Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Been there, og er der med kaffe...
mht at komme ud af afhængigheden så vil jeg sige at den bedste måde for mig var at trappe ned...
at gå fra max til ingenting smed mig ud i at jeg helt holdte op med at spise fordi jeg var nervøs for at blive afhængig igen...
istedet det at trappe ned et sted ad gangen gjorde at jeg følte sejr hver gang jeg stoppede mig selv, og at jeg holdte det på et fornuftigt niveau.
Jeg havde at jeg havde sukker på/i ALT jeg indtog der overhovedet kunne proppes sukker på/i...
min kop med kaffe var med omkring 6 teskefulde sukker med top på som gjorde koppen så klistret at den skulle vaskes efter hver gang for ellers ville den blive rigtig ulækker...
jeg startede med at sætte mig for at kun tage 4 teskefulde i min kaffe, og kun 2 skefulde sukker på mine havregryn... det holdte jeg så i en uges tid og så satte jeg det ned til kun 1 teskefuld i kaffen og ingenting på havregrynene...
hvis du køber mørk chokolade så er det ikke så slemt at spise, og jo mørkere du køber desto mindre spiser du af den pr. gang hvis det er rigtigt kakao der er brugt og ikke vekao...
Jeg vil IKKE anbefale lightprodukter, men det er et personligt valg alle selv må tage ligesom med økologi...
Hav rosiner eller andet tørret frugt liggende... ved at det er tørret så er frugtsukkeret mere koncentreret og man føler mere man får sukker selvom det er "sund" sukker...
Faktisk har jeg også fundet ud af at hvis du sørger for at spise salte ting, såsom saltstænger så kan det tage toppen af det også... ved ikke lige om det er min krop/hjerne der er underlig der men vil gerne give alle mine gode råd videre hvis det kan hjælpe...
Kaffen kan jeg ikke klare mig uden... den er dog idag stadig helt uden sukker og kunne aldrig drømme om at putte sukker i min kaffe... undtagen når jeg drikker kaffe fra andre steder da jeg er kræsen med kaffen og vant til ret stærk kaffe og den er ofte vandet så har brug for sukkeret for at få det "kick" jeg plejer at få... men synes ikke om smagen med sukker i...
Anmeld