At gemme graviditet for familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.906 visninger
17 svar
22 synes godt om
6. december 2013

Emilie91

Hej alle. 

Jeg skal i "sommerhus" med hele familien i juleferien. Det bliver fra lørdag til lørdag og det er min 7. uge i graviditeten. Min søster havde det vildt dårlig i den her uge (og frem) og kastede meget op. Har læst flere steder at det er der man får morgenkvalme.... 

Mit spørgsmål er så: 

Hvordan skjuler jeg min graviditet for min familie? Min familie er også van til jeg drikker både øl og vin og hvad skal jeg så gøre nu for at lade som om jeg drikker vin ? Jeg har selv tænkt på at sige jeg er på kur .... men .... hvem går på kur i december ?   og hvis jeg begynder at kaste op om morgen ? skal jeg sige jeg har tømmermænd af de mange øller jeg ikke har drukket ?  

Jeg tager gerne imod alle slags råd ... 

GOD WEEKEND ALLE SAMMEN 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2013

VIPpigen

emiliedamm skriver:

Hej alle. 

Jeg skal i "sommerhus" med hele familien i juleferien. Det bliver fra lørdag til lørdag og det er min 7. uge i graviditeten. Min søster havde det vildt dårlig i den her uge (og frem) og kastede meget op. Har læst flere steder at det er der man får morgenkvalme.... 

Mit spørgsmål er så: 

Hvordan skjuler jeg min graviditet for min familie? Min familie er også van til jeg drikker både øl og vin og hvad skal jeg så gøre nu for at lade som om jeg drikker vin ? Jeg har selv tænkt på at sige jeg er på kur .... men .... hvem går på kur i december ?   og hvis jeg begynder at kaste op om morgen ? skal jeg sige jeg har tømmermænd af de mange øller jeg ikke har drukket ?  

GOD WEEKEND ALLE SAMMEN 

Sig du er lidt sløj. Trætheden begynder også snart at ramme...

Tror dog ikke den holder hele ugen, at du er sløj, men så skal du bagefter på benene igen, og har ikke lyst til alkohol

Anmeld

6. december 2013

et-ønske

Først tillykke med graviditeten

Det er ikke let, min svigerinde sagde bare ja til et glas vin, som hun så bare lod som om hun drak af, så snart min bror ubemærket kunne komme til det, drak han af hendes vin - eller hun tog sit glas med i køkkenet når vi skulle rydde op og helte det ubemærket ud.

Vi var afsted i 5 dage sammen og jeg anede ikke uråd

Anmeld

6. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du kan jo håbe de har dåseøl, så kan du godt lade som om, uden de kan se om du drikker noget. Eller sig du er lidt sløj og ikk rigtig har lyst til alkohol. 

Mht kvalme, er det jo slet ikk sikkert du bliver ramt.  Og hvis du gør, så sig det er alm sygdom. 

Hmm. Har aldrig selv skjult det så har ikk så mange fifs  

Men altså, min veninde ville også skjule det til uge 12, og hun siger heller aldrig nej til alkohol ellers. Hun var til polterabend og bryllup  og troede ikke folk havde lagt mærke til noget fordi de ikke sagde noget. Men det viste sig så at ALLE havde opdaget det og bare ventede på de selv var klar til at overrække nyheden så, jeg tror sgu den bliver svær 

Anmeld

6. december 2013

Emilie91

VIPpigen skriver:

Sig du er lidt sløj. Trætheden begynder også snart at ramme...

Tror dog ikke den holder hele ugen, at du er sløj, men så skal du bagefter på benene igen, og har ikke lyst til alkohol

ja man kan nok godt spille "syge-kortet" lidt ... der er også både spa og pool i sommerhuset og da vi bookede det skrev de "det er for Emilies skyld" fordi jeg er sådan en vandhund .. men så læser jeg at man helst skal holde sig fra pool og spa i den tidlige graviditet ... hvad gør man så lige ved det ? .... 

Anmeld

6. december 2013

stjernehimmel

emiliedamm skriver:

Hej alle. 

Mit spørgsmål er så: 

GOD WEEKEND ALLE SAMMEN 

Sig du lige har været på antibiotika tur pga underlivsbetændelse.... Du må ikke røre alkohol en uge efter.... Og sku opkasten komme så kan det være bivirkninger af medicinen :/) 

Anmeld

6. december 2013

De3Guldklumper

emiliedamm skriver:

ja man kan nok godt spille "syge-kortet" lidt ... der er også både spa og pool i sommerhuset og da vi bookede det skrev de "det er for Emilies skyld" fordi jeg er sådan en vandhund .. men så læser jeg at man helst skal holde sig fra pool og spa i den tidlige graviditet ... hvad gør man så lige ved det ? .... 

Du må bade alt det du vil i hele graviditeten..

Anmeld

6. december 2013

Emilie91

Mor11 skriver:

Du kan jo håbe de har dåseøl, så kan du godt lade som om, uden de kan se om du drikker noget. Eller sig du er lidt sløj og ikk rigtig har lyst til alkohol. 

Mht kvalme, er det jo slet ikk sikkert du bliver ramt.  Og hvis du gør, så sig det er alm sygdom. 

Hmm. Har aldrig selv skjult det så har ikk så mange fifs  

Men altså, min veninde ville også skjule det til uge 12, og hun siger heller aldrig nej til alkohol ellers. Hun var til polterabend og bryllup  og troede ikke folk havde lagt mærke til noget fordi de ikke sagde noget. Men det viste sig så at ALLE havde opdaget det og bare ventede på de selv var klar til at overrække nyheden så, jeg tror sgu den bliver svær 

Men gode fifs alligevel ...

Ja det er også det jeg frygter der er i forvejen lys på os for de forventer lidt vi får det næste barnebarn  

Det er lidt dødsdømt  

Anmeld

6. december 2013

Emilie91

TOTAL gode fifs allesammen .. 

og FEDT jeg må bade  

Anmeld

6. december 2013

VIPpigen

emiliedamm skriver:

Jeg tror hvertfald jeg trækker sygekortet hjemme ved min mor i julen, min kvalmen kommer om eftermiddagen, og varer til en gang hen på aftenen

Åhh, det aner jeg faktisk ikke... Jeg har ikke rigtig selv fulgt det med ikke at hoppe i vandet. Jeg er sikker på at skulle du miste, så havde du gjort det, pool eller ej. Jeg har hvertfald ikke afholdt mig fra svømmehallen.  Ville ikke hoppe vildt rundt i vandet, men ville godt turde at gå i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.