Eksperthjælp: amning 10 mdr gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
0 svar
0 synes godt om
24. november 2013

Catrine Hansen

"amning 10 mdr gammel"

Hej Cathrine
Vores søn er næsten 10 mdr, han er spiser godt med skemad, er derudover kun blevet ammet og har aldrig fået flaske. Jeg er nu nede på to amninger, ved puttetid kl 19.30 og så sen aften 22-23, han bliver ammet fra begge bryster. Så får han først mad igen kl 7, hvor han får havregrød. Jeg kan dog mærke, at der er mindre og mindre mælk, i det ene bryst næsten intet, og kan mærke på ham, at han begynder at blive urolig, fordi der ikke er nok, bliver liggende længe selvom brystet tydeligvis er malket tomt og vågner også mere i løbet af natten.
Er der noget at gøre? Tænker mælkeproduktionen er faldet fordi jeg kun ammer to gange? Skal jeg prøve at starte med at give ham en amning om dagen igen for at sætte produktionen op? Et alternativ er vel en skål grød at sove på, men vil jo gerne holde fast i at amme ham og det vil han helt klart også gerne.
Hvad vil du råde til?
Vh Helle

Catrines svar

Hej Helle

Det plejer at være sådan, at udbuddet passer til efterspørgslen, sådan at du gendanner det mælk din søn drikker. Du burde derfor ikke behøve at amme mere for at sætte produktionen op. Når det er sagt, er der jo aldrig en regel uden en undtagelse, og det kan bestemt ikke skade mælkeproduktionen, at amme en gang mere i døgnet. Du kan jo forsøge at amme din søn en gang mere i døgnet i en uges tid for at se om det har en effekt på den samlede mælkeproduktion.

Mange hilsner Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.