Hvordan har cheferne taget det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
6 svar
1 synes godt om
25. november 2013

Franzén

Hej alle

har i fået fortalt jeres chefer at i er gravide? Og hvordan har de taget det?

min tog det finT men kan godt mærke at han ikke er tilfreds med at jeg bliver tyk og jeg ikke kan løbe så meget som jeg kunne før i fremtiden Han bliver ved at sige vi skal sætte os ned og snakke og afstemme forventninger, men vi er ikke kommet til det endnu.

bliver ved med at sige til mig selv at jeg har kendt min chef for længe til at han bare vil fyre mig men alligevel ligger den i baghoved "hvor tit ser man en gravid tjener?"

ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til det

nogen ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

Klartilbaby

Jeg er studerende så jeg skal heldigvis kun stå til ansvar for mig selv

Håber da ikke han fyre dig, det må han vel ikke? Ikke på det grundlag i hvert fald. Tal evt. med din fagforening om det

Krydser finger for at det bare er en grim fornemmelse uden hold i

Anmeld

25. november 2013

Morigen

Franzen skriver:

Hej alle

har i fået fortalt jeres chefer at i er gravide? Og hvordan har de taget det?

min tog det finT men kan godt mærke at han ikke er tilfreds med at jeg bliver tyk og jeg ikke kan løbe så meget som jeg kunne før i fremtiden Han bliver ved at sige vi skal sætte os ned og snakke og afstemme forventninger, men vi er ikke kommet til det endnu.

bliver ved med at sige til mig selv at jeg har kendt min chef for længe til at han bare vil fyre mig men alligevel ligger den i baghoved "hvor tit ser man en gravid tjener?"

ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til det

nogen ideer?

Som min fagforening siger, de kan godt fyre dig, men det ville være rigtig dumt og fyre en gravid.

Men rådfør dig med din fagforening, det gjorde jeg inden jeg gik til chefen. bla. fordi jeg er i et vikariat løber 6 mdr længere end min termin.
Og jeg fik heldigvis en positiv reaktion fra min nye chef

Anmeld

25. november 2013

Franzén

Han kan kun fyre mig hvis han har en god grund. Mit problem er at jeg jo allerede nu kan mærke at jeg ikke kan holde til 12 timers vagter og alt det stress der er på jobbet.

og hvis jeg ikke kan arbejde på lige fod med de andre er det vel endelig nok til at fyre mig.

men snakker med FF og hører hvad de siger

Anmeld

25. november 2013

Klartilbaby

I min verden ville det ikke være nok, men jeg er også total rødstrømpe

Uanset hvilket job man har vil man ikke kunne klare job i 12 timer og mega stress. Så ville helt sikkert kontakte FF for at vide hvor jeg stod. Hvis han overhovedet ikke er til at tale med må du jo sygemeldes på halvtid.

De fleste tjenere er jo kvinder og så må man jo tage det med som der kan komme med kvinder

Anmeld

25. november 2013

Morigen

Franzen skriver:

Han kan kun fyre mig hvis han har en god grund. Mit problem er at jeg jo allerede nu kan mærke at jeg ikke kan holde til 12 timers vagter og alt det stress der er på jobbet.

og hvis jeg ikke kan arbejde på lige fod med de andre er det vel endelig nok til at fyre mig.

Gravide kan også gå ned i tid hvis jobbet bliver for hårdt som dit er, vil også sige at det ikke er grund nok og ff vil sikkert finde frem til at det bliver en dyr fornøjelse for din arbejdsgiver at fyre en gravid.

Desuden hvis du bliver delvist eller fuldtids sygemeldt så får din arbejdsgiver tilskud til din løn.

Tror ikke du skal være bekymret.

Anmeld

25. november 2013

et-ønske

Franzen skriver:

Han kan ikke fyre dig fordi du ikke kan arbejde 12 timer - det eneste der er en god grund, og selv der er det pisse farligt at fyre en gravid, er hvis der er en fyringsrunde på grund af nedskæringer - og hvis du er den eneste der blev fyret på den baggrund vil fagforeningen have en ualmindelig god sag!!

Min chef/arbejdsplads har taget det meget pænt - da jeg har været i behandling for barnløshed var de forberedt
Dog er de knap så glade nu, da jeg allerede er gået ned i tid på grund af begyndende bækkenløsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.