Om selv at kunne bestemme sit barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2008

Honningblomst

Jeg ville til hver en tid vælge, så jeg mente at jeg havde gjort hvad jeg kunne for at give mit kommende barn de optimale betingelser for et godt liv og der tror jeg på at rent intelligensmæssigt er det nemmere at have muligheder for det hele, selvom man måske ikke udnytter dem.
Ja, du kan ikke vide om en bistandsklient har en uddannelse, men de mænd som er sæddonorer er faktisk meget tit fra universiteterne, da det bliver vægtet at de er "stæke" mennesker på alle områder...det er i hvert fald hvad jeg har hørt.
Hvis du stod med to helt identiske donorer....højde, øjenfarve osv og den ene var på bistand uden uddannelse og den andenhavde en uddannelse, hvad ville du så vælge...veed godt det lyder meget "kunstigt" men det er det jo også at lave børn på den måde. Der sidder man jo og vælger sit barns kommende gener.
KH Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2008

Nan

Jeg må indrømme at jeg ikke er af den mening at universitetsudannede nødvendigvis er mere intelligente end folk på bistand...

Men det er vel et spørgsmål om holdning.

Anmeld

9. januar 2008

Honningblomst

Jeg er af den mening af mange mennesker som er på bistand har nogle helt andre problemer som kan have betydning for et barn.
Men nu er det som skrevet før helt bestemt grupper de udvælger til at være donorer. Og lige så vel som man ikke vil bruge syge menneskers sæd og lave børn som risikerer at blive syge, så er det da klart at man også ser på intelligensen...
Jeg mener bare at man jo må gå ud fra et eller andet....så jeg kan ikke se problemet, slet ikke.*S*
men jeg har også stået i situationen, så det gør nok jeg ser lidt anderledes på det, måske.

Anmeld

9. januar 2008

Nan

Jeg er ikke så sikker på - I Danmark ihvertfald - at donorer er så udvalgte. Jeg mindes at nogle af de mennesker jeg knedte der holdt til på at værested for unge hjemløse tjente en extra skilling ved at donere sæd til dette formål. De fejlede jo intet fysisk - de var bare landet uheldigt efter uddannelsen eller andet.

Jeg kan sagtens se at det at en person er på bistandshjælp kan have en betydning for barnets opvæskt - det har alt vel - men som donorer er det jo ikke en faktor da man ikke er en del af barnets liv som sådan.

Anmeld

9. januar 2008

Honningblomst

Så er det måske forskelligt fra sted til sted...altså de steder der tager donorer ind.
Der hvor vi fik fra var der i hvert fald et mønster i uddannelse og vi talte med lægen om det, som fortalte at de valgte mennesker som man på alle områder kunne "se" var okey...men der er jo mange ting der kan være skjulte og når gener blandes kan + og + måske blive minus..*S* hvis du forstår??
Knus Eva

Anmeld

9. januar 2008

Nan

Jeg er blevet nysgerring. Derfor besøgte jeg nogle af Danmarks største sæddonor sites. Ikke på én eneste af siderne bliver der nævnt hverken uddannelse eller intelligens som udvælgelsesfaktor.

Cryos - http://dk.cryosinternational.com/bliv-saeddonor.as px

Nordisk Cryos - http://www.nordiskcryobank.dk/saadan_bliver_du_sae ddonor.asp

Blivdonor - http://www.blivdonor.dk/saedonor.htm

Jeg faldt kun over en side - nemlig http://www.storkklinik.dk/index.php?Donorer - Lyder lidt som dem du omtaler men jeg finder ingen dokumentation for at det er sandt - men hvis donor er anonym har klinikken slet ikke de oplysninger om donor. Jeg tror sku det er reklame - men der findes hverken dokumentation for eller imod offentligt tilgængeligt.

Anmeld

9. januar 2008

Honningblomst

Jeg ved bare hvad vi fik afvide for snart 11 år siden...det var øjenfarve, højde og uddannelse og hvor personen kom fra.
Men lige meget hvad, så tænker jeg lidt at det nok er meget godt at kunne finde en der "passer ind" i ens familie og passer til den far, som jo ikke bliver biofar.
Det er tydeligt her at min ældste og de to yngre er MEGET forskelige og har deres forcer forskellige steder...så arv og miljø, begge dele er væsentlige...*S* tror jeg på.
Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.