afhængig af sukker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.455 visninger
15 svar
2 synes godt om
4. december 2013

Anonym trådstarter

hjælp jeg er blevet meget afhængig af coca cola, chokolade, varm kakao

jeg vil så gerne tabe mig da vægten stiger og stiger, men kan simpelhen ikke, jeg har en rygrad som en regnorm, og kan ikke stå i mod nå jeg få hovede pine osv,da den bliver så slem at jeg få kvalme osv. nogen der kan hjælpe mig hvad jeg skal gøre, jeg tager tit til undesøgelse med mit barn, og så er det jo let bare at købe en sodavand og en fransk hotdog.

jeg prøvede igår at starte dagen med en potion skyr blandet med en banan og rosiner, så spiste jeg nogen vindure bagefter(ikke på grund af sult, men bare fordi jeg ikke kunne lade være) men så startede hovede pinene, så da jeg skulle ud af døren så købte jeg en cola og et stykke chokolade og så gik der ikke længe før den forsvandt men det er jo ikke meningen

ved godt det er en dum tid at at starte på men vil gerne starte stille og rolig op nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

Bertris

Jeg er selv afhængig af især cola

og kender selv til det at man bliver direkte syg af en kold tyrker
Man må bare trappe ned på colaen m.m. f.eks. igår drak man 1 liter cola, så i morgen vil jeg maks drikke 3/4 liter eller hvis jeg er super sej kun ½ liter! Gøre det et par dage også skær lidt længere ned igen, også fortsæt sådan til du er helt fri for sukkeret.
Men husk at bare fordi man skal tabe sig skal der også være plads til lidt lækkert engang i mellem

Anmeld

4. december 2013

Sandratoft

Du skal til at trappe ud af alt det sukker, og det er faktisk nemt nok, når man lige er ovre den værste fase. Find et tidspunkt, hvor du ikke er så stresset, og hvor det ikke gør noget at du får hovedpine og kvalme, og så stopper du sukkerindtaget. Du kan prøve at spise gajol og lignende, det kan virke som metadon virker for narkotika afhængige =)

Der er lys for enden af tunnelen 

Anmeld

4. december 2013

--Line..

Anonym skriver:

jeg vil så gerne tabe mig da vægten stiger og stiger, men kan simpelhen ikke, jeg har en rygrad som en regnorm, og kan ikke stå i mod nå jeg få hovede pine osv,da den bliver så slem at jeg få kvalme osv. nogen der kan hjælpe mig hvad jeg skal gøre, jeg tager tit til undesøgelse med mit barn, og så er det jo let bare at købe en sodavand og en fransk hotdog.

jeg prøvede igår at starte dagen med en potion skyr blandet med en banan og rosiner, så spiste jeg nogen vindure bagefter(ikke på grund af sult, men bare fordi jeg ikke kunne lade være) men så startede hovede pinene, så da jeg skulle ud af døren så købte jeg en cola og et stykke chokolade og så gik der ikke længe før den forsvandt men det er jo ikke meningen

ved godt det er en dum tid at at starte på men vil gerne starte stille og rolig op nu

Man kan ikke starte stille og rolig op, det er en kold tyrker i 3 uger hvor du ikke røre nogle af delene. Og sørger for at få noget godt mad i stedet for. Det hjælp mig ihvertfald. Efter de 3 uger kunne jeg spise slik igen.

Anmeld

4. december 2013

Kildebakken

Anonym skriver:

Jeg drikker cola light eller andre light produkter, det er en vanesag hvad der smager "rigtigt". Hvis du tager en kold tyrker med sukkeren, så har du hovedpine en dag eller to, derefter får du meget mere energi og bedre koncentration. Køb snackgulerødder og spis dem, når du får trang til at putte noget i hovedet. Små lakridser (lakerol) sødet med stevia er også et godt alternativ:-)

Anmeld

4. december 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Been there, og er der med kaffe...

mht at komme ud af afhængigheden så vil jeg sige at den bedste måde for mig var at trappe ned...

at gå fra max til ingenting smed mig ud i at jeg helt holdte op med at spise fordi jeg var nervøs for at blive afhængig igen...

istedet det at trappe ned et sted ad gangen gjorde at jeg følte sejr hver gang jeg stoppede mig selv, og at jeg holdte det på et fornuftigt niveau.

Jeg havde at jeg havde sukker på/i ALT jeg indtog der overhovedet kunne proppes sukker på/i...

min kop med kaffe var med omkring 6 teskefulde sukker med top på som gjorde koppen så klistret at den skulle vaskes efter hver gang for ellers ville den blive rigtig ulækker...

jeg startede med at sætte mig for at kun tage 4 teskefulde i min kaffe, og kun 2 skefulde sukker på mine havregryn... det holdte jeg så i en uges tid og så satte jeg det ned til kun 1 teskefuld i kaffen og ingenting på havregrynene...

hvis du køber mørk chokolade så er det ikke så slemt at spise, og jo mørkere du køber desto mindre spiser du af den pr. gang hvis det er rigtigt kakao der er brugt og ikke vekao...

Jeg vil IKKE anbefale lightprodukter, men det er et personligt valg alle selv må tage ligesom med økologi...

Hav rosiner eller andet tørret frugt liggende... ved at det er tørret så er frugtsukkeret mere koncentreret og man føler mere man får sukker selvom det er "sund" sukker...

Faktisk har jeg også fundet ud af at hvis du sørger for at spise salte ting, såsom saltstænger så kan det tage toppen af det også... ved ikke lige om det er min krop/hjerne der er underlig der men vil gerne give alle mine gode råd videre hvis det kan hjælpe...

Kaffen kan jeg ikke klare mig uden... den er dog idag stadig helt uden sukker og kunne aldrig drømme om at putte sukker i min kaffe... undtagen når jeg drikker kaffe fra andre steder da jeg er kræsen med kaffen og vant til ret stærk kaffe og den er ofte vandet så har brug for sukkeret for at få det "kick" jeg plejer at få... men synes ikke om smagen med sukker i...

Anmeld

4. december 2013

Laulund87

Sådan havde jeg det også, jeg SKULLE have chokolade eller noget andet med sukker i hver dag og helst også cola.

Den første uge var et helvede. Jeg rystede, fik hovedpine og var en tikkende bombe. Men derefter blev det meget nemmere og nu kan jeg endda spise lidt i weekenderne uden at falde helt i igen.

Der er ikke så meget andet at gøre end at tage en kold tyrker og tænk på hvor usundt når er når din krop reagerer på den måde. Det er motivationen til at få det droppet

Jeg har tabt 10 kg på 6 måneder ca ved at droppe chokolade osv om aftenen.

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

Bertris skriver:

Jeg er selv afhængig af især cola

og kender selv til det at man bliver direkte syg af en kold tyrker
Man må bare trappe ned på colaen m.m. f.eks. igår drak man 1 liter cola, så i morgen vil jeg maks drikke 3/4 liter eller hvis jeg er super sej kun ½ liter! Gøre det et par dage også skær lidt længere ned igen, også fortsæt sådan til du er helt fri for sukkeret.
Men husk at bare fordi man skal tabe sig skal der også være plads til lidt lækkert engang i mellem

jeg syntes bare det er svært at trappe ned, for jeg ved ikke rigtig hvor meget jeg spiser og drikker for

jeg ka skære ned på chokoladen ved at lade vær med at købe det nå jeg handler, men det er ikke altid jeg køber cola, men som regl ca 1 hver dag af halv litter

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Du skal til at trappe ud af alt det sukker, og det er faktisk nemt nok, når man lige er ovre den værste fase. Find et tidspunkt, hvor du ikke er så stresset, og hvor det ikke gør noget at du får hovedpine og kvalme, og så stopper du sukkerindtaget. Du kan prøve at spise gajol og lignende, det kan virke som metadon virker for narkotika afhængige =)

tak jeg vil prøve at købe nogen gajoler, og gøre alt for at holde mig fra cola nå jeg handler og kun købe en her i starten nå jeg skal på lang tur

i dag har jeg heller ikke rigtig spist noget som sådan, spiste chokolade på frandsbrød i morges og ud over det så har jeg drukket en kop kakao til aften, så det hjælper lidt at det har været så nemt idag

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

også vil jeg helt stoppe her i det nye år, da der ikke er så meget der
til at starte med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.