "mor-barn-connectionen"

Okay Men er der mindre komplikationsrisiko ved kejsersnit?

Anmeld

7. december 2013

Kløver

Tror det kommer an på situationen. I de fleste tilfælde er vaginal det bedste, men ved fødsler med for stor ricisi, eller lignende kan ks jo være det sundeste ??

Anmeld

7. december 2013

Muffinmus

Nix, kejsersnit er en operation, Lle operationer har risici for våde mor og barn. Børn født ved K'S har større risiko for kroniske luftvejssygdomme som bronkitis, Astma, vejer ofte mere som voksne osv osv. Kunne blive ved samtlige sygehuse siger det modsatte af det SU har læst, nemlig at fødslen er en del af barnets forberedelse af livet, at væsken undervejs presses id af lungerne og at barnet bliver påvirket i positiv retning af turen gennem fødselskanalen. 
Derfor vi IKKE er designet med en lynlås
Har prøvet begge dele i øvrigt, både K's og fødselundtagelserne er rygskader, for smalt bækken, tidligere alvorlige rupturer og lign hvor morderens helbred står på spil ved en vaginal fødsel.

Anmeld

7. december 2013

ette1987

Så blev jeg så meget klogere Så vist jeg har forstået er det vist også nærmest umuligt at få et kejsersnit medmindre der er en grund til det. Og det er nok ikke kun pga af økonomiske hensyn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.