øhhh, hvordan gør man lige det med kanelsnegle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.339 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. marts 2008

Loggidut

har virkelig brug for hurtig hjælp....jeg er ved at bage kanelsnegle, og nu bagte jeg også en portion i går...problemet er at de åbner sig, og splatter helt ud....skide irreterende, også selv om jeg lukker snippen neden under sneglen...øv

er der andre der har en fidus til hvordan i undgår det?

og niks jeg har ikke sådan nogle forme til at bage dem i...øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2008

ivfmarie

:$ Tænk sig.... det har jeg aldrig gennemskuet, mine løber altså også lidt ud. Men, jeg tror at det er noget med at spare lidt på fyldet, og så helt undlade at komme det på det yderste af dejen - du ved inden man ruller sammen. Når så man har rullet sammen og har en lang pølse, så kan man lissom nappe dej-enden fast til selve pølsen - evt med [k]lidt[/k] væske som "lim". Jeg klipper i øvrigt sneglene i stedet for at skære, så syns jeg at de holder faconen bedre. Og så klemmer jeg den en lillebitte smule sammen i bunden inden de kommer på pladen. MEN..suk suk, trods alle mine ihærdige forsøg ligger der altid en masse af det goe på bagepladen når sneglene kommer ud. :'( Måske er det derfor de hedder snegle? De laver et klistret spor efter sig på pladen? Pøj pøj med projektet Marie - nu med sidsyg lyst til friskbagte kanelsnegle :-o

Anmeld

24. marts 2008

Mikkelmusen

Den har jeg godt nok heller aldrig fattet. I skolen bagte vi hvr fredag til hele skolen, de var perfekte. Men herhjemme kan jeg slet ikke få det til at fungere. De smager jo fint nok, men fyldet måtte gerne blive i sneglen som du siger :)

Anmeld

24. marts 2008

Loggidut

nu forsøger jeg lige noget nyt....kommer dem i et fad, hvor de ligger side om side, og så må vi se om det virker....hmmm, nej jeg troede folk ville grine når jeg spurgte, for det er jo et åndsvagt spørgsmål...men jeg er åbenbart ikke den eneste...well, jeg melder tilbage om det her med fadet virker

Anmeld

24. marts 2008

Helle30

Øhh Loggi. Tror du så ikke det bare bliver én stor sneglekage? Ligesom når bollerne hæver mere, end man troede og bager ind i hinanden?
Jeg har aldrig prøvet at bage kanelsnegle, men nu sidder jeg og ærgrer mig sådan over, at det eneste jeg mangler for at bage dem er - kanel.
I øvrigt sker det samme (at de åbner sig) for mig, når jeg bager pizzasnegle. Det hjælper lidt at gøre som Ivfer skriver - at nappe i pølsen:$ hmmm, men de åbner sig alligevel lidt. Nå, glæder mig til at høre, hvordan det går.

- Helle og Sofie, som har gumpet sig 1/2 meter i dag

Anmeld

24. marts 2008

Loggidut

LOL....nej den var sgu god nok....nu ligner de da bagerens...de hæver opad, og fyldet ligger pænt inden i dem...godt nok vokser de sammen, men overhovedet ikke mere end at de bliver løsnet når man sætter en kniv ned mellem dem....

det var sgu løsningen, jeg har ALDRIG bagt så pæne snegle før....whaaaat....SÅ BARE I GANG MED DET PIGER...det virker altså....

Anmeld

24. marts 2008

Mikkelmusen

tag lige et billede inden du skiller dem, vil gerne lige se metoden rigtigt

Anmeld

24. marts 2008

Loggidut

JEG HAR TAGET BILLEDER, NÅR JEG LIGE ER FÆRDIG MED AT BAGE, RENDER JEG OP TIL MIN EGEN PUTER OG SMIDER DEM IND...HOV CAPS....MØG

men jeg skal nok lige smide nogle billeder ind, både af før og efter de er blevet skilt ad

Anmeld

24. marts 2008

Mikkelmusen

super loggi:D

Anmeld

24. marts 2008

Loggidut

så hunni, nu ligger de på ig...som aftalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.