vejning i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Da jeg ventede min dreng gik jeg til lægen mange gange og min vægt blev fulgt for at være sikker på jeg ikke tog for meget eller lidt på... Denne gang startede jeg ud med et BMI på 28,4 og har fået at vide at jeg skulle passe på at jeg ikke tager lige så meget og hurtigt på som med sønnen, men heller ikke for lidt og/langsomt, men jeg er kun blevet vejet da jeg fik lavet min vandrejournal...

Så mit spørgsmål til jer er;

Hvor mange gange er I blevet vejet igennem jeres graviditet(er) og hvornår blev I det?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2013

M&J87

Jeg blev slet ikke, jeg vejede mig selv, og fortalte dem hvordan det er. Det har aldrig været problem her, selvom min BMI var på 30 ved start.

Anmeld

25. november 2013

Sisse Vinther

Ms.Sunshine skriver:

Da jeg ventede min dreng gik jeg til lægen mange gange og min vægt blev fulgt for at være sikker på jeg ikke tog for meget eller lidt på... Denne gang startede jeg ud med et BMI på 28,4 og har fået at vide at jeg skulle passe på at jeg ikke tager lige så meget og hurtigt på som med sønnen, men heller ikke for lidt og/langsomt, men jeg er kun blevet vejet da jeg fik lavet min vandrejournal...

Hvor mange gange er I blevet vejet igennem jeres graviditet(er) og hvornår blev I det?...

2 gange.

Uge 9+ ved graviditetskontrol hos lægen.
Og for en uges tid siden da vi blev indlagt akut på sygehuset.

Anmeld

25. november 2013

Sisse Vinther

Sisse Vinther skriver:

2 gange.

Uge 9+ ved graviditetskontrol hos lægen.
Og for en uges tid siden da vi blev indlagt akut på sygehuset.

Orv, og min BMI var 24,6 ved lægen og 21,2 på sygehuset. Men er heldigvis på vej op igen

Anmeld

25. november 2013

mrhl

Ms.Sunshine skriver:

Er blevet vejet to gange. Da jeg fik lavet vandrejournal, og da jeg vsr ca 20+.

Anmeld

25. november 2013

Ms.Momo

M&J87 skriver:

Jeg blev slet ikke, jeg vejede mig selv, og fortalte dem hvordan det er. Det har aldrig været problem her, selvom min BMI var på 30 ved start.

Nu er sagen den at vores vægt har sit eget liv... sidst jeg var på den (før graviditeten) stod den på 70, men da jeg så tog knægten på armen for at få hans vægt, så viste den den 50.... 

Så vi har kasseret den...

Anmeld

25. november 2013

Frk. Himmelblå

Ms.Sunshine skriver:

Jeg skal bare veje mig selv, og så noterer læge/jm i vandrejournalen. Men det har de så også gjort ved alle konsultationer, så det er  vel alt i alt omkring 8 gange..?

Anmeld

25. november 2013

StineC

Indtil videre 2 gange, ved 1. graviditetsundersøgelse og ved 2. graviditetsundersøgelse. Er 29+0 i dag og er ikke blevet vejet ved jordemoderen endnu selvom jeg har været der 3 gange. Så det virker som om det mest er lægen der tager sig af det.

Anmeld

25. november 2013

Bak

Ms.Sunshine skriver:

Jeg blev vejet ved alle konsutationer med jm og læge, og jeg er normalvægtig (BMI var vist 20-21, da jeg blev gravid).
Synes egentlig det var lidt irriterende, at de skulle veje mig, for man kunne jo se, at jeg ikke tog for meget på. Selvfølgelig er det meget rart at have en vægt, hvis man pludselig skulle få ødemer, så man har noget at gå ud fra… Meeeen synes nu alligevel det var lidt meget.

Anmeld

25. november 2013

Ms.Momo

Jeg blev vejet ved alle konsutationer med jm og læge, og jeg er normalvægtig (BMI var vist 20-21, da jeg blev gravid).
Synes egentlig det var lidt irriterende, at de skulle veje mig, for man kunne jo se, at jeg ikke tog for meget på. Selvfølgelig er det meget rart at have en vægt, hvis man pludselig skulle få ødemer, så man har noget at gå ud fra… Meeeen synes nu alligevel det var lidt meget.

jeg undrer mig bare over at de bliver ved med at sige at jeg skal passe på min vægt og blodtryk og så tjekker de det ikke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.