Kvalme = sund graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.105 visninger
18 svar
3 synes godt om
5. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i 9. uge... stadig ikke offentliggjort.
Jeg har bare kvalme fra morgen til aften. Hvem i al verden har fundet på ordet morgenkvalme?

I min sidste graviditet led jeg ikke af kvalme, men skal da love for det er anderledes denne gang.
Så jeg har jo været ved at læse lidt om kvalme og råd imod det.
Her er jeg flere gange faldet over at de skriver at kvalme er lig med en sund graviditet.
Altså er det bare noget de skriver for at trøste stakkels kvalme ramte kvinder, eller er der noget om snakken? Og hvorfor?

(Jeg ved jo at ingen kvalme også kan være en sund graviditet, da jeg fik et sundt og raskt barn ud af det sidste gang.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

lycly

Anonym skriver:

Jeg har bare kvalme fra morgen til aften. Hvem i al verden har fundet på ordet morgenkvalme?

I min sidste graviditet led jeg ikke af kvalme, men skal da love for det er anderledes denne gang.
Her er jeg flere gange faldet over at de skriver at kvalme er lig med en sund graviditet.
Altså er det bare noget de skriver for at trøste stakkels kvalme ramte kvinder, eller er der noget om snakken? Og hvorfor?

(Jeg ved jo at ingen kvalme også kan være en sund graviditet, da jeg fik et sundt og raskt barn ud af det sidste gang.)

Jeg led vildt af kvalme i første graviditet men har godt nok aldrig læst at det skulle være tegn på en sund graviditet. Det må være noget de skriver for at man ikke skal tro det modsatte

Ved mit andet barn havde jeg ingen kvalme og jeg fik en ligeså sund graviditet og baby som første gang

Anmeld

5. december 2013

twinny

Jeg havde en sund og god graviditet med tvillinger. 

Jeg har ingen kvalme

Anmeld

5. december 2013

Dinna88

Min søster var røvhamrende syg - og fødte en røvhamrende syg datter. Så nej - intet om snakken Desværre.

Anmeld

5. december 2013

Snevejr84

Det har ingen betydning det handler om hormonerne og din krop.

Anmeld

5. december 2013

et-ønske

Så har jeg haft en usund graviditet - og er igang med en usund graviditet har aldrig hørt om det, så mon ikke det er endnu en ammestue historie

Anmeld

5. december 2013

Anonym trådstarter

Umiddelbart synes jeg jo heller ikke det giver mening - men hvorfor filan skriver de det?

Som sagt ved jeg godt at ingen kvalme ikke betyder en usund graviditet.

Jeg tænker måske også at der med sund menes om der kommer et barn ud af det eller om det ender med spontan abort... ikke så meget om barnet er sygt eller ej ved fødslen.

Hmm, ved det ikke. Synes det er underligt de skriver det... ingen skriver nogen dokumentation for hvorfor.

Anmeld

5. december 2013

Kløver

Jeg tror det er for at trøste, har haft det så dårligt de 2 første graviditeter og mærker ikke meget denne gang, og fik at vide begge dele er normalt. Man kan reagere på hormonet, men hvor meget man reagerer på hormonet har intet at gøre med om graviditeten er sund

Anmeld

5. december 2013

Rødhætte

Anonym skriver:

Så må jeg godt nok have en sund graviditet! Lider lige som dig. Har kvalme fra morgen til aften. Jeg har det så skidt at jeg må sygemelde mig fra mit job

Jeg satser STÆRKT på at det går retur 12+..

God bedring

Anmeld

5. december 2013

FrkRaarup

Anonym skriver:

Jeg havde kvalme fra start og til slut, og jeg mistede min datter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.