afhængig af sukker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2013

Anonym trådstarter

--Line.. skriver:

Man kan ikke starte stille og rolig op, det er en kold tyrker i 3 uger hvor du ikke røre nogle af delene. Og sørger for at få noget godt mad i stedet for. Det hjælp mig ihvertfald. Efter de 3 uger kunne jeg spise slik igen.

jeg tror også noget af problemet er at jeg glemmer at spise

jeg har besluttet at skære så meget ned på det her i december, også stopper jeg helt til januar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Jeg drikker cola light eller andre light produkter, det er en vanesag hvad der smager "rigtigt". Hvis du tager en kold tyrker med sukkeren, så har du hovedpine en dag eller to, derefter får du meget mere energi og bedre koncentration. Køb snackgulerødder og spis dem, når du får trang til at putte noget i hovedet. Små lakridser (lakerol) sødet med stevia er også et godt alternativ:-)

jeg er ikke så meget for lakrids jeg kan spise gajoler men ikke for mange, så jeg køber nogen af dem, snack gule rødder er en god ide?

jeg vil ikke begynde at købe light produkter da jeg så hurtig gå tilbage til almindelig cola igen

men jeg har besluttet at skære så meget ned på det her i december, også stopper jeg helt til januar

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Been there, og er der med kaffe...

mht at komme ud af afhængigheden så vil jeg sige at den bedste måde for mig var at trappe ned...

at gå fra max til ingenting smed mig ud i at jeg helt holdte op med at spise fordi jeg var nervøs for at blive afhængig igen...

istedet det at trappe ned et sted ad gangen gjorde at jeg følte sejr hver gang jeg stoppede mig selv, og at jeg holdte det på et fornuftigt niveau.

Jeg havde at jeg havde sukker på/i ALT jeg indtog der overhovedet kunne proppes sukker på/i...

min kop med kaffe var med omkring 6 teskefulde sukker med top på som gjorde koppen så klistret at den skulle vaskes efter hver gang for ellers ville den blive rigtig ulækker...

jeg startede med at sætte mig for at kun tage 4 teskefulde i min kaffe, og kun 2 skefulde sukker på mine havregryn... det holdte jeg så i en uges tid og så satte jeg det ned til kun 1 teskefuld i kaffen og ingenting på havregrynene...

hvis du køber mørk chokolade så er det ikke så slemt at spise, og jo mørkere du køber desto mindre spiser du af den pr. gang hvis det er rigtigt kakao der er brugt og ikke vekao...

Jeg vil IKKE anbefale lightprodukter, men det er et personligt valg alle selv må tage ligesom med økologi...

Hav rosiner eller andet tørret frugt liggende... ved at det er tørret så er frugtsukkeret mere koncentreret og man føler mere man får sukker selvom det er "sund" sukker...

Faktisk har jeg også fundet ud af at hvis du sørger for at spise salte ting, såsom saltstænger så kan det tage toppen af det også... ved ikke lige om det er min krop/hjerne der er underlig der men vil gerne give alle mine gode råd videre hvis det kan hjælpe...

Kaffen kan jeg ikke klare mig uden... den er dog idag stadig helt uden sukker og kunne aldrig drømme om at putte sukker i min kaffe... undtagen når jeg drikker kaffe fra andre steder da jeg er kræsen med kaffen og vant til ret stærk kaffe og den er ofte vandet så har brug for sukkeret for at få det "kick" jeg plejer at få... men synes ikke om smagen med sukker i...

tak. jeg har besluttet at jeg prøver at skære så meget ned jeg kan her i december også stoppe helt til januar,

jeg vil prøve at købe noget saltet og se om det hjælper, også gajoler, og nogle snack gulerødder.

jeg kan ikke lide det der tørret frugt,

jeg vil heller ikke gå over til light produkter, for feks med cola så ved jeg at jeg ender med at gå hen til den almindelig igen.

det med kakao det har jeg ikke forstand på, men det er de billige i glas til varmt vand

dem her(se link), de er nok heller ikke så sunde

http://www.superbest.dk/produkt/first-price-kakaod rik

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Sådan havde jeg det også, jeg SKULLE have chokolade eller noget andet med sukker i hver dag og helst også cola.

Den første uge var et helvede. Jeg rystede, fik hovedpine og var en tikkende bombe. Men derefter blev det meget nemmere og nu kan jeg endda spise lidt i weekenderne uden at falde helt i igen.

Der er ikke så meget andet at gøre end at tage en kold tyrker og tænk på hvor usundt når er når din krop reagerer på den måde. Det er motivationen til at få det droppet

Jeg har tabt 10 kg på 6 måneder ca ved at droppe chokolade osv om aftenen.

tak. jeg har besluttet at jeg skære så meget ned på det her i december som jeg kan også stoppe helt i januar

hvor lange rørte du ikke noget før du begyndte kun at spise lidt i weekenden?

jeg har stoppet helt før men faldt hurtigt i da jeg fik det svært psykisk så er lidt nervøs for at det sker igen.

i dag har jeg klaret det ok jeg spiste chokolade på tostbrød til morgen mad og en kop kakao her til aften og det er det, så det hjælper til at jeg forsætter, da jeg har gået udenom cola, og chokolade idag uden problemer lile fremskridt.

spise du helt normal mad?? jeg vil helst gerne tabe mere en 10 kilo på ½år da jeg vejer meget for meget :-)

Anmeld

4. december 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

tak. jeg har besluttet at jeg prøver at skære så meget ned jeg kan her i december også stoppe helt til januar,

jeg vil prøve at købe noget saltet og se om det hjælper, også gajoler, og nogle snack gulerødder.

jeg kan ikke lide det der tørret frugt,

jeg vil heller ikke gå over til light produkter, for feks med cola så ved jeg at jeg ender med at gå hen til den almindelig igen.

det med kakao det har jeg ikke forstand på, men det er de billige i glas til varmt vand

dem her(se link), de er nok heller ikke så sunde

http://www.superbest.dk/produkt/first-price-kakaod rik

vil sige at lige den du linker til der ikke er det værste at drikke hvis du får lyst til kakao, hvis du blot bruger vand og ikke tilsætter sukker etc..

mht kakao så mente jeg når du købte chokoladebarer...

hvis du vender den rundt og kigger på ingredienserne så står der enten kakao eller vekao eller kakaosmør... kakaosmør og vekao er dem der er værst...

Synes det er flot at du starter op her i demcember velvidende den kamp det vil blive med alle de fristelser der er...

og husk: Det er tilladt at falde i, men lad være med at tæve dig selv over det... undersøg hvorfor var det lige du ikke kunne dit løfte til dig selv, og find en måde at undgå lignende situation næste gang...

Anmeld

4. december 2013

Laulund87

Anonym skriver:

tak. jeg har besluttet at jeg skære så meget ned på det her i december som jeg kan også stoppe helt i januar

hvor lange rørte du ikke noget før du begyndte kun at spise lidt i weekenden?

jeg har stoppet helt før men faldt hurtigt i da jeg fik det svært psykisk så er lidt nervøs for at det sker igen.

i dag har jeg klaret det ok jeg spiste chokolade på tostbrød til morgen mad og en kop kakao her til aften og det er det, så det hjælper til at jeg forsætter, da jeg har gået udenom cola, og chokolade idag uden problemer lile fremskridt.

spise du helt normal mad?? jeg vil helst gerne tabe mere en 10 kilo på ½år da jeg vejer meget for meget :-)

Der gik i hvert fald 14 dage før jeg overhovedet rørte noget. Jeg har prøvet flere gange, men tror det mislykkedes fordi jeg prøvede at tage noget for tidligt.

Her hjalp en kold tyrker kun, men det kan jo godt være du kan klare det med at skære ned Det er også lidt urealistisk at droppe det helt her i december

Jeg har stået hele dagen og lavet konfekt og jeg fik ikke engang lyst til at smage det

Jeg spiser ret sundt, men tillader mig selv at synde. Jeg vil også gerne leve Derfor har det også taget et halvt år, men det kan jo sagtens gå hurtigere.

Jeg giver den en ekstra skalle nu her fordi jeg gerne vil tabe 2-3 kg inden nytår og det regner jeg med at jeg kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.