Jeres drømmehjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2013

Kløver

Vi bor i et familie hus, men skulle vi købe nyt, var et et plans klart en stor prioritet, og en god stor have med god plads til både leg, buske/blomster og drivhus samt nyttehave. At bo maks 45 min fra arbejde og familie ville også være i højsædet her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2013

Pcokate

HB86 skriver:

Hej med jer.

Jeg er ny på siden, og har brug for at høre jeres tanker omkring noget, så håber i vil svare 

Min kæreste og jeg og vores søn på 13 måneder står og skal sælge og flytte til Århus fra Hammel. 

Men vi har svært ved hvor vi skal flytte hen og hvordan vi gerne vil bo. Derfor vil jeg meget gerne høre hvordan i bor med jeres barn/børn eller hvordan i drømmer om at bo?! Altså om det er i lejlighed, hus, har i have (eller er det et must), tæt på bedsteforældre, tæt på andre børnefamilier osv. Hvordan vil i gerne bo med jeres børn? Hvad lægger i vægt på og hvad er vigtigt for jer? 

I må også meget gerne sige til, hvis i har nogle erfaringer med nogle bestemte byer i Århus!

Jeg ser meget frem til at læse jeres svar 

Bor i 2v nu med barn men så længe vi studere er det fint 

Ønsker når studiet er færdigt og alt det der: et 1 plans hus med have lidt udenfor roskilde (masser af børnefamilier og tæt på familie og venner). 

Stor stue (plads til 30-35 mennesker kan sidde der til fødselsdage m.m) 

2 badeværelser (gider ikke vente 1 time før manden kommer ud + 30 min udluftning)

værelse til hver af børnene (hvis vi Får mere end en).

køkken med spiseplads, masser af bordplads og opbevaring

bryggers

legerum til manden og hans computere (gerne lydisoleret)

hobbyrum til mig

stor grund/have med plads til høns, geder, hund, kat, køkkenhave og familietid). 

Det var drømmen, nu må vi se hvad det bliver til

Anmeld

6. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
HB86 skriver:

Hej med jer.

Jeg er ny på siden, og har brug for at høre jeres tanker omkring noget, så håber i vil svare 

Min kæreste og jeg og vores søn på 13 måneder står og skal sælge og flytte til Århus fra Hammel. 

Men vi har svært ved hvor vi skal flytte hen og hvordan vi gerne vil bo. Derfor vil jeg meget gerne høre hvordan i bor med jeres barn/børn eller hvordan i drømmer om at bo?! Altså om det er i lejlighed, hus, har i have (eller er det et must), tæt på bedsteforældre, tæt på andre børnefamilier osv. Hvordan vil i gerne bo med jeres børn? Hvad lægger i vægt på og hvad er vigtigt for jer? 

I må også meget gerne sige til, hvis i har nogle erfaringer med nogle bestemte byer i Århus!

min kæreste og jeg bor i en lille treværelses lejlighed hvor vi desværre skal dele toilet og bad med vores nabo og hvor det eneste udendørsareal er gården der også er parkeringsplads for alle 6 lejligheder...

Mit drømmehjem er et hvor mine børn hver kan have sit eget værelse og hvor der er noget aflukket udedørsområde - om det er en lukket gård eller en have er ikke så vigtigt, bare børnene kan komme ud og lege uden at jeg behøver at have en frygt for at de bliver kørt ned...

som det er nu, så bor vi ca. 30 minutters kørsel fra både mine forældre og min svigermor og jeg håber da at vi kan blive boende her på Bornholm, men det kommer desværre også an på om vi begge kan få arbejde herover...

Anmeld

6. december 2013

Ellie79

HB86 skriver:

Hej med jer.

Vi overtager drømme huset om små to mdr.

Vores drømme hus er et parcelhus fra 60'erne der er store lyse rum, vi har mulighed for at skabe vores eget drømme hjem. Det ligger for enden af rolig vej med kammerater. Det er meget tæt på skole og institutioner + indkøb. Vi har relativ kort til vores arbejde i midtbyen. Vi får nær miljø og smuk natur. Og glemte helt at nævne vi får en fantastisk have med udkig til heste på den anden side af vejen.. 

Anmeld

6. december 2013

lineog4

Drømmescenariet er en skøn stor murermestervilla i hjertet af Roskilde med en del kvm - vi har 190 nu og kan ikke forestille mig mindre, højt til loftet og en god mellemhavehvor der både var plads til drivhus, græsplæne, leg og køkkenhave.

Og mens vi venter på den store lottogevinst bor vi så i gammel lejlighed i hjertet af Roskilde og har vores kolonihavehus lig ude hvor der er udsigt over marker og skov.

Nu hvor børnene er så store tror jeg ikke vi ønsker at ændre geografisk placering, og egentlig værdsætter jeg meget min mor er i gåafstand.

Men must er vi ikke er afhængige af bil, der er tilpas kulturelt udbud i nærheden og ja byen (selvom det jo ikke er København)

Anmeld

6. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi er bymennesker, og drømmen ville være et 3plans hus (kælder, stue, 1.sal) på ca 150kvm, beliggende i cykelafstand fra centrum og med gode handlemuligheder lige rundt om hjørnet. der skulle være 2 børneværelser og 1 soveværelse på 1salen, stue og køkken i ét i stueetagen og jeg VIL have en kogeø!  I kælderen skal der være tørt oh beboeligt, så man kan bruge den til ekstra værelse, hobbyrum (manden spiller trommer så det vil være perfekt i en kælder) og et vaskerum

i mit køkken skal der være kilometervis af borplads!

huset skal være af ældre dato men shinet op med glatte lofter og vægge og lækre store fyldningsdøre og vinduer med sprodser, så det bevare sin stil. 

Haven skal være begrænset! Stor terrasse, og en græsplæne man kan slå på 15-20min. der skal bare lige være plads til   ungernes ting.

men, indtil nu må vi nøjes med en 3vær på 73kvm uden have eller gård. Til gengæld ligger den i byen

Anmeld

6. december 2013

Studerendemor

HB86 skriver:

Hej med jer.

Vi er lige flyttet fra et stort hus på landet i gåafstand til strand og skov, med carport, vaskerum, have med frugttræer og bålplads. Vi overtog stedet, da jeg var gravid med vores første barn, og vi var fuldstændig sikre på at det var lykken. Det var også dejligt, men der var langt til vuggestue, legekammerater og indkøbsmuligheder. Vi havde svært ved at få tid til at passe haven og holde huset pænt, det var så uoverskueligt. Nu bor vi 8 km. fra Aarhus centrum i et lille nyt lavenergi rækkehus, med lille fin have, i et område fyldt med børnefamilier, en stor lækker park og naturlegeplads, tæt på indkøb og børnehave, tæt ved motorvej så min mand kommer lynhurtigt på arbejde, og busser mod centrum hver 8. min. Det har vist sig at være lykken for os 

Hvis jeg skulle vælge et sted i Aarhus, jeg ville bo, ville det være Stavtrup, Malling, Beder eller Trøjborg. 

Anmeld

6. december 2013

Papillon

Vi bor i en to-værelses lejlighed, og håber på at flytte på familiekollegie før den lille kommer. Det fungerer som små rækkehuse på tre værelser (to værelser og et kammer nærmere) og er beregnet til studerende med børn

Drømmen er en landejendom, hvor min kæreste kan have noget at rode med af byggeprojekter og køretøjer, og jeg kan have dyr uden at genere nogen. Savner mine høns og ønsker mig en hane engang  Og hvor der ikke mindst er plads til børn og leg! Geografisk ved jeg ikke, hvor vi befinder os i drømmen.

Men det må vente til vi engang er færdige med uddannelser og forhåbentlig økonomisk kan realisere drømmen

Anmeld

6. december 2013

Aagaard

Mit drømme hjem er et hus i ét plan, med 4 soveværelser der alle har dør ud til et åbent stue/køkkenrum med køkkenø. Der skal være brændeovn og der skal være udgang til haven fra køkkenalrummet og haven er på omkring 1000m2, så der er plads til både fis, ballade og min selvforsynene have, med frugtbuske og trær og med kartoffelkugle og drivhus.
Gerne plads til 2 elbiler i indkørslen, så jeg kan komme på mit forhåbentlig 30 timers job og manden alligevel ikke helt er fanget i huset. Det må gerne være i en lille by, med "lille" skole. 

Lige nu, bor vi i et lille dejligt hus, i Sabro lige uden for århus - vi er godtnok nødt til at flytte fordi min kæreste er blevet kronisk syg med gigt i "hele" kroppen og vi derfor går en noget usikker tid i møde, både økonomisk og familiemæssigt.

Så mangler i et lille hyggeligt hus på en 500kvm grund 25 min fra Århus centrum. Så er det til salg fra midten af næste uge...

Mvh Line

Anmeld

7. december 2013

Loa

Årh suk drømmer om drømmehuset dagligt

Mit drømmehus:

Ligger i Greve eller Karlslunde

Er stort og med min. 4 værelser, to børneværelser, soveværelse, kontor/krea rum.

Allerhelst i et plan

Må meget gerne have brændeovn

Stor have med plads til børneaktiviteter og gerne med solid hæk så hunden også kan være i sikkerhed i haven

Et trygt og sikkert kvarter

Relativt tæt på familien

Carport til to biler ville også være luksus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.