Hjælp til æg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

966 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. juli 2009

Tut

Hej piger,

Hvor længe er det nu æg skal koge for at blive hhv.

Blødkogt

Smilende

Hårdkogt

Tut er blank

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

ivfmarie

pas....

Jeg plejer at koge dem til jeg pludselig kommer i tanke om at jeg er ved at koge dem , og det passer med hårdkogt (meget...)

Anmeld

27. juli 2009

Anja

Her i huset er det manden, der koger æg, men mener at det er 7 min for blødkogte og 9 min for hårdkogte.

Anmeld

27. juli 2009

Susan1978

uha det er vist meget forskelligt alt efter æggets størrelse og efter ens komfur..

vi gør det på den måde at vi lægger æggene ned i en gryde og lader vandet koge op -  kog lidt-  også lader vi dem koge af igen. så har vi blødkogte æg.

og skal de være hårdkogte får de bare lov at koge lidt længere. inden vi tager dem af.

men da jeg lærte at koge æg af min mor dengang for mange år siden.

der hed det sig:
Blødkogt :kogende vand og 3½ minut når vandet kogte igen
smilende: kognede vand og 6-7 minutter
hårdkogte: kogende vand og 10 min.

Anmeld

27. juli 2009

heaven

Susan1978 skriver:

uha det er vist meget forskelligt alt efter æggets størrelse og efter ens komfur..

vi gør det på den måde at vi lægger æggene ned i en gryde og lader vandet koge op -  kog lidt-  også lader vi dem koge af igen. så har vi blødkogte æg.

og skal de være hårdkogte får de bare lov at koge lidt længere. inden vi tager dem af.

men da jeg lærte at koge æg af min mor dengang for mange år siden.

der hed det sig:
Blødkogt :kogende vand og 3½ minut når vandet kogte igen
smilende: kognede vand og 6-7 minutter
hårdkogte: kogende vand og 10 min.

det har jeg også lært... husk dog at vandet ALDRIG må bulder-koge... det skal være i kog ja, men ikke på fuld knald...

Jannie - der pludselig får lyst til hårdkogt æg til sildemaden her til frokost..

Anmeld

27. juli 2009

Plysbjørnen

Mellemstore køleskabskolde æg koges 4 min fra vandet er i kog igen hvis de skal være blødkogte.
Halvbløde (smilende) koges i ca 8 min og hårdkogte æg i 12 min.

Den nøjagtige kogetid er svær da det afhænger af størrelse og friskhed på æggene.

Det er snuppet direkte fra Frøken Jensens Kogebog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.