Eksperthjælp: trappe ud af amning inden start i dagpleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
0 svar
0 synes godt om
24. november 2013

Catrine Hansen

"trappe ud af amning inden start i dagpleje."

Hej catrine. Hjææææælp, prøver at trappe ud ad amning da liam skal starte i dagpl. Til jan. Så prøver med mme i tudekop da han nægter at bruge flaske har prøvet hipp, nann og alomin og han vil bare ikk drikke det, han får vand af tudekop. Er bange for han ikk for nok væske... og han,skal jo drikke det i dagpl. Er bange for han ikk for væske nok. Hva gør jeg. Vh liams mor

Catrines svar

Kære Liams mor

Jeg vil starte med at sige, at selv om din søn skal starte i dagpleje, er der ikke nogen grund til at stoppe helt med at amme.
Rigtig mange kvinder ammer deres børn om morgenen, evt. om eftermiddagen og om aftenen. Det kan jo sagtens passes ind i en hverdag med arbejde og dagpleje.
Mit bedste råd er faktisk, at du ikke stopper helt med at amme endnu, men giver din søn alle de gode næringsstoffer og antistoffer fra din mælk, når han skal begynde på et helt nyt kapitel i sit liv. Han vil også have et ekstra behov for nærhed med dig, når han skal til at være væk fra dig i mange timer hver dag. Så derfor vil det være rigtig godt at kunne give ham den nærhed og tryghed gennem mælken og den tætte kontakt.
I dagplejen kan han så få vand eller komælk (hvis han er over 6 mdr) af kop. Resten af sit mælkebehov kan han så få dækket via 1-3 amninger, alt efter hvordan det passer ind.

Mange hilsner Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.