hvordan er det med Rhesus neg. og SA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2013

mogms

Mor til Ella skriver:

Hmm havde en sa i sep og er selv negativ, og jeg har ikke fået noget stik, eller blevet vejledt der omkring.

Men nu bliver jeg da helt bekymret for om det kan skade det barn jeg nu venter er 11 uger henne

Tror lige jeg giver min læge et kald imorgen!

Ja fortæl lige hvad lægen siger. Jeg kan finde ting på nettet hvor man bør have sprøjten efter SA, før graviditet, i starten af graviditeten og efter graviditet. 

Mig læge sagde sådanset jeg burde have en efter min SA men så ændrede hun det til når jeg er i uge 8 af en ny graviditet. Så jeg er forvirret og håber på en grundig forklaring når jeg skal til tjek i næste uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

Mor til Ella

mogms skriver:

Ja fortæl lige hvad lægen siger. Jeg kan finde ting på nettet hvor man bør have sprøjten efter SA, før graviditet, i starten af graviditeten og efter graviditet. 

Mig læge sagde sådanset jeg burde have en efter min SA men så ændrede hun det til når jeg er i uge 8 af en ny graviditet. Så jeg er forvirret og håber på en grundig forklaring når jeg skal til tjek i næste uge.

Så har jeg snakket med lægen hvis du har en sa før 8+ skal man ikke have noget efter skal man

Håber du også får lidt ro nu

Anmeld

28. november 2013

mogms

Så har jeg snakket med lægen hvis du har en sa før 8+ skal man ikke have noget efter skal man

Håber du også får lidt ro nu

Puh ja jeg ville først være i uge 8 i næste uge. Og med den mængde blod jeg har haft de sidste 10 dage så skal det nok fint passe med jeg skal have en sprøjte når jeg er længere henne i næste graviditet. 

Som er Snart forhåbentlig 

Hvad med dig skulle du så have et stik ?

Anmeld

28. november 2013

Loan

Som allerede nævnt sidst i tråden.

Hvis man er rH neg. skal man have et stik, men først efter 8. uge, en SA før det udløser ikke noget stik men en SA/fødsel efter 8. uge medføre stik for at beskytte næste barn såfremt barnet er positivt, hvis det kan testes hvad barnet er, er det ikke sikkert det nødvendigt.

Det var hvert fald det jeg fik oplyst i August da jeg også er negativ. Der var lidt tvivl omkring hvor langt henne jeg var, og da jeg tabte barnet derhjemme så de ikke kunne teste fik jeg en for en sikkerhedsskyld fordi jeg selv mente at måtte ligge ganske tæt på 8. uge.

Anmeld

28. november 2013

mogms

Loan skriver:

Som allerede nævnt sidst i tråden.

Hvis man er rH neg. skal man have et stik, men først efter 8. uge, en SA før det udløser ikke noget stik men en SA/fødsel efter 8. uge medføre stik for at beskytte næste barn såfremt barnet er positivt, hvis det kan testes hvad barnet er, er det ikke sikkert det nødvendigt.

Det var hvert fald det jeg fik oplyst i August da jeg også er negativ. Der var lidt tvivl omkring hvor langt henne jeg var, og da jeg tabte barnet derhjemme så de ikke kunne teste fik jeg en for en sikkerhedsskyld fordi jeg selv mente at måtte ligge ganske tæt på 8. uge.

Ved du evt om man skal have stikket flere gange eller kun den ene gang ?

Anmeld

28. november 2013

Loan

Du skal have det efter alle graviditet med et positivt barn. 

Anmeld

28. november 2013

Babiesontheway

mogms skriver:

Ved du evt om man skal have stikket flere gange eller kun den ene gang ?

Jeg skulle som sagt have et i uge 28 (er uge 32 nu), og fik at vide jeg skal have et til efter fødsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.