Hjælp, ammebarn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.050 visninger
17 svar
2 synes godt om
23. november 2013

Annemette07

Jeg har et problem med min søn. I snart to uger er han kun en gang kommet af med afføring én gang. Jeg ved godt at der kan gå tid imellem nu hvor han er ammebarn, men han er meget generet af det. Han spænder i hele kroppen og skriger på en helt anden måde end han er vant til.

Vi har i samråd med sp aftalt at han skulle prøve lactulose 2 ml 2 gange dagligt men uden virkning. Han slår mange prutter som stinker langt væk.

Vi kan ikk få lov til at cykle med hans ben da han spænder så meget.

Andre der har nogle gode råd til at hjælpe ham her og nu ? Kan læse der er blandede meninger om det med at bruge vaseline.

Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2013

De3Guldklumper

Annemette07 skriver:

Jeg har et problem med min søn. I snart to uger er han kun en gang kommet af med afføring én gang. Jeg ved godt at der kan gå tid imellem nu hvor han er ammebarn, men han er meget generet af det. Han spænder i hele kroppen og skriger på en helt anden måde end han er vant til.

Vi har i samråd med sp aftalt at han skulle prøve lactulose 2 ml 2 gange dagligt men uden virkning. Han slår mange prutter som stinker langt væk.

Andre der har nogle gode råd til at hjælpe ham her og nu ? Kan læse der er blandede meninger om det med at bruge vaseline.

Jeg har brugt at stikke et termometer lidt op i numsen.

Det har virket hver gang når de kommer der ud hvor man kan se de af en eller anden årsag ikke selv kan få det trykket gennem systemet

Anmeld

23. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

vaseline? Til hvad? 

Hmm, du kan prøve at massere hans mave ved at bruge 2fingre, lidt olie og lave cirkler i retning med uret. 

Træls at i ikk kan cykle med benene, det hjalp ellers godt på vores dreng. Eller at presse under fødderne så knæene kommer op over maven, så kom der som regel nogen ordenlige prutter, eller mere

Stakkels lille baby, det er ikke sjovt når de har mavebøvl. 

Anmeld

23. november 2013

ano14316

Hvis han er så chikaneret som jeg læser det, så synes jeg du skal ringe til lægevagten... 

Anmeld

23. november 2013

Hullabullabulla

Du kan prøve at give ham et halvt brev movicol junior blandet med vand i en flaske for at sætte gang i det..

Vi kæmpede meget med maven (flaskebarn) og brugte kun movicol og ikke lactulose da det vidst kan give luft i maven..

Anmeld

23. november 2013

dola

Annemette07 skriver:

er det kommet efter d dråber??
Knus

Anmeld

23. november 2013

Nessie

Vi har prøvet laktose, og det virkede lidt, men skulle lige have nogle dage.

Nu får hun også zoneterapi, og det har sat godt fang i maven

Anmeld

23. november 2013

modesty

Jeg kender flere der har haft godt held med zoneterapi i forbindelse med mavebøvl hos ammebørn.

Anmeld

23. november 2013

L&V

Tænker lidt om det ikke er luft, så ville bio gaia måske være en go ide..

Hvis det realt er afføring der er problemet hvilket ville være sjældent for ammebørn så prøv og gi alt lactulocen på en gang eller få movicol af lægen

Anmeld

23. november 2013

Annemette07

Mor11 skriver:

vaseline? Til hvad? 

Hmm, du kan prøve at massere hans mave ved at bruge 2fingre, lidt olie og lave cirkler i retning med uret. 

Træls at i ikk kan cykle med benene, det hjalp ellers godt på vores dreng. Eller at presse under fødderne så knæene kommer op over maven, så kom der som regel nogen ordenlige prutter, eller mere

Stakkels lille baby, det er ikke sjovt når de har mavebøvl. 

Har prøvet men det virker ikke rigtig. Det beroligende ham en lille smule men desværre ikke nok til at slippe en vind :-(

Man siger at vaselinen kan hjælpe med at få afføringen presset ud da det kommer til at glide lidt nemmere. :-)

Og nej det er overhovedet ikk sjovt. Han har stort set ikk sovet siden kl 7 imorges og han kun 5 1/2 uge gammel :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.