sovecoach?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2013

bøllen

dorthemus skriver:

Hvordan?

Jamen jeg gik nok temmelig upædagogisk til værk men det virkede.

jeg lavede et skema med et billede af hans seng . Købte Cars stickers  Fortalte ham at nu skulle han sove i egen seng , og gjorde han det fik han 1 klistermærke på . 5 stk udløste en lille gave . Efter en kort periode satte jeg det op til 7 mærker . Efter en kort periode " glemte " jeg mærkerne og kun hvis han selv nævnte det kom det på. Til sidst fjernede jeg skemaet.

han har uden problemer sovet i egen seng . Nu kan han næsten ikke lokkes ind i vores seng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

dorthemus

bøllen skriver:

Jamen jeg gik nok temmelig upædagogisk til værk men det virkede.

jeg lavede et skema med et billede af hans seng . Købte Cars stickers  Fortalte ham at nu skulle han sove i egen seng , og gjorde han det fik han 1 klistermærke på . 5 stk udløste en lille gave . Efter en kort periode satte jeg det op til 7 mærker . Efter en kort periode " glemte " jeg mærkerne og kun hvis han selv nævnte det kom det på. Til sidst fjernede jeg skemaet.

han har uden problemer sovet i egen seng . Nu kan han næsten ikke lokkes ind i vores seng

Så er jeg ligeså "upædagogisk"...sagde pædagogen
Jeg har brugt et tilsvarende belønningssystem i en periode hvor hun tissede meget i bukserne

Igår gik jeg på loftet og hentede en foldemadras som jeg lagde ved siden af min seng. Fortalte hende at fra nu af sover hun på den hvis hun vågner om natten.
Da hun skulle i seng var hun ked af det så jeg tog min bluse af og spurgte om hun ville sove med den....det gjorde jeg også da hun var baby hun faldt i søvn med det samme mens hun lå og krammede den
Faktisk vågnede hun først kl. 3 i nat, kaldte stille og kom ind og lå på madrassen mens hun holdt mig i hånden
så vågnede hun desværre igen kl. 5...som sædvanlig og græd og plagede og bad om vand osv osv osv suk!!!Jeg holdt fast og bevarede roen og hun sov igen til kl. 7

Så nu krydser jeg fingre for at det går fremad. Og så må jeg igang med endnu et klistermærkesystem, tak!

Anmeld

27. november 2013

2babygirls

jeg har også valgt at være lidt ussel og belønne med smileyer hvis hun sover igennem, fordi hun har været inde i en laaaaaang periode hvor hun råber og græder i søvne til hun vågner og vækker hele huset.
Når hun har 7 smiley i træk må hun få det jack pirat skib hun har set, og så forhandler vi om andre ting efter de 7 dage...

Kører på 5. dag nu og hun sover

Anmeld

27. november 2013

dorthemus

2babygirls skriver:

jeg har også valgt at være lidt ussel og belønne med smileyer hvis hun sover igennem, fordi hun har været inde i en laaaaaang periode hvor hun råber og græder i søvne til hun vågner og vækker hele huset.
Når hun har 7 smiley i træk må hun få det jack pirat skib hun har set, og så forhandler vi om andre ting efter de 7 dage...

Kører på 5. dag nu og hun sover

Fedt ja whatever works

Anmeld

27. november 2013

bøllen

dorthemus skriver:

Så er jeg ligeså "upædagogisk"...sagde pædagogen
Jeg har brugt et tilsvarende belønningssystem i en periode hvor hun tissede meget i bukserne

Igår gik jeg på loftet og hentede en foldemadras som jeg lagde ved siden af min seng. Fortalte hende at fra nu af sover hun på den hvis hun vågner om natten.
Da hun skulle i seng var hun ked af det så jeg tog min bluse af og spurgte om hun ville sove med den....det gjorde jeg også da hun var baby hun faldt i søvn med det samme mens hun lå og krammede den
Faktisk vågnede hun først kl. 3 i nat, kaldte stille og kom ind og lå på madrassen mens hun holdt mig i hånden
så vågnede hun desværre igen kl. 5...som sædvanlig og græd og plagede og bad om vand osv osv osv suk!!!Jeg holdt fast og bevarede roen og hun sov igen til kl. 7

Så nu krydser jeg fingre for at det går fremad. Og så må jeg igang med endnu et klistermærkesystem, tak!

Det må man vel også gerne være engang imellem 

Her har det helt sikkert hjulpet. Han er sensitiv, og tror det handlede om at bryde det mønster vi var kommet ind på. Samt at det var visuelt gjorde det nemmere for ham.

lyder som en god ide med madrassen  Og trøjen til at give tryghed. Har du overvejet en drikkedunk ved sengen , så hun selv kan tage en tår vand ? Og så ellers gøre det kort og præsic om natten, uden en masse snik snak.

her tror jeg det hjalp , at jeg tog beslutningen om at det var nu. Og holdt fast. 

Mon ikke I er på rette vej  

Anmeld

27. november 2013

dorthemus

bøllen skriver:

Det må man vel også gerne være engang imellem 

Her har det helt sikkert hjulpet. Han er sensitiv, og tror det handlede om at bryde det mønster vi var kommet ind på. Samt at det var visuelt gjorde det nemmere for ham.

lyder som en god ide med madrassen  Og trøjen til at give tryghed. Har du overvejet en drikkedunk ved sengen , så hun selv kan tage en tår vand ? Og så ellers gøre det kort og præsic om natten, uden en masse snik snak.

her tror jeg det hjalp , at jeg tog beslutningen om at det var nu. Og holdt fast. 

Mon ikke I er på rette vej  

Det jeg ihvertfald for at vi er
Jeg vil helst undgå at hun skal drikke om natten. Tror også bare det er endnu et firhsndlingspunkt fra hendes side for hun drikker godt med vand inden putning
Tak for rådene

Anmeld

27. november 2013

2babygirls

dorthemus skriver:

Fedt ja whatever works

Ja, mor og far er træææætte

Anmeld

27. november 2013

bøllen

dorthemus skriver:

Det jeg ihvertfald for at vi er
Jeg vil helst undgå at hun skal drikke om natten. Tror også bare det er endnu et firhsndlingspunkt fra hendes side for hun drikker godt med vand inden putning
Tak for rådene

Er helt enig :-) har ikke selv brugt det , tænkte at det måske kunne begrænse lysten da mor jo ikke står til rådighed - at efterspørgslen ville forsvinde 

Anmeld

2. december 2013

LoneO

dorthemus skriver:

Godmorgen

Er der mon nogen herinde som har erfaring med at bruge en sovecoach til sit barn? Hvilken "pakke" købte I og virkede det??

Min datter er 3,5 år og har altid sovet dårligt med mange opvågninger.

Jeg er alene med hende, så ingen mulighed for aflastning.

Det er denne hjemmeside jeg tænker på www.sovecoach.dk

Mvh
Dorthe

Hej alle,

her et tip til alle, der måske kunne have brug for en sovecoach: 

Anna Wahlgrens bog: "Sove hele natten"

Den kan købes på hendes hjemmeside - og med bogens hjælp kan man gennemføre en sovekur (4 nætter + opfølgningsuge) uden coach.

Jeg bor i Tyskland og er aktiv som sovecoach - og Annas kur virker! De fleste klarer den uden min aktive hjælp.

Hvis I har spørgsmål, så skriv gerne: loneo@t-online.de

Jeg giver gerne tips og håber, at I alle - især børnene - snart får mere søvn!

Kærlig hilsen

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.