Jeres drømmehjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.990 visninger
21 svar
2 synes godt om
6. december 2013

HB86

Hej med jer.

Jeg er ny på siden, og har brug for at høre jeres tanker omkring noget, så håber i vil svare 

Min kæreste og jeg og vores søn på 13 måneder står og skal sælge og flytte til Århus fra Hammel. 

Men vi har svært ved hvor vi skal flytte hen og hvordan vi gerne vil bo. Derfor vil jeg meget gerne høre hvordan i bor med jeres barn/børn eller hvordan i drømmer om at bo?! Altså om det er i lejlighed, hus, har i have (eller er det et must), tæt på bedsteforældre, tæt på andre børnefamilier osv. Hvordan vil i gerne bo med jeres børn? Hvad lægger i vægt på og hvad er vigtigt for jer? 

I må også meget gerne sige til, hvis i har nogle erfaringer med nogle bestemte byer i Århus!

Jeg ser meget frem til at læse jeres svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2013

Anitta Kristiansen

Vi bor ude på en landejendom, som ligger tæt på mine svigerforældre, men dog et godt stykke hen til min egen far.
Vi har plads til lidt af hvert. Og når børnene bliver store, er der plads til lidt af hvert. Jeg vil mene en have er meget dejlig at eje, da det bare at åbne døren også kan børnene lege der ude, uden at skulle tage hen til en park og være på hele tiden.
Vi bor et stykke væk fra hovedvejen, så jeg kan uden problem sætte både børn og dyr løs uden at være bange for at de bliver kørt ned.

Jeg har boet i lejelighed inde i Aalborg, men der var meget larm og svært at finde ro til den bette, da mange kunne holde fester, og sådan er det jo inde i byen.

Men tænk på hvordan i selv er som familie, hvor meget tid bruger i med forældrene. Er i by mennesker eller land mennesker, der er også en mulighed midt i mellem, så er der ikke for langt til byen, men altid en nabo at komme til.

Her betyder det at have meget plads meget, manden der elsker motor sport, som kan nyde i baghaven. og en dreng som er meget selvstændig, han nyder at der er masser af plads til både at spille bold, sandkasse, trampolin osv.

Men mærk på jer selv, elsker jeres barn at være uden for så er det dejligt med en have, hvor der kan være lidt. nogen gange kommer det helt rigtige hus også først når man bare ser det helt perfekte sted.

Anmeld

6. december 2013

Tanja1234

Hus med en nem have, gerne i et kvarter med lukkede veje så man tør lade børnene lege på gaden.

Andre børnefamilier vil nok være rart når ungerne når skolealderen og kan besøge hinanden på egen hånd.

Tæt på bedsteforældre så de nemt kan komme og passe/hente i institution osv.

Jeg vil altid vælge et hus med 1 værelse for meget, så man har plads til kontor/bøger/papirer/klapvogn/det kongelige pocelæn osv. osv.

Min. carport til bilen så jeg ikke skal skrabe sne og is hele vinteren...

Anmeld

6. december 2013

esioul

HB86 skriver:

Hej med jer.

Jeg er ny på siden, og har brug for at høre jeres tanker omkring noget, så håber i vil svare 

Min kæreste og jeg og vores søn på 13 måneder står og skal sælge og flytte til Århus fra Hammel. 

Men vi har svært ved hvor vi skal flytte hen og hvordan vi gerne vil bo. Derfor vil jeg meget gerne høre hvordan i bor med jeres barn/børn eller hvordan i drømmer om at bo?! Altså om det er i lejlighed, hus, har i have (eller er det et must), tæt på bedsteforældre, tæt på andre børnefamilier osv. Hvordan vil i gerne bo med jeres børn? Hvad lægger i vægt på og hvad er vigtigt for jer? 

I må også meget gerne sige til, hvis i har nogle erfaringer med nogle bestemte byer i Århus!

Vinkelhus med loft til kip.

Kæmpe vinduesparti i den ene ende, hvor der skal være stue.

soveværelse, stort kontor og 2 børneværelser

Dobbelt muret garage

Mellem størrelse have der er let at holde

Anmeld

6. december 2013

modesty

Hej med jer.

Det kan man jo ikke rigtigt svare på medmindre man kender jeres specifikke kriterier. Er det f.eks vigtigt for jer at bo midt inde i byen? Eller vil I hellere have grønne marker omkring jer?

Mit drømmescenarie ville være hus med have, inde i byen (Kbh), tæt på bedsteforældrene i et område med legekammerater. 

Men da kun meget rige mennesker har råd til hus med have i Kbh centrum, hedder vores løsning:

Lejlighed med skøn gård med masser af legekammerater, tæt på bedsteforældre. Om sommeren har vi kolonihave en halv time på cykel fra vores lejlighed, tæt ved vandet (Amager).

Vi er SÅ glade for både bedsteforældre og legekammerater i nærheden. Selvom min søn kun er 2 år, kan vi allerede nu se hvor stor en glæde han får af de andre børn i gården. Og det er så fedt at bedsterne kan passe i ny og næ hvis man vil ud at spise eller lignende. Og at bo tæt ved vandet om sommeren, med egen have, er ren luksus.

Anmeld

6. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Tanja1234 skriver:

Hus med en nem have, gerne i et kvarter med lukkede veje så man tør lade børnene lege på gaden.

Andre børnefamilier vil nok være rart når ungerne når skolealderen og kan besøge hinanden på egen hånd.

Tæt på bedsteforældre så de nemt kan komme og passe/hente i institution osv.

Jeg vil altid vælge et hus med 1 værelse for meget, så man har plads til kontor/bøger/papirer/klapvogn/det kongelige pocelæn osv. osv.

Min. carport til bilen så jeg ikke skal skrabe sne og is hele vinteren...

Det er lige sådan vi har det og elsker det!

Vi bor i et 1 plans hus, uden trapper og hold nu op, hvor er det dejligt!! Vh stine

Anmeld

6. december 2013

N1

Fordele ved vores hus må være:

At det lægger i en by - på en stille vej
At der er dp, vuggestue, børnehave og folkeskole i byen.
At der er bus og tog forbindelser til videre gående uddannelser.
At vi har en stor grund trods at vi bor midt i byen.
At vores have er rigtig stor - som kun består af græs (+ legetøj)
At byen er lille så alle kender alle.
At min søns bedste forældre bor i samme by + nabo byen.

Ulemper må være:

At det er i 3-plan
At børneværelserne er på 1. sal, og soveværelset er i stueplan.
At der kun er ét sted at handle i byen (ellers skal man køre 5 km)

Kommer sikkert på mere

Men hvis jeg kunne vælge om efter at have fået barn, så ville jeg klart vælge et 1-plans hus som lå i en lidt større by end den vi bor i nu

Anmeld

6. december 2013

L&V

Vi bor i to planshus med stor lukket have med masser af lege muligheder for børnene. I et stille villa kvarter tæt på institution og indkøb.

2 ud af 3 par bedsteforældre bor inden for 5 min i bil så det er super dejligt nemt..

Det eneste minus er at skolen ligger et godt stykke her fra

Anmeld

6. december 2013

LilleMie

HB86 skriver:

Hej med jer.

Vores drømmehus:

• ligger midt i Odense (vi er meget bymennesker), men gerne i et stille område
  • er tæt på vores familier (som heldigvis alle bor i Odense )
  • har en hyggelig have, gerne med frugttræer og bærbuske. Den skal være er nem at holde og børnevenlig (dvs. ingen giftige planter, lukket af til vejen, har sandkasse, gynger, legehus, plads til at spille bold osv., )
  • selve huset er medium størrelse (alt store huse synes jeg ikke er hyggelige og et lille hus bliver for trangt, så ca. 130-150 kvm og gerne flere etager)
  • der skal være 3 børneværelser, kontor, stor stue/alrum med plads til legetøj og hygge, minimum 2 toiletter, og også meget gerne et hobbyrum
  • det skal ligge i et område med mange andre børnefamilier

Vi er så heldige, at vi for et år siden købte et hus, der næsten er som ovenfor  Det eneste der mangler er lidt ekstra kvm, og 2 værelser mere ville være genialt 

Men vi har kun et barn nu, så vi har stadig rigeligt med plads og vi har en meget "rustik" kælder, hvor vi drømmer om at lave kontor og hobbyrum i til sommer - så vi flytter ikke foreløbigt 

Held og lykke med jeres egen boligdrøm!

Anmeld

6. december 2013

lycly

HB86 skriver:

Hej med jer.

Min absolutte drømme boligsituation:
Stort norsk træhus (men beliggende i Danmark) med masser af plads, et værelse til hvert barn, stor have. Det må ikke ligge i et villakvarter da jeg ikke bryder mig om hvis naboen kan glo ind af ens vinduer eller ned i ens have. Men der må maks være 1 km til naboer og gerne naboer med børn.
Det skal være nemt og hurtigt at komme til en større by da jeg ved at jeg vil kede mig ihjel alt for langt ude på landet.
Mine forældre skulle bo maks 30 min kørsel fra os

Rimelig urealistisk, men man har vel lov at drømme. Men det vigtigste for mig i forhold til bolig er plads og at jeg har min familie i nærheden ville fx aldrig flytte til Jylland når min familie bor på Sjælland

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.