Anonym skriver:
Er selv kun 21 så det er heldigvis lidt tidligere end dig
men har du kendt til hvad særligt sensitiv var? eller ?
Det gør mig nok også lidt lettet men igen gør det mig også frustreret og sur fordi jeg altid har troet jeg bare skulle presse mig selv noget mere så jeg lærte at håndtere flere ting hvilket aldrig rigtig er gået og nu kan jeg så se frem til at det aldrig rigtig vil lykkes på den måde
Min kæreste mente det nok især med ting at jeg ikke kan tåle overraskelser altså ting der kommer pludseligt og som jeg så mister kontrollen over.. Hans familie er meget spontane jeg kender dem ikke så godt og de har det med at ringe dagen før eller et par timer før de pludselig står i døren og så er det jeg går fuldstændig i selvsving og det mente han jo så jeg bare skulle arbejde med for det skulle jeg jo lære at håndtere.. Nu ved jeg ikke om det er noget jeg kan lære at "håndtere"? Altså han mente at man kan altid præge en adfærd væk.. hvordan har din omverden taget det? For jeg føler virkelig jeg står lidt alene 
Jeg opdagede/erkendt det i forbindelse med at jeg blev sygemeldt for stress... En fra mit arbejde havde lige været på seminar om det og havde smidt pjecer i p-stuen... Kunne krydse ja til næsten alle punkter på nær at være sensitiv overfor dufte, smag og lyde...
Alle mine lærere/undervisere har nok set mig som genert men jeg har bare ikke ville sige noget før jeg var sikker på det var rigtigt og heller ikke hvis svaret var så åbenlyst at det var pinligt

Jeg hader smalltalk og at være i sociale sammenhænge jeg ikke selv har valgt (fx gruppearbejde i skolen eller til forældremøder)
Jeg elsker struktur og planlægning. Jeg elsker naturen og stilheden. Jeg foretrækker fredag aften hjemme i stedet for i byen (og har gjort det altid

)
Jeg har nemt til tårer. Hvis jeg føler mig presset eller vred kan jeg sagtens komme til at græde (virkeligt irriterende nogle gange!)
Men jeg har faktisk ikke sagt det til så mange; kun et par stykker på arbejdet.
Ifht min familie og veninder er jeg ikke "speciel" på den måde. De kender mig jo - så de behøver ikke en ny "label" til hvem jeg er

med dem er jeg jo bare mig....
Anmeld