Dom + Børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.299 visninger
10 svar
3 synes godt om
24. november 2013

Anonym trådstarter

Hey Kvinder...

Jeg ved virkelig ikke hvor jeg skal starte..
Hvis nogle genkender mig.. så lad venligst vær med at nævne mig
Men kort fortalt..

- Jeg har et barn fra tidligere forhold..
- Vores aftaler igennem Statsamtet ligger sådan at han har barnet hver anden weekend.
- Han betaler børnebidrag direkte til mig (ik igennem amtet).

Men NU ligger det sådan at han har fået en dom, og skal ind og sidde.
Han har ikke selv nævnt det for mig (og håber han gør inden ugen er omme, da han kun har få dage ude nu !).

Men hva skal jeg gøre.. ?!
Får jeg så ik børnebidrag den tid han sidder inde ?
Hvad skal jeg sige til barnet ?

Help ..
Har ingen jeg kan snakke med om dette, da der ik er mange der må vide noget..
Og jeg har ikke nogle tætte veninder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Kan desværre ikke give dig svar men ville blot efterlade et kram så du ikke var helt alene

Anmeld

24. november 2013

VIPpigen

Kan desværre ikke hjælpe. Jeg aner intet om det system. 

Anmeld

24. november 2013

M&F&C

Krammer!!!

Dernæst... du har selvfølgelig ret til dit bidrag, og hvis han ikke har dem sat til at overføre fast men gør det manuelt hver måned selv og du så dermed ikke modtager dem, kontakt da kommunen og søg dem igennem dem - du vil få med tilbagevirkende kraft fra hans udbetaling af dem stopper.

Du nævner ingen alder på barnet. Men jeg går ind for ærlighed i et omfang de kan forstå. Gør ikke barnets far til en farlig forbryder - med mindre han er det og pak det da alligevel ind, detaljerne er sjældne rare for børn.Men da du overlader dit barn til ham hver anden weekend er det nok ikke en farlig mand vi taler om. Altså: fortæl barnet at far er i fængsel, evt hvornår han kan komme ud og de kan ses igen.Du må og skal sikre dig at barnet ved at det er ikke fordi far ikke gider - far må bare ikke lige nu. Når dit barn kan stole på du siger sandheden og tro mig, de ved det! Så har barnet også lettere ved at lette hjertet og føle sig tryg ved situationen.

Held og lykke - kram til den svære tid!

Anmeld

24. november 2013

Mimic

Anonym skriver:

Hey Kvinder...

Men kort fortalt..

- Vores aftaler igennem Statsamtet ligger sådan at han har barnet hver anden weekend.

Han har ikke selv nævnt det for mig (og håber han gør inden ugen er omme, da han kun har få dage ude nu !).

Help ..

Du kan gå på kommunen og søge om børnebidrag fra faderen, så du stadig får dem.

nu ved jeg ikke hvor gammelt barnet er, men havde det været mig, havde det fået sandheden, far har gjort noget dumt og skal derfor i fængsel, besøg ham evt. sammen med barnet så han kan se at far har det godt og at det ikke er noget farligt, vær' ærlig omkring situationen over for de mennesker der er omkring jer og især over for evt. pædagoger/lærere, så de tager hånd om barnet og kan dæmme op for evt. mobning.

Synes det erøv at folk ikke må vide noget, ærlighed kommer man nu engang længst med.

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

M&F skriver:

Krammer!!!

Dernæst... du har selvfølgelig ret til dit bidrag, og hvis han ikke har dem sat til at overføre fast men gør det manuelt hver måned selv og du så dermed ikke modtager dem, kontakt da kommunen og søg dem igennem dem - du vil få med tilbagevirkende kraft fra hans udbetaling af dem stopper.

Du nævner ingen alder på barnet. Men jeg går ind for ærlighed i et omfang de kan forstå. Gør ikke barnets far til en farlig forbryder - med mindre han er det og pak det da alligevel ind, detaljerne er sjældne rare for børn.Men da du overlader dit barn til ham hver anden weekend er det nok ikke en farlig mand vi taler om. Altså: fortæl barnet at far er i fængsel, evt hvornår han kan komme ud og de kan ses igen.Du må og skal sikre dig at barnet ved at det er ikke fordi far ikke gider - far må bare ikke lige nu. Når dit barn kan stole på du siger sandheden og tro mig, de ved det! Så har barnet også lettere ved at lette hjertet og føle sig tryg ved situationen.

Held og lykke - kram til den svære tid!

Tak for dit svar

Jeg vil ta kontakt til kommunen og høre hva jeg skal gøre.

Ang at være ærlig overfor barnet ( barnet er 8 år ) er svært, da jeg ikke ved hvor længe han skal sidde inde.
Og da han ikke har nævnt noget til mig endnu, så er det svært.
Ang detaljer om hvorfor han skal ind og sidde, vil jeg ALDRIG nævne overfor barnet...

Men du har ret i at jeg nok skal forklare barnet at X skal ind og sidde i noget tid, men han nok skal komme ud igen.

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

Du kan gå på kommunen og søge om børnebidrag fra faderen, så du stadig får dem.

nu ved jeg ikke hvor gammelt barnet er, men havde det været mig, havde det fået sandheden, far har gjort noget dumt og skal derfor i fængsel, besøg ham evt. sammen med barnet så han kan se at far har det godt og at det ikke er noget farligt, vær' ærlig omkring situationen over for de mennesker der er omkring jer og især over for evt. pædagoger/lærere, så de tager hånd om barnet og kan dæmme op for evt. mobning.

Synes det erøv at folk ikke må vide noget, ærlighed kommer man nu engang længst med.

Vil ta kontakt til kommunen i morgen

Det er lukket fængsel han skal i, så der er ingen besøgs muligheder for barnet at ham.
Og jeg må ærlig indrømme at jeg heller ikke havde lyst til at ta barnet der ind heller.

Det havde jeg ik tænkt på.. altså skolen.
Ja de skal nok ha en forklaring, så barnet får den rette støtte der.
Han skal jo ikke gå og tro X er en dårlig Far af den grund, men bare har været en klovn. (mildt sagt ).

Jeg har bare svært ved at overskue det der er sket og som nu sker.
Kender ingen der har sættet i fængsel, og aldrig drømt om jeg skulle forklare mit barn det der nu er sket
Barnet er meget følsom i forvejen, og savner X meget.

Anmeld

25. november 2013

Mimic

Anonym skriver:

Det er lukket fængsel han skal i, så der er ingen besøgs muligheder for barnet at ham.
Og jeg må ærlig indrømme at jeg heller ikke havde lyst til at ta barnet der ind heller.

Han skal jo ikke gå og tro X er en dårlig Far af den grund, men bare har været en klovn. (mildt sagt ).

Kender ingen der har sættet i fængsel, og aldrig drømt om jeg skulle forklare mit barn det der nu er sket

Bare vær' ærlig over for barnet h*n er så gammel at det sagtens kan forstå, hvad der er sket, ærgeligt at i ikke kan besøge ham, da børn ofte fantaserer om hvor farlige fængsler er, men tag kontakt med skolen og vær' ærlig over for dem og sørg for at han får noget støtte nu hvor han er følsom i forvejen.

Anmeld

25. november 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg er nu ret sikker på at I sagtens kan komme på besøg selvom det er et lukket fængsel.

Måske kan du bruge dette link: http://www.kriminalforsorgen.dk/For-b%C3%B8rn-406.aspx

Anmeld

6. januar 2014

Sasmor

Anonym skriver:

Hey Kvinder...

Men kort fortalt..

Help ..

Hej. 

Føler med dig. 

Har du brug for en at skrive med vil jeg meget gerne være der for dig. Er i en lignende situation. 

Kram 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.