Hvordan prioriterer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.623 visninger
12 svar
9 synes godt om
30. november 2013

RosSofi

Hvad kan i bare ikke gå på kompromis med, altså i forhold til jeres børn, her tænker jeg ikke på strengt nødvendigt, mad og tøj osv. Personligt er det for os privat børnehave og senere privatskole (grundet pædagogikken) Men hvad gør i? Er det mærkevaretøj? Skal børnene have lov at gå til alle de fritidsinteresser det vil? Er det rejser syd på hver sommer?

Er bare nysgerrig. Der kan selvfølgelig være nogen der er rige og har råd til alt, men som studerende har vi ikke det, så kunne godt tænke mig at høre fra nogen med lignende økonomi:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2013

Hønsemor

Rosa-Sofia skriver:

Hvad kan i bare ikke gå på kompromis med, altså i forhold til jeres børn, her tænker jeg ikke på strengt nødvendigt, mad og tøj osv. Personligt er det for os privat børnehave og senere privatskole (grundet pædagogikken) Men hvad gør i? Er det mærkevaretøj? Skal børnene have lov at gå til alle de fritidsinteresser det vil? Er det rejser syd på hver sommer?

Er bare nysgerrig. Der kan selvfølgelig være nogen der er rige og har råd til alt, men som studerende har vi ikke det, så kunne godt tænke mig at høre fra nogen med lignende økonomi:

Mine børns ve og vel! Ved godt alle passer godt på sine børn og at alle vil deres børn det bedste..

Men har altid sagt at mine børn kommer før alt andet, hvis det blev en nødvendighed droppede jeg gerne alt for dem, hvis det betød de har det godt.

Anmeld

30. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er det tid med ungerne. Det betyder så godt nok at jeg arbejder skæve tider, men at jeg så ka give dem fridage midt i ugen osv.  Vh stine

Anmeld

30. november 2013

Mor til Majbørn

Vi prioriterer tøj - ikk mærketøj, men drengene skal sgu se ordentlige og rene ud i tøj der passer. Vi nedprioriterer dog restaurantbesøg, slik etc og finder gratis (/billige) oplevelser i stedet for

Anmeld

30. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi prioriterer at vores søn har alt han skal bruge. 

Dernæst proriterer vi tid sammen.

og så vil vi gerne have en hverdag hvor vi ikke skal vende hver en krone, men det betyder så også at der ikke er råd til udenlands ferier, stor oksemørbrad hver fredag, eller tivoliture i ét væk.

vi har ingen særlige præferencer ift institutioner og skoler. Hvis de kommunale fungerer for vores børn, er det der de lander. Hvis ikke, jamen så må vi finde midlerne til at betale for en privat. 

Vi gør ingen af delene bevidst, det er bare det der falder naturligt for os

Anmeld

30. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor11 skriver:

Vi prioriterer at vores søn har alt han skal bruge. 

Dernæst proriterer vi tid sammen.

og så vil vi gerne have en hverdag hvor vi ikke skal vende hver en krone, men det betyder så også at der ikke er råd til udenlands ferier, stor oksemørbrad hver fredag, eller tivoliture i ét væk.

vi har ingen særlige præferencer ift institutioner og skoler. Hvis de kommunale fungerer for vores børn, er det der de lander. Hvis ikke, jamen så må vi finde midlerne til at betale for en privat. 

Vi gør ingen af delene bevidst, det er bare det der falder naturligt for os

Rettelse: læste lige startindlægget igen, og har måske ikk svaret så godt på det egentlige spørgsmål. Jeg tror faktisk ikke at vi har nogen punkter hvor vi er 110% sikre på at der kun er én vej. Vi vil nok hellere "go with the flow" og tage tingene når de opstår. Fx tage stilling til antal hobbyer når det viser sig HVAD de vil gå til, om det tager meget tid, er dyrt osv. Der er jo mange ting der spiller ind. Det samme med skole, som skrevet ovenfor.

Anmeld

30. november 2013

Kløver

Mor11 skriver:

Rettelse: læste lige startindlægget igen, og har måske ikk svaret så godt på det egentlige spørgsmål. Jeg tror faktisk ikke at vi har nogen punkter hvor vi er 110% sikre på at der kun er én vej. Vi vil nok hellere "go with the flow" og tage tingene når de opstår. Fx tage stilling til antal hobbyer når det viser sig HVAD de vil gå til, om det tager meget tid, er dyrt osv. Der er jo mange ting der spiller ind. Det samme med skole, som skrevet ovenfor.

Det samme her

Anmeld

30. november 2013

modesty

Rosa-Sofia skriver:

I princippet har vi god økonomi og råd til det meste, men jeg prioriterer alligevel. Jeg vil f.eks slet ikke betale de priser som nyt mærketøj koster, så jeg køber brugt og på lagersalg.

Vi er rigtig glade for vores søns (kommunale) integrerede institution, så har ingen planer om at rykke ham. 

Skole regner jeg også stærkt med bliver privatskole. Vi har tænkt os at undersøge den lokale folkeskole, men jeg har svært ved at forestille mig at den kan leve op til de privatskoler vi har i tankerne. Jeg har selv gået på en privatskole hvor de kreative fag og en respekt for elevernes holdninger og individualitet var i højsædet, så de værdier er meget vigtige for mig.

I hverdagen prioriterer vi økologisk mad.

Og rejser vil helt klart også være en høj prioritet. Jeg husker selv mine udlandsrejser fra barndommen meget tydeligt.

Anmeld

30. november 2013

SjeBets

økonomisk har vi råd til at vælge, men jeg vil ikke sætte mig fast på at det SKAL være det ene frem for det andet, fordi at det er ikke sikkert at en ting der fungere for et barn er lykken for et andet, derfor har jeg jeg mine to børn i to forskellige skoler som det er nu, fordi min søn stortrives på den lille lokale friskole, hvor i mod min datter slet ikke kunne fungere der, og stor trives faktisk på en større kommunal folkeskole.

fritidsinteresser igen, kigger jeg på mine børn, min datter vil gerne gå til noget hver dag og min søn gider ikke rigtigt det vilde, der har vi kigger på hvad de kan overskue i forhold til de andre vigtige ting i deres liv, som skole, lektier, venner og familie.

Jeg tror ikke på der er et endegyldig svar og en sti man kan holde sig på gennem hele livet, hele tiden børn man standse op, og lige kigge på om det er det rigtige man gør om det er skole, tøj, fritid, ferie og så videre

Anmeld

30. november 2013

lineog4

Rosa-Sofia skriver:

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det prioritere for i det ligger der der er noget jeg ikke prioriterer eller fravælger grundet mine valg og det er der jo nok men det er ikke bevidst.

Jeg prioriterer, udover tid sammen, hygge, rolige dage osv. (er på nedsat tid for at kunne prioritere det så der er det et bevidst fravalg for vi ville have flere penge hvis jeg gik på fuldtid), oplevelser det spænder fra alt til gratis ture i skoven, teater, zoo, bon bon land og ferier.

Vi prioriterer fritidsinteresser og det er både økonomisk og med fokus på tid, for de stjæler en del.

Men der er jo en masse mere, men jeg forstår dit spørgsmål som hvad bruger vi helst penge på og det er oplevelser og fritidsaktiviteter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.