Av av av... hvad helvede sker der for min babser...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2009

mariamiss6

haha nej, der har vi to hver vores mening, men godt vi så kan være enige om at være uenige.....

anyways, han får jo kun 1 flaske nu, og det er til aften, altså når han skal i seng og sove for natten, ellers er han jo nu på brød og mos ved vores egne måltider, og havregrød til morgenmaden.... sååå der ville jo ikke blive til meget amning anyhow.....

og så er der jo lige det der halve glas mme, han får til rugbrødet, bare for at bløde det op, og for at nå op på de der 400 ml om dagen....

så man an sige at det ville alligevel ikke forstyrre hans daglige rytme alligevel...

men nej jeg lader altså være selvom det er ærgerligt at stå her med mælk og så ikke "må" bruge den.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

JustAnotherName

Du kan sælge den til neonatal-afd....

Det lyder helt skørt at du har fået mælk igen.
Hvis jeg var i dit sted, ville jeg nok blive nysgerrig for at PRØVE at se, hvad purken ville sige til det.

Men ja, jeg er enig i at det måske også er skørt at genoptage amning, når det er for så kort tid, og så skulle til at afvænne ham igen....
Og selvom der nu er kommet mælk igen, så kan det jo godt være at det lige umiddelbart syner af mere, end det egentlig er ....altså at du ikke ville kunne forsørge ham med de 400 ml. alligevel - og så ville det da være et værre arbejde at få oparbejdet mælkeproduktionen, for så kort tid.

Men du har altså besluttet dig for IKKE at amme eller hvad ??
Og hvad med de spændinger du fik i brystet, er de helt forsvundet igen ??

Anmeld

29. juli 2009

BinaMor

det kan måske hjælpe på kløen ved at hæle dansk vand over brystvorterne

Anmeld

29. juli 2009

JonTri

Hej hej...
Ih jeg kender godt til det med kløende brystvorter...
Jeg stoppede amning da min dreng var lidt over 4 ndr og har jævnligt siden hafte vild kløe og dernæst kunne presse mælk ud. Ikke så meget at det ville batte noget, men underligt alligevel. Nu er min dreng 13 mdr og jeg tror det er en måneds tid siden, jeg sidst havde mælkelækage...

Ved ikke hvad det er, men man siger jo at det tager 2-3 år før kroppen er restitueret efter en fødsel. Jeg har også tænkt på om kroppen reagerer anderledes på p-piller efter fødslen. Nu har du spiral i, men hvis det er en hormonspiral kan det vel være det???

Nå, men jeg har ikke noget svar - ville bare ytre, at du ikke er den eneste

Klem Rikke.

Anmeld

29. juli 2009

mariamiss6

Jeg har besluttet IKKE at amme ham..... det havde jeg faktisk allerede fra start.... jeg skulle bare lige have et lap på skulderen hehehe....

anyways, jeg prøvede da at lægge ham til, bare for sjov, for sådan at se om han ville forstå det eller gå amok.... 1. gang var han jo propmæt, og bed i dem, det bedste han har lært (AV for dælen da).. 2. gang var jeg så dum at vise ham flasken først, så der gad han i hvert fald ikke prøve på noget som helst, og gakkede fuldstændig ud hehe....

nåh de klør altså ikke så meget mere, eller faktisk slet ikke, så det er jo fint..... og idag er det åbenbart ikke så koldt som igår  hehe.
Det spænder da stadig en smule i dem, især nu hvor jeg lige skulle skrive det (ergo må det være tankens kraft der spiller ind et sted hehe), men de gør ikke rigtig ondt. de er bestemt heller ikke fyldte eller bare tæt på, men jeg kan jævnligt mærke at der løber lidt til.... så det suger lidt i dem en gang imellem, og jeg skal ikke lige stå for længe foran et åbent køleskab, men ellers så går det fint med det....

har aldrig hørt om danskvand, smurte dem bare lige 1-2 gange med helosan, så var det overstået med kløen....

Anmeld

29. juli 2009

Cris

Jeg tror ikke, at du kan amme igen, selv om du besluttede jeg. Jeg tror, at efter noget tid glemmer de teknikken, som er anderledes en flaske. Hvis de glemmer den der sutteteknik til amning, så kan de ikke amme... Men det er mærkeligt, at dine bryster laver mælk igen. Måske har de faktisk ikke rigtigt stoppede! Og bare som en lille detalje, jeg tror, at dengang troede du at din mælk kun var ren vand og barnet ikke tog på for du har haft overproduktion. Det er ikke så bekendt fra mennesker. Hvis man laver for meget mælk, når barnet at drikke den første mælk og bliver mæt og kan ikke nå den gode fede mælk. Og så bliver de mega sulten igen og de starter med at amme med der kommer så meget af den første mælk, at der sker det samme. De fylder maven med vandet men ikke med fedt... Desværre er der ikke mange der kender problemer og meget tit går amning i stå for man tror, at den ikke kan fungere rigtigt. Bare en lille ting jeg ville fortælle, hvis det kan hjælpe i fremtiden til dig eller andre...

Anmeld

29. juli 2009

mariamiss6

Cris....

jeg nåede at tabe 8 kilo inden baby var 20 dage gmmel..... så jeg tror nærmere at min mælk var tynd fordi jeg ikke fik nok at spise selv, og derfor ikke kunne producere ordentlig mælk....

jeg spiste i gennemsnit 1 måltid om dagen på det tidspunkt, så der var jo ikke meget til hverken mig eller mælk....

Anmeld

29. juli 2009

Cris

mariamiss6 skriver:

Cris....

jeg nåede at tabe 8 kilo inden baby var 20 dage gmmel..... så jeg tror nærmere at min mælk var tynd fordi jeg ikke fik nok at spise selv, og derfor ikke kunne producere ordentlig mælk....

jeg spiste i gennemsnit 1 måltid om dagen på det tidspunkt, så der var jo ikke meget til hverken mig eller mælk....

Nej, det var ikke meget du spiste, det var syndt... Men nu er dine bryster blivet klart igen! Det er helt vildt, hvordan kroppen reargere nogle gange! Min veninde har ikke ammet i to år nu og hun har stadig mælk! Vildt! Nå, men mon ikke at mælken forsvinder igen, hvis du ikke gør noget ved det eller hvis dit barn ikke længere gider/kan amme?

Anmeld

29. juli 2009

mariamiss6

jo jeg regner med det går i sig selv igen.... det plejer det jo så at sige hehe....

da jeg ventede min første, væltede det ud med mælk allerede fra 6. måned af graviditeten, og jeg måtte tørre min topmadras og skifte sengetøj stort set hver dag, fra jeg var i 6. måned tror jeg....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.