Formiddagslur (Esther)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. juli 2009

Anja

Lige et indlæg om lillesøster ....

Jeg ved ikke om det snart er tid til at droppe Esthers formiddags/morgenlur. Hun har længe haft en rytme der hedder sove 19.30 - 6.00, morgen: 8 - 9 og middag 12-15.

Jeg synes bare, at det bliver mere og mere vanskeligt at få hende til at sove om morgenen. I dag vågnede hun kl 6.10 og kl 8.00 lægger jeg hende i barnevognen, men det er ikke før kl er 8.40 hun sover ! Hun græder ikke, men ligger bare og snakker.

Jeg lægger hende ud kl 8 for at det skal kunne passe med dp rytmen som hun jo skal følge slavisk fra næste uge. Jeg er sikker på, at hun gerne vil "vente" med lur til kl 9, men det passer jo ikke i dp. Nogle dage er hun først vågnet af nattesøvnen kl 7 og da har vi spruget morgenluren over og så har hun fint holdt den gående til kl 12.

Jeg er sikker på at Elias fik morgenlur til han var 1 år, men han skulle jo heller ikke passe ind i dp, da han først startede da han var 13½ mdr.

Er I ikke søde at lægge hovedet i blød og give et bud på, hvornår jeres gik over til kun EN lur ?

Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

ivfmarie

Jeg behøver ikke lægge i hovedet i blød.... Begge mine unger fik sløjfet formiddagsluren da de var et år.
Det har med begge to passet med at da de startede i DP efter sommerferien var det slut med luren.

Marie

Anmeld

27. juli 2009

linemus

Jeg har lidt svært ved at huske det, men mener pigerne fik en formiddagslur, da de startede i dp. Da var de 13 mdr. Men det har ikke været ret lang tid, eller også fik de efter behov fx efter en træls nat.

Du kan jo vente og se, hvordan det går i dp'en. Hvis hun stadig ikke viser stort behov for den, så kan I jo droppe den. Det kan også være hun har brug for den, fordi hun kommer i gang med en rigtig "hverdag".

- Line

Anmeld

27. juli 2009

Monica

Hej Anja.

Gustav droppede formiddagsluren da han var 15-16 mdr mener jeg... Kan godt huske det med at det kunne tage en krig at få ham til at sove, men det blev i en periode lidt anderledes da han startede i DP. Der skete lidt mere end hjemme hos den kedelige mor...

Men kan hun kører til middag, så er det vel også fint...

Moni

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.