Hovede sidder fast i bækken - fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.424 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. november 2013

Millea

Godaften derude 

Jeg har i dag været til jordemoderbesøg, hun fortæller så at min babys hovede har sat sig fast i bækkenet.. (jeg er 34+6 i dag)

Har efterfølgende læst at hos en første gangsfødende sætter hovede sig fast i gennemsnit 3 uger inden fødslen går i gang. Er klar over at der stadig kan gå 6 uger og at det bare er gennemsnitligt..

MEN hvornår satte jeres sig fast i bækkenet? og hvornår fødte i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

VIPpigen

Åhh, min datter stod tidligt fast. Så jeg tror det var allerede ved uge 28-29. Og hun er født 35+2

Anmeld

26. november 2013

Millea

VIPpigen skriver:

Åhh, min datter stod tidligt fast. Så jeg tror det var allerede ved uge 28-29. Og hun er født 35+2

Ja, det var tidligt.. Når man føder der i uge 35+ forløber fødslen normalt ukompliceret ikk? 

Ihh er bare så spændt på at føde, håber self at der går et par uger endnu, men kunne da være lækkert ikke at gå over tid 

Anmeld

26. november 2013

modesty

Millea skriver:

Godaften derude 

Jeg har i dag været til jordemoderbesøg, hun fortæller så at min babys hovede har sat sig fast i bækkenet.. (jeg er 34+6 i dag)

Har efterfølgende læst at hos en første gangsfødende sætter hovede sig fast i gennemsnit 3 uger inden fødslen går i gang. Er klar over at der stadig kan gå 6 uger og at det bare er gennemsnitligt..

Min søn sad tidligt fast, men jeg kan ikke huske konkret uge.

Jeg fødte 40+4.

Anmeld

26. november 2013

Wimmie

Millea skriver:

Godaften derude 

I uge 30 sad hun fast - fødte i uge 39+5

Jeg tror statistikken henviser mere til de hvor barnet sætter sig fast relativt sent - min JM sagde at det var helt normalt at de først sad fast omkring uge 36-37 

Anmeld

27. november 2013

VIPpigen

Millea skriver:

Ja, det var tidligt.. Når man føder der i uge 35+ forløber fødslen normalt ukompliceret ikk? 

Ihh er bare så spændt på at føde, håber self at der går et par uger endnu, men kunne da være lækkert ikke at gå over tid 

Jo. Fødslen var helt normal, ingen problemer.

Vi lå på neonatal i 18 dage. Hun havde lige brug for lidt starthjælp, med både c-pap, og kuvøse, og så er sutteteknikken det sidste de udvikler, omkring uge 37, så hun fik sonde i 14 dage, indtil hun havde lært at spise ved mig

Anmeld

27. november 2013

Guldet

Jeg er 39+2 i dag og lillepigen ligger den rigtig vej - men ligger ikke helt fast nede i bækkenet endnu!

Anmeld

27. november 2013

Michella2

Millea skriver:

Godaften derude 

Min datter stod ikke fast i bækkenet før et par dage inden selve fødslen.. Det går jeg i hvert fald udfra, eftersom jm sagde hun ikke stod fast ugen inden

jeg gik i gang med fødsel selv 39+4 

Jeg tror det er meget forskelligt. Har også hørt at de sagtens kan stå fast den ene uge, og ugen efter så står de ikke længere fast..

Anmeld

27. november 2013

Joerg2

Millea skriver:

Godaften derude 

Hej

Min datter stod også helt fast og lå enormt dybt i uge 35. Min jordemoder var glad for, at der kun var nogle få uger til termin, da hun ikke troede jeg ville gå tiden. Men endte altså med at gå over tid, og blev sat igang 40+4

Anmeld

27. november 2013

Clisolka

Millea skriver:

Godaften derude 

Min første satte sig fast allerede omkring 30 uger henne (født 39+5) og lillebror satte sig først fast 14 dage før termin (født 39+4) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.