8 ugers tigerspring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.317 visninger
23 svar
7 synes godt om
6. december 2013

Kris89

Heysa... jeg har en meget glad og tilfreds dreng, som pludrer og smiler...

Men han spiser bare ikke mere end han altid har gjort... Hvis man regner med 1/6 del af hans vægt bliver han ved med at spise som om han vejer 4500 g. men det vejede han altså for 3 uger siden...??

Er det det berømte tigerspring vi oplever eller?

Andre der har oplevet lign???

fra en bekymret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2013

DianaRJS

Kris89 skriver:

Men han spiser bare ikke mere end han altid har gjort... Hvis man regner med 1/6 del af hans vægt bliver han ved med at spise som om han vejer 4500 g. men det vejede han altså for 3 uger siden...??

fra en bekymret mor

børn spiser ikke mere løbende, de tager det i ryk vi har nemlig samme problem med magnus, han bliver en månede en morgen og spiser stadig som på sygehuset hvor han fik 65 ml, hvorimod Emilie spiser 90 og gerne mere hvis hun må, så der forhørte jeg mig nemlig ved sp, som sagde at man ikke skulle tænke på det på den måde, netop fordi de ikke begyndte at spise mere løbende men tog det i ryk, så de kunne godt være på f.eks. 65 som magnus i 1-2 måneder men så tage et spring og spise mere derfra

Anmeld

6. december 2013

DianaRJS

Kris89 skriver:

fra en bekymret mor

men ellers er der altså en app til tigerspring, så hvis du har 13 kr til overs vil jeg anbefalde dig at få den den er super praktisk den hedder vidunderlige uger

Anmeld

6. december 2013

Kris89

DianaRJS skriver:

men ellers er der altså en app til tigerspring, så hvis du har 13 kr til overs vil jeg anbefalde dig at få den den er super praktisk den hedder vidunderlige uger

tak for svar

så selvom han egentlig spiser for lidt er det ikke bekymrende, når han ellers er glad og tilpas??

snakkede kort med sp i går, hun skulle komme, men aflyste pga. stormen, men hun var ude i at jeg skulle skifte erstatning og alt muligt... men ind i mellem spiser han 200 ml ud i et, og andre gange leger han nærmest bare med flasken, så kan ikke  helt forstå hvis det ksulle være fordi han ikke længere synes om smagen...

Hvad kan den app?

Anmeld

6. december 2013

DianaRJS

Kris89 skriver:

tak for svar

så selvom han egentlig spiser for lidt er det ikke bekymrende, når han ellers er glad og tilpas??

snakkede kort med sp i går, hun skulle komme, men aflyste pga. stormen, men hun var ude i at jeg skulle skifte erstatning og alt muligt... men ind i mellem spiser han 200 ml ud i et, og andre gange leger han nærmest bare med flasken, så kan ikke  helt forstå hvis det ksulle være fordi han ikke længere synes om smagen...

Hvad kan den app?

altså hvis han tager fint på ville jeg ikke være bekymret...

vi køre på 2 forskellige erstatningerne pga hård mave ved begge to, så de får både grøn allomin og nan HA men siger ikke noget til nogen af dem...

men hvis han spiser fint nok nogen gange ville jeg heller ikke tro det var smagen

appen kan fortælle lidt om de forskellige tigerspring, og fortælle hvornår de ca kommer og hvor langtid de ca vare og hvad du kan forvente i de tigerspring der nu er

Anmeld

6. december 2013

MariaKyedDK

Kris89 skriver:

fra en bekymret mor

altså min pige på 3 måneder spiser stadig kun 170 ml... og hun får 5 gange om dagen, men nogle gange vil hun kun have 4 flasker, og nogen gange spiser hun kun halvdelen.. det er lidt mærkeligt, for da hun blev født og en måned frem spiste hun meget mere, men det kan man ikke regne med på den måde. 

men sp siger at alt er godt og hun er i tip top  

Anmeld

6. december 2013

Kris89

DianaRJS skriver:

altså hvis han tager fint på ville jeg ikke være bekymret...

vi køre på 2 forskellige erstatningerne pga hård mave ved begge to, så de får både grøn allomin og nan HA men siger ikke noget til nogen af dem...

men hvis han spiser fint nok nogen gange ville jeg heller ikke tro det var smagen

appen kan fortælle lidt om de forskellige tigerspring, og fortælle hvornår de ca kommer og hvor langtid de ca vare og hvad du kan forvente i de tigerspring der nu er

nu må vi se hvad han vejer på mandag når SP kommer.. for han er ikke blevet vejet i den periode hvor han har spist lidt mindre, så det er svært at sige..

men han er i hvert fald blevet større og han er jo glad og tilfreds ellers

her har han altid fået grøn allomin, købte en blå den anden dag og det spiste han også, så fik han lidt luft i maven, så gik tilbage til grøn...

nogen gange tror jeg også det er fordi han ikke har tid til at spise... han skal jo se på alt omkring sig.

Anmeld

6. december 2013

Kris89

MariaKyedDK skriver:

altså min pige på 3 måneder spiser stadig kun 170 ml... og hun får 5 gange om dagen, men nogle gange vil hun kun have 4 flasker, og nogen gange spiser hun kun halvdelen.. det er lidt mærkeligt, for da hun blev født og en måned frem spiste hun meget mere, men det kan man ikke regne med på den måde. 

men sp siger at alt er godt og hun er i tip top  

okay... ja Jacob har også fra han kom på flaske spist virkelig godt.. gerne en 5. del af hans vægt... men det er bare ikke blevet mere...han er 9 uger på mandag og han spiser alt mellem 600-800 ml i døgnet...

da han var 5 uger blev han vejet til 4450 g. så vil jo mene han er over 5 kg. nu og burde spise næsten 850 ml i døgnet...

Anmeld

6. december 2013

Clisolka

Kris89 skriver:

fra en bekymret mor

Der kommer nogle perioder hvor de små ikke spiser ret meget - og andre gange meget 

Oliver på 12 uger spiser lige pt. mellem 180-200 ml og andre gange kan vi højst få 30 ml i ham. De perioder er ret frustrerende, men de siger jo selv til, når de er sultne 

Jeg kan tydeligt huske vi havde de perioder med min datter, og han er glad og tilfreds og leverer både store og små bleer, så jeg er ikke bekymret  

Anmeld

6. december 2013

Kris89

Babymor1013 skriver:

Der kommer nogle perioder hvor de små ikke spiser ret meget - og andre gange meget 

Oliver på 12 uger spiser lige pt. mellem 180-200 ml og andre gange kan vi højst få 30 ml i ham. De perioder er ret frustrerende, men de siger jo selv til, når de er sultne 

Jeg kan tydeligt huske vi havde de perioder med min datter, og han er glad og tilfreds og leverer både store og små bleer, så jeg er ikke bekymret  

tak så er jeg mere rolig

Han laver tunge bleer og afføringen 1-2 gange i døgnet... han døjer en lille smule med prutter, men synes ikke han klager sig helt så meget når han skal af med dem som han har gjort..

der skal ske noget nu, det der med at ligge i arm kan vi godt glemme. han vil på hans legetæppe og snakke med hans tøjdyr. han smiler og griner.

så jeg er ikke på den måde urolig for at der skulle være noget alvorligt galt med ham, men når der alle steder står de skal spise en 6. del af deres vægt bliver man jo bekymret når de ikke gør det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.