Sele og drømmepose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.706 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. marts 2008

Kaufie

Nu har vi lige brugt "lidt tid" på at få monteret den der sk**e sele i drømmeposen - den er jo et krav når de små skal i dagpleje... Det er godt nok bøvlet.

Hvordan gør I rent praktisk når I har de små i drømme/slee-bee/voksiposen.....? For det var da smartere hvis posen så ligger fast i barnevognen med selen monteret. Fremfor at skulle passe på at karabinhagerne ikke smutter igennem de der 4-5 lag stof...Men når nu barnevognen står ude i kulden, så er posen jo iskold hvis den ligger deri konstant og det bare er barnet, der bliver båret frem og tilbage...

Hmmm.... tror bare vi putter selen på William i posen indendørs - og så undlader at fastgøre den til barnevognen - jeg mener: han bevæger sig jo nærmest ikke dernede - så risikoen for at han pludselig sætter sig op, hiver fat i kanten og får hevet både sig selv OG posen med ud....den er da ikke ret stor..... Kan jeres basser det?

Mette, der er ved at få stress over alt det vi liiiige skal have fundet ud af den kommende uge før det bliver alvor på næste tirsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2008

Mikkelmusen

Jeg ville nu foreslå dig at sætte den fast alligevel for de kan mere end man tror.

Filuca er ikke i posen mere fordi hun tager benene op under sig uanset hvad jeg gør, men hun kan ikke få dem ned igen og så brokker hun sig.

Men det er jo op til dig selv du lader ham ligge spændt fast eller ej. Men jeg ville altid spænde Filuca fast.

Christina :)

Anmeld

24. marts 2008

Lise

Hmmm, efter vi er begyndt at bruge selen så ligger voksiposen "fast" i barnevognen monteret med selen i karabinhagerne. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at det var smartere hvis den lå deri fast fremfor at skulle passe på de dersens karabinhager og de fem lag stof...? vores karabinhager smutter sgu ikke igennem noget stof - de sidder jo fast nede under madrassen i bunden af vognen...

Har selv tænkt at de nok er en lidt kold pose at komme i - men vores vogn står altid inde i vores udestue når Simon ikke ligger i den (og også nogen gange når han gør, f.eks. nu) så den bliver jo ikke såååe kold som hvis den stod ude i snevejret.

Simon bevæger sig heller ikke meget - der er jo ikke plads, og posen er jo snøret sammen. Men lige så snart han finder ud af at hans arme kan bruges til at hive ham op, så har vi balladen, tror jeg. Han bruger kun mavemusklerne pt, så han kommer ikke langt, man tør sgu ikke lade ham ligge deri længere uden selen. Better safe than sorry! ;)

Anmeld

24. marts 2008

bette

lige en indskydelse..
mikkels "sovepose" ligger fast i barnevognen .. nemt lige at komme ham deri..sætte selen på ham.. og lyn op.

og min barnevogn står i en opgang.. der er pænt koldt.. men ´synes han får varmen ret hurtigt alligevel.. så det tror jeg ik du skal være bekymret for.
ellers må du jo bruge dyne over ham og så et tæppe henover så den ikke er så nem at sparke af

Anmeld

24. marts 2008

Nadi

[citat][f][småt]bettemouse skriver:[/småt][/f] lige en indskydelse.. mikkels "sovepose" ligger fast i barnevognen .. nemt lige at komme ham deri..sætte selen på ham.. og lyn op. og min barnevogn står i en opgang.. der er pænt koldt.. men ´synes han får varmen ret hurtigt alligevel.. så det tror jeg ik du skal være bekymret for. ellers må du jo bruge dyne over ham og så et tæppe henover så den ikke er så nem at sparke af[/citat] Jeg ville også sige at du ikke skal bekymre dig om han ikke kan holde den varm, det tror jeg helt sikert han kan. Og når Oliver skal starte i DP regner jeg med at voksipossen skal være i barnevognen permanen. Synes heller ikke DP'en skal bøvle med det når hun også har andre børn der skal ud og sove. -Nadia

Anmeld

24. marts 2008

Kaufie

Lise skriver:

Hmmm, efter vi er begyndt at bruge selen så ligger voksiposen "fast" i barnevognen monteret med selen i karabinhagerne. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at det var smartere hvis den lå deri fast fremfor at skulle passe på de dersens karabinhager og de fem lag stof...? vores karabinhager smutter sgu ikke igennem noget stof - de sidder jo fast nede under madrassen i bunden af vognen...

Nej karabinerne smutter ingen steder når de sidder fast på bunden af vognen. Men hvis man hægter pose med sele af hver gang og fragter barn frem og tilbage i posen, så vild de da smutte ud.

Anmeld

24. marts 2008

Kaufie

Okay - jeg kan se de fleste af jer vil lade posen ligge i barnevognen - og ja, det er jo klart det nemmeste for dagplejeren.

Vores barnevogn står i carporten, så er der frost, så er den pænt kold om morgenen, når den bette skal ud til første lur. Derfor har vi her i vinterperioden puttet William indendørs i posen og derefter taget ham med ud i posen. Men der bliver forhåbentlig ikke ved med at være helt så koldt som i denne uge, så....ja, det må jo være sådan vi gør - altså lader posen ligge i vognen.

For som I også siger, så handler det jo blot om at de små finder ud af hvad de kan - og så er de på vej ud over kanten 8(

Tak for svar

Anmeld

24. marts 2008

ka li ja

altså jeg skal lige fatte det rigtigt....
har i lavet huller i jeres poser???
bliver den så ikke utæt og kold?

hvis selen blir klikket af i dem man klikker i barnevognen, kan man så ikke sætte dem sammen under posen så de ikke smutter nogen steder??

Anmeld

24. marts 2008

Loggidut

Mette Kaufmann skriver:

Nu har vi lige brugt "lidt tid" på at få monteret den der sk**e sele i drømmeposen - den er jo et krav når de små skal i dagpleje... Det er godt nok bøvlet.

Hvordan gør I rent praktisk når I har de små i drømme/slee-bee/voksiposen.....? For det var da smartere hvis posen så ligger fast i barnevognen med selen monteret. Fremfor at skulle passe på at karabinhagerne ikke smutter igennem de der 4-5 lag stof...Men når nu barnevognen står ude i kulden, så er posen jo iskold hvis den ligger deri konstant og det bare er barnet, der bliver båret frem og tilbage...

Hmmm.... tror bare vi putter selen på William i posen indendørs - og så undlader at fastgøre den til barnevognen - jeg mener: han bevæger sig jo nærmest ikke dernede - så risikoen for at han pludselig sætter sig op, hiver fat i kanten og får hevet både sig selv OG posen med ud....den er da ikke ret stor..... Kan jeres basser det?

Mette, der er ved at få stress over alt det vi liiiige skal have fundet ud af den kommende uge før det bliver alvor på næste tirsdag.

ohhh, den der er farlig, altså dagplejemoderen ville nok aldrig godtage det ven....og du ville ALDRIG tilgive dig selv hvis han smuttede ud!

når det er sagt, så ja, jeg stoler ikke mere på tif ligger fladt, for når hun ligger på ryggen (godt nok uden sleebien, så forsøger hun at løfte hovedet...og giver man hende lige en finger at tage ved, hejser hun sig op...og for mig er forskellen på kanten af barnevognen og en finger ikke så stor...lige nu ligger de jo så både med overlærrede på og regnslag, men ak og ve, om 14 dage kan foråret være på vej, og snart kigger sommeren frem, og så er de måske ikke så godt pakket ind...

så jeg ville ikke våge det, slet ikke...

men som kalaha skriver...så forsøg med at klikke dem sammen...på den anden måde snyder du ikke knægten....kun dig selv!

stort kram fra sloggi, hvis barn engang brød ud af barnevognsselen og drattede på gulvet...lige ved siden af en juletræsfod, hvor et 7" søm sad og pegede direkte op af! (læs: LOGGI ER SKRÆMT FOR EVIGT FRA DET MED DE SKIDE SELER)

Anmeld

24. marts 2008

Lise

ka li ja skriver:

altså jeg skal lige fatte det rigtigt....
har i lavet huller i jeres poser???
bliver den så ikke utæt og kold?

citat]

Ja, jeg har i hvert fald! Det er meningen... der er lavet syninger rundt om der hvor man skal klippe hul, så selen kan komme igennem. Men det er jo i bunden af posen man klipper to små huller, så nej...eller jo...den bliver utæt (i og med der er to huller i)...på en måde...men da ikke kold - barnet ligger jo ovenpå hullerne nede i barnevognen... :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.