Om selv at kunne bestemme sit barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.909 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. januar 2008

Heidi.

Eller i hvertfald være med til det!!!
Jeg sidder netop og ser fjernsyn, hvor det handler om at kvinder er begyndt at vælge sæddonore ud fra intiligens, uddannelse osv...
Jeg ved sgu ikke lige hvad jeg skal sige til det, jeg syntes egentlig det er lidt skummelt... Bare fordi man vælger en høj flot gut med en lang akademisk uddannelse, så er det vel ikke sikkert at ens barn bilver ligeså???

Hmm jeg syntes slet ikke man skulle kunne vælge eller ej...

Mvh Heidi(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2008

Kloster

Folk kan gøre det, som de vil :P
Det er vel på samme måde, som når man vælger engangs knald.

Men hvis man tror, børnene bliver højintiligente pga faren, er man vist optimist... Jeg er af den overbevisning, at den sociale arv fylder såååå meget. Så det hele siger vel sig selv....

jeg synes, der burde være sååå utrolig meget andet, de kvinder burde være obs på, når de vælger en sæddonor. Fx arvelige sygdomme og alder.

Venlig hilsen
Kloster
- Der næsten er afhængig af denne side nu 8D

Anmeld

8. januar 2008

Nan

Jeg er helt enig med Kloster! Lad folk gøre, vælge og vælge fra som de lyster.

Jeg syntes tilgegæld det er en meget spændene diskussion om "designerbørn". Med disse dages tilsætningsstoffer og uoverskuelige misdannelses konsekvenser heraf er jeg sikker på at det en dag vil blive nødvendigt at gøre sådan.

Anmeld

8. januar 2008

Honningblomst

Har det ikke altid været sådan...altså at man selv valgte donor udfra højde, øjenfarve og også ud fra hvilken uddannelse som "biofar" har. Jeg synes egentlig det er fair nok og seneste undersøgelser af arv og miljø viser faktisk at det har lige meget indvirkning. Så arv er altså meget vigtigt, også.
KH Eva

Anmeld

8. januar 2008

Jan9e D

Da min exmend og jeg var i beh. for barnløshed, var det da på tale om vi skulle ha doner sæd. Men min daværende mand ville ikke. Men skulle vi ha donersæd, ville vi da nok ha valgt ender maschede min mand mht højde drøjde, udsende, og evt udd. Men selv om man er bistands kiient kan man jo sagten få nogle hammer skønne og vidunderlige børn ;)

Vi blev også spurgt mht ægdonation, men da jeg har en arvelig sygdom, kunne jeg ikke. Men så kom det på tale mht ægsortering.... Et helt andet dilllema. som jeg tror at mange har svært ved at tage stilling til. Men heldigvis ver det ikke muligt at finde det muteret gen, så vi slap for at skulle vælge.

Bare lidt andre tanker fra mig også.
Jannie

Anmeld

8. januar 2008

Nan

Jannie - Hvad indebærer en ægsortering?

Anmeld

8. januar 2008

Honningblomst

Jeg ville nok vælge en med en uddannelse frem for en bistandsklient;o) nu man kan vælge...

Anmeld

8. januar 2008

Jan9e D

Hej Nan Ægsortering er at man frasorter de æg, som er bærer af en pågældene sygdom. Men for den sags skyld kunne kunne man lige så sortere efter køn, øjenfarve ect. Så det er at man "slipper" for at få et bare der kan være arveligdisponeret for en speciel sygdom. I mit tilfælde en arvelig hjertefejl, som først er udviklet sidst i 20'erne først i 30'erne. Og som i kan medføre døden. Jannie

Anmeld

9. januar 2008

Nan

Jeg ville nok vælge en med en uddannelse frem for en bistandsklient;o) nu man kan vælge...

Det forstår jeg ikke at du mener. Selvfølgelig respekterer jeg det - men jeg forstår det ikke.

Jeg kan se fordelene i at sortere i sundhed og ikke frivillige helbredsmæssige gener som vil tilbyde barnet et liv som grøntsag og så videre - Ufrivillige symptomer.

Om man tager sig en uddannelse eller kommer på bistand er jo afgjort af de valg man tager i livet - det er ikke genetisk bestemt at man vælger som man gør. Det er en faktor hvordan ens opvækskt har været og hvilke ting man kommer ud for i sit liv men i høj grad også det frie valg - der adskiller og fra de mange andre væsener på jorden der er styret instinktivt.

Min mening er - og det er nok lidt blunt - når vi begynder at sortere i uddannelser, religiøs eller politisk overbevisning og måske også hudfarve så synes jeg man har et stort problem. Et problem man også havde i både første og anden verdenskrig her i Europa - et problem vi ikke behøves at have hvis det aller vigtigste for den pågældene kommende forælder var at få et sundt og raskt barn med egne meninger og personlighed.

Anmeld

9. januar 2008

SaNiNa

Er helt enig med Nan.

Sanne "

tabt 2 kg på en uge"

Det forstår jeg ikke at du mener. Selvfølgelig respekterer jeg det - men jeg forstår det ikke.

Jeg kan se fordelene i at sortere i sundhed og ikke frivillige helbredsmæssige gener som vil tilbyde barnet et liv som grøntsag og så videre - Ufrivillige symptomer.

Om man tager sig en uddannelse eller kommer på bistand er jo afgjort af de valg man tager i livet - det er ikke genetisk bestemt at man vælger som man gør. Det er en faktor hvordan ens opvækskt har været og hvilke ting man kommer ud for i sit liv men i høj grad også det frie valg - der adskiller og fra de mange andre væsener på jorden der er styret instinktivt.

Min mening er - og det er nok lidt blunt - når vi begynder at sortere i uddannelser, religiøs eller politisk overbevisning og måske også hudfarve så synes jeg man har et stort problem. Et problem man også havde i både første og anden verdenskrig her i Europa - et problem vi ikke behøves at have hvis det aller vigtigste for den pågældene kommende forælder var at få et sundt og raskt barn med egne meninger og personlighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.