Glukosebelastning?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. november 2013

Vesper

Min læge vil have mig gennem en glukosebelastning senere i min graviditet - alene fordi min bedstemor har sukkersyge. Det havde hun også da jeg fik mit første barn i 2009 - og da skulle jeg ikke have nogen glukosebelastning...

Jeg er normalvægtig/slank - og jeg forstår ikke rigtig logikken... Hvordan med jer andre - er der andre, der har fået samme besked, eller ved noget om sådan noget glukose-noget?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Klartilbaby

Man har meget mere fokus på det end man havde i 09. Har selv en fra 09 og der var jeg til testen i uge 28 først, denne gang skal jeg allerede i uge 14. Læser til sygeplejerske og har lige været på barselsgangen i praktik, og de har meget mere fokus på det end tidligere. Og flere undersøgelser viser, at hvis det er i familien er man noget mere disponeret for at få det.

Det er glukose vand du skal drikke fastende og så skal du have målt dit blodsukker efter 2 timers hvile Håber ikke du har for meget kvalme, for så kan den være slem, sorry

Anmeld

21. november 2013

Maja_4000

Jeg var til glukosebelastning da jeg var 28 uger (mener jeg) henne i min første graviditet.. Jeg synes altså ikke det var slemt! Nej, det smager ikke godt, og det er dødssygt at vente i to timer  men så er det altså ikke værre :b

Bare vær glad for at de er obs på det

Anmeld

22. november 2013

Klartilbaby

Jeg synes heller ikke det var slemt at drikke, men hold kæft jeg fik det skidt bagefter

Jeg får mit med hjem, så jeg ikke skal sidde ved lægen og vente. Får som regel en morgentid så jeg kan krybe under dynen igen

Anmeld

23. november 2013

Papillon

Har din bedstemor type 1 eller 2? Bare af nysgerrighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.