Gode råd søges (jobsamtale)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.961 visninger
16 svar
9 synes godt om
27. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg er idag blevet ringet op. Jeg skal til jobsamtale imorgen formiddag. Jeg er skide spændt. Nu må det være. Har været til 3 jobsamtaler uden held. Nu må jeg bevise at det er mig de mangler. Sidst fik jeg af vide at jeg snakkede for meget. t jeg skulle give plads til spørgsmål. Det syntes jeg at jeg gjorde, men der kom sådan en pinlig tavshed så derfor snakkede jeg videre. Nogle gode råd til mig som jeg kan tage med mig imorgen? Guldkorn? Kom frisk. Har brug for det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Jeg er idag blevet ringet op. Jeg skal til jobsamtale imorgen formiddag. Jeg er skide spændt. Nu må det være. Har været til 3 jobsamtaler uden held. Nu må jeg bevise at det er mig de mangler. Sidst fik jeg af vide at jeg snakkede for meget. t jeg skulle give plads til spørgsmål. Det syntes jeg at jeg gjorde, men der kom sådan en pinlig tavshed så derfor snakkede jeg videre. Nogle gode råd til mig som jeg kan tage med mig imorgen? Guldkorn? Kom frisk. Har brug for det!

Allerførst  !

Dernæst vil jeg sige (selvom det er lettere sagt end gjort) men noget jeg har taget med fra mine samtaler og ansættelser. 

• Vid og fortæl præcist hvad det er du kan bidrage med i lige netop stilling du er blevet indkaldt til samtale ved! 
  • Skjul din nervøsitet. Tag kontrol.
  • Vær dig selv.
  • Tag rådet du fik til dig og lad der være pinlig tavshed hvis det er det der er. De kan opfatte det helt anderledes og sørg så for at smile og kigge dem i øjnene. 

Hvilken stilling drejer det sig om?  Alverdens held og lykke til dig. 

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

Allerførst  !

Dernæst vil jeg sige (selvom det er lettere sagt end gjort) men noget jeg har taget med fra mine samtaler og ansættelser. 

• Vid og fortæl præcist hvad det er du kan bidrage med i lige netop stilling du er blevet indkaldt til samtale ved! 
  • Skjul din nervøsitet. Tag kontrol.
  • Vær dig selv.
  • Tag rådet du fik til dig og lad der være pinlig tavshed hvis det er det der er. De kan opfatte det helt anderledes og sørg så for at smile og kigge dem i øjnene. 

Hvilken stilling drejer det sig om?  Alverdens held og lykke til dig. 

Det er en stilling i sundhedssektoren (mere kan jeg ikke skrive for ønsker ikke at blive genkendt)

TAK for dine råd!

Anmeld

27. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har været ude for, at de har spurgt om en positiv ting og en negativ ting om mig. Tænk over det, og få den negative ting om dig bragt om til noget positivt.

Brug evt. nogen af de ord der står i stillingsopslaget, så ved de, at du har læst det ordenligt. Hvis de har en hjemmeside, så læs om det sted du skal til samtale og referere evt. til noget af det der kan stå.

Ellers vær dig selv.

Knæk og bræk

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg har været ude for, at de har spurgt om en positiv ting og en negativ ting om mig. Tænk over det, og få den negative ting om dig bragt om til noget positivt.

Brug evt. nogen af de ord der står i stillingsopslaget, så ved de, at du har læst det ordenligt. Hvis de har en hjemmeside, så læs om det sted du skal til samtale og referere evt. til noget af det der kan stå.

Ellers vær dig selv.

Knæk og bræk

TAK skal du have!

Anmeld

27. november 2013

serinasmor

Hmm ... Bedste råd : tag kritikken til dig ... Lad den "pinlige" tavshed komme til sin ret - det er der de sidder og overvejer hvad de mere skal spørge om for at vide du er perfekt til stillingen ...

Vær dig selv ... Overvej hvad dine stærke og svage sider er .. i forhold til den stilling du er til samtale på

Se om du kan slappe af

Pøjpøj

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hmm ... Bedste råd : tag kritikken til dig ... Lad den "pinlige" tavshed komme til sin ret - det er der de sidder og overvejer hvad de mere skal spørge om for at vide du er perfekt til stillingen ...

Vær dig selv ... Overvej hvad dine stærke og svage sider er .. i forhold til den stilling du er til samtale på

Se om du kan slappe af

Pøjpøj

1000 tak for dine råd. Jeg kommer selvfølgelig med en opdatering imorgen.

Anmeld

27. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Gå ind på deres hjemmeside og læs ALT hva du ka om dem, sådan at hvis de spørg indtil nogle ting, så ved du i hvert fald hva de står for, også ka du jo snakke vidre om hvordan du lige ka se at det er der du passer ind! 

Vær forberedt!

Stil relevante spørgsmål osv i forhold til stillingen! 

Og rigtig, rigtig meget held og lykke i morgen!! Vh stine

Anmeld

28. november 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Se om du kan slappe af

Pøjpøj

Så er jeg hjemme igen. Arrgh den ventetid. Jeg synes det gik OK. Jeg er godt nok spændt og har selvfølgelig kriller i maven. Nu må vi se. Jeg svarede på spørgsmålene og jeg synes ikke jeg virkede nervøs.

Anmeld

28. november 2013

Anonym trådstarter

Nu har jeg så besluttet mig selvom jeg ingen tilbagemelding har fået endnu. Jeg tager ikke jobbet hvis de tilbyder mig det. Har bare ikke den rigtig mavefornemmelse. Og arbejdstiden passer bare ikke ind i mit eller min kærestes liv. Vi har snakket lidt frem og tilbage. Og det bliver ikke det. Men det var fint at være afsted til samtale.

Hvad siger jeg det bare som det er imorgen når de ringer og evt tilbyder mig stillingen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.