Lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
11 svar
1 synes godt om
21. november 2013

bebs_n

Hejsa piger!

hmm.. sidder helt og blir nysgerrig på hvornår i andre skal til det første lægetjek, hvor i bla. får vandrejournal?

Jeg havde først fået en tid i uge 6+, men så ringede lægen og sagde at det var alt alt for tidligt i graviditeten og at det først skulle være efter uge 9+ :/ 

Hvordan ser det ud med jer? hvornår skal i ind til første læge samtale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Skal afsted i næste uge 6+0, til blodprøver og en snak om løst og fast (jobsituation, netværk, kostvaner osv). Skal først have vandrejournal når der er svar på blodprøverne (ved endnu ikke hvad de skal undersøge) 

Anmeld

21. november 2013

Enitst86

Jeg skal først til lægen (en sygeplejerske) og have taget blodprøver samt lave vandrejournal d. 3. dec. dvs. når jeg er ca. 9 uger henne. og d. 5. dec. skal jeg så ind til en læge og undersøges om alt nu er som det skal være.. Synes det er rigtig længe at gå fra man finder ud af man er gravid og til man rent faktisk ser en læge. Især når det er første gang og man ikke rigtig kan trække på erfaring nogen steder fra, fordi vi gerne vil holde tæt med det til de første 12 uger er gået.. Heldigvis er der masser man kan læse sig til..

Anmeld

21. november 2013

MMOGM

bebs_n skriver:

Hejsa piger!

hmm.. sidder helt og blir nysgerrig på hvornår i andre skal til det første lægetjek, hvor i bla. får vandrejournal?

Jeg havde først fået en tid i uge 6+, men så ringede lægen og sagde at det var alt alt for tidligt i graviditeten og at det først skulle være efter uge 9+ :/ 

Det var jeg i uge 6+2 

Anmeld

21. november 2013

bebs_n

Enitst86 skriver:

Jeg skal først til lægen (en sygeplejerske) og have taget blodprøver samt lave vandrejournal d. 3. dec. dvs. når jeg er ca. 9 uger henne. og d. 5. dec. skal jeg så ind til en læge og undersøges om alt nu er som det skal være.. Synes det er rigtig længe at gå fra man finder ud af man er gravid og til man rent faktisk ser en læge. Især når det er første gang og man ikke rigtig kan trække på erfaring nogen steder fra, fordi vi gerne vil holde tæt med det til de første 12 uger er gået.. Heldigvis er der masser man kan læse sig til..

synes godt nok os at det er længe man skal gå fra den er positiv til man er hos lægen :/

Og tænker os at man kommer da sent til scanning og alt muligt hvis der er ventetid 

Det er også min første gang og man er sq obs på de mindste ting der sker med en krop, og har 1000 spørgsmål!! 

Anmeld

22. november 2013

Rødhætte

bebs_n skriver:

Hejsa piger!

Jeg skal til læge i næste uge når jeg er tæt på uge 9. Mine læger vil først se en efter 8+2..

Anmeld

22. november 2013

Loan

Jeg var afsted ved lægen allerede 5+1 så vidt jeg husker til en samtale om løst og fast, urinprøve, blodprøve og sådan. Har aldrig fået at vide jeg skulle vente, hellere ikke ved min mislykkede graviditet i August.

Anmeld

26. november 2013

Håbet er grønt

Hej jeg skal til første undersøgelse ved en sygeplejerske hos min læge på fredag, der formoder jeg er i 8+5. Jeg har haft problemer med manglende regelmæssighed i menstruation, så ved faktisk ikke helt hvor langt jeg er. 

Og jo det er længe at vente efter en positiv test. 

Ønsker jer alle det bedste. 

Anmeld

26. november 2013

Cat93

Jeg skal til lægen på torsdag, der er jeg 7+6

Anmeld

28. november 2013

Ølgaard

Hej

Med vores første fødte fik jeg lavet vandrejournal da jeg var 6+0 Men nu hvor vi skal ha nummer 2 bliver den først lavet i 9-10 uge

Det er simpelthen forskelligt fra læge til læge, men synes nu det er ok det er så sent, for så ligger scanningen tæt på...

Jeg skal til første lægetjek d. 6 december og har lavet vandrejournal og så er jeg 10+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.