8 ugers tigerspring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2013

Clisolka

Kris89 skriver:

tak så er jeg mere rolig

Han laver tunge bleer og afføringen 1-2 gange i døgnet... han døjer en lille smule med prutter, men synes ikke han klager sig helt så meget når han skal af med dem som han har gjort..

der skal ske noget nu, det der med at ligge i arm kan vi godt glemme. han vil på hans legetæppe og snakke med hans tøjdyr. han smiler og griner.

så jeg er ikke på den måde urolig for at der skulle være noget alvorligt galt med ham, men når der alle steder står de skal spise en 6. del af deres vægt bliver man jo bekymret når de ikke gør det

Haha ja nu begynder der at ske en hel masse! Her vil han absolut heller ikke ligge ned mere - han skal op og opleve verden (og følge med i hvad storesøster laver af ballade) 

Ja, man bliver lidt bekymret når ikke de vil spise det de "skal" - jeg hader de her perioder  Her er han forkølet samtidigt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2013

Kris89

Babymor1013 skriver:

Haha ja nu begynder der at ske en hel masse! Her vil han absolut heller ikke ligge ned mere - han skal op og opleve verden (og følge med i hvad storesøster laver af ballade) 

Ja, man bliver lidt bekymret når ikke de vil spise det de "skal" - jeg hader de her perioder  Her er han forkølet samtidigt 

det er så sjovt når han skælder hans tøjelefant ud

det lyder som om han er vildt ked og vil op, og når elefanten så drejer lidt rundt griner han helt vildt

Men hvor er det altså tidligt at det der hygge putte i arm noget ikke er spænende mere

Jacob har også lidt snot i næsen, men synes jeg næsten han har haft siden han blev født...

Men mon ikke man med ro kan sige at når de trives, er glade, sover og spiser om ikke meget så noget - så skal man ikke bekymre sig...

Anmeld

6. december 2013

Kris89

Babymor1013 skriver:

hvad gør du egentlig når de har de perioder..?

tilbyder hver 3. time eller hvordan?

synes så nemt det kan blive sådan noget 20-30 ml hver time... men vil jo helst heller ikke sulte ham...

indtil videre har jeg kørt med hver 3. time hvis han så ikke har spist meget der heller er han blevet tilbudt igen efter ca. 2 timer..

han er jo samtidig begyndt at være meget vågen.

Anmeld

6. december 2013

MariaKyedDK

Kris89 skriver:

okay... ja Jacob har også fra han kom på flaske spist virkelig godt.. gerne en 5. del af hans vægt... men det er bare ikke blevet mere...han er 9 uger på mandag og han spiser alt mellem 600-800 ml i døgnet...

da han var 5 uger blev han vejet til 4450 g. så vil jo mene han er over 5 kg. nu og burde spise næsten 850 ml i døgnet...

Tjah, jeg troede os at vores pige vejede mere end hun gjorde, hun vejer 6,1 kilo... og sp siger at det er perfekt , men de følger jo deres egen

Anmeld

6. december 2013

Nessie

Vi har faktisk lige haft sundhedsplejersken ude til kontrolvejning af Isabella.

Hun spiser langt fra det hun burde, men hun tager stille og roligt på, og er glad og tilfreds

Jeg fik at vide at jeg ikke skulle tænke så meget over mængden af mad, men se på hvordan hun trives og udvikler sig.

Og hun er bare en lille pige. Hun er nu 3,5 måned og vejer 5.300 og måler 61 cm

Anmeld

6. december 2013

Clisolka

det er så sjovt når han skælder hans tøjelefant ud

det lyder som om han er vildt ked og vil op, og når elefanten så drejer lidt rundt griner han helt vildt

Men hvor er det altså tidligt at det der hygge putte i arm noget ikke er spænende mere

Jacob har også lidt snot i næsen, men synes jeg næsten han har haft siden han blev født...

Men mon ikke man med ro kan sige at når de trives, er glade, sover og spiser om ikke meget så noget - så skal man ikke bekymre sig...

Haha ja de er så sjove at studere nu! Oliver er helt vildt fascineret af et viskestykke der hænger i køkkenet haha 

Anmeld

6. december 2013

Clisolka

Kris89 skriver:

hvad gør du egentlig når de har de perioder..?

tilbyder hver 3. time eller hvordan?

synes så nemt det kan blive sådan noget 20-30 ml hver time... men vil jo helst heller ikke sulte ham...

indtil videre har jeg kørt med hver 3. time hvis han så ikke har spist meget der heller er han blevet tilbudt igen efter ca. 2 timer..

han er jo samtidig begyndt at være meget vågen.

Jeg lader ham melde sig selv. Det første stykke tid gav jeg ham mad hver 2-3 time for at han skulle spise noget, men det opgav jeg hurtigt, for det var sådan noget sjat-spisning, så nu får han lov til at melde sig selv (han mangler bestemt heller ingenting på vægten) 

Jeg havde ham med på vægten den anden dag - han vejer nu 6400 g og er 12 uger  Han har overtaget sin storesøsters kurve med 5400 på dette tidspunkt  Sjovt, hun startede som stor og han næsten et kg mindre 

Anmeld

6. december 2013

AnthonsMor

Kris89 skriver:

Heysa... jeg har en meget glad og tilfreds dreng, som pludrer og smiler...

Men han spiser bare ikke mere end han altid har gjort... Hvis man regner med 1/6 del af hans vægt bliver han ved med at spise som om han vejer 4500 g. men det vejede han altså for 3 uger siden...??

Er det det berømte tigerspring vi oplever eller?

Andre der har oplevet lign???

fra en bekymret mor

Babyer spiser ikke mere og mere for "hver dag", selvom de tager lidt på hver dag.. De tager det i spring, og derfor hedder det appetitspring, når de en overgang groooovæder for så at skrue en smule ned for det igen.. 

Så længe han er glad, tilpas og ikke for tynd, så synes jeg ikke du skal være bekymret.. Bliver han sløv og taber sig, så tag kontakt til SP og/eller læge, men jeg ville ikke gøre noget før..

Tømmer han forresten den flaske du laver?

Anmeld

8. december 2013

Kris89

AnthonsMor skriver:

Babyer spiser ikke mere og mere for "hver dag", selvom de tager lidt på hver dag.. De tager det i spring, og derfor hedder det appetitspring, når de en overgang groooovæder for så at skrue en smule ned for det igen.. 

Så længe han er glad, tilpas og ikke for tynd, så synes jeg ikke du skal være bekymret.. Bliver han sløv og taber sig, så tag kontakt til SP og/eller læge, men jeg ville ikke gøre noget før..

Tømmer han forresten den flaske du laver?

super - tak

Det er sjældent han tømmer flasken og hvis han tømmer en flaske der er mindre end 200 ml. i laver jeg lidt ekstra

Det er jo hammer svært hvor store mængder man skal tilbyde ham når han tager alt fra 50-200 ml per gang...

er begyndt at byde ham igen lige inden han skal sove... altså han får når han vågner, og er han så vågen et par timer bliver han tilbudt lidt igen inden han skal sove...

Anmeld

8. december 2013

AnthonsMor

Kris89 skriver:

super - tak

Det er sjældent han tømmer flasken og hvis han tømmer en flaske der er mindre end 200 ml. i laver jeg lidt ekstra

Det er jo hammer svært hvor store mængder man skal tilbyde ham når han tager alt fra 50-200 ml per gang...

er begyndt at byde ham igen lige inden han skal sove... altså han får når han vågner, og er han så vågen et par timer bliver han tilbudt lidt igen inden han skal sove...

Om ikke andet burde han selv sige til når han er sulten

Jeg tror absolut ikke du skal være bekymret for noget som helst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.