Chel1992 skriver:
Uanset om du er opdrætter eller ej så bør du ikke fremlægge det som om du er avler hvis de ikke har en tavle, så er det bare hobby stueopdræt
Det er i hvert fald sådan jeg ser på det, og tror også du vil kunne få slag over fingrene fra det sted du er registreret som opdrætter hvis du i opdrætterens navn får de killinger og sælger dem. 
Har selv en tidligere avls kat og så vidt jeg ved fra den side jeg er på med min race så er de meget strikse omkring avlere og ved at folk der "avler" killinger uden tavle bliver set en smule ned på
I hvert fald hvis man prøver at sige at katten er en race kat men bare ikke har nogen tavle, for du vil aldrig kunne bevise de er race rene
Heller ikke selvom du sælger dem til en pris uden stamtavle.. Man kan i hvert fald hurtigt få sig et dårligt ry i avler branchen.
Ville i hvert fald lade være med at få killinger på de to andre, det er simpelthen for dumt at risikere resten af sin avler tid med dårligt omdømme 
Plus mener faktisk også du kan få frataget dine avler rettigheder hvis du laver sådan et stunt der når du ER blevet avler 
Ville heller ikke sælge dem i mit stamnavn, men bare som værende privat person på dba osv som jeg har gjort de andre år..
Dét jeg bare tænker på, er at mit opdræt jo slet ikke er oppe at køre endnu, og har bare haft sådan et hyggekuld en gang årligt..
Men ja, jeg ved godt at "kattemennesker" kan være nogle strikse nogle, og netop derfor tør jeg ikke stille mit spørgsmål på kattefora o.lign. da man ikke har mulighed for at være anonym, og er lidt bange for at blive hugget godt og grundigt ned..
Har jeg nemlig før set i debatter, hvor helt uskyldige folk stiller et spørgsmål, som de "gamle garvede kattedamer", ser som en selvfølge, også bliver den person hugget fuldstændig ned, og tør jo selvfølgelig ikke stille spørgsmål igen..
Anmeld