Aabye skriver:
JA.. For du sælger dem fra opdrætters husstand.. Og navnet gælder godt nok en person men dækker hele husstanden.. Du MÅ ikke sælge tavleløst når du har opdrætternavn og er registreret i et forbund.. Og det er vel egentlig også meget fair..?
Hvorfor sætte flere tavleløse killinger i verdenen når du kan sætte rene killinger med stamtavle i verdenen?
Joh, men hvorfor står det så ikke i klubbens regler egentlig? Jeg kan ikke finde det deri, der bliver kun omtalt avlskatte.. Intet om tavleløse dyr eller hvad man skal sige..
Jeg har jo netop ikke muligheden for at sælge dem med tavle, da mine avlskatte ikke er klar til at blive parret endnu. Og har stadig det "gamle" tavleløse par, som jeg hidtil har lavet killinger på.. Jeg synes det er hyggeligt at have det ene kuld, jeg nu har haft om året, som jeg nu har haft..
Og ja, så var der jo en der nævnte noget med en "pengemakine". Havde det været en pengemaskine, havde jeg nu avlet en 5-6 kuld om året, og ikke kun et.. Og som jeg skrev før, er det jo ikke fordi jeg laver både og kuld, men et sidste, inden tavlekattene bliver klar..
Jeg ærgrer mig rigtig meget over at jeg ikke gemte det indlæg jeg så vedr. en anden på fb, som har avlet tavleløse dyr, og en dag blev opdrætter med stamnavn - det kunne have været guld værd at læse igennem nu.
Anmeld