Hej
Jeg har for et par måneder siden fået fortaget en abort, fordi min kæreste havde sagt, at han ikke ønskede at få barnet. Derudover er jeg kun 16 år, og er lige startet på gymnasiet og vil derfor hverken have tid eller penge til et barn. Han er derimod lige blevet udannet, og ville i princippet måske ikke mangle det økonomiske til at kunne få et barn, selvom jeg godt ved at det er meget dyrt.
Jeg ønsker på ingen måde at være gravid og skulle have børn nu, da jeg ikke er ældre, og ikke er sikker på hvordan jeg skulle kunne klare det, og slet ikke hvis han ikke er der til at hjælpe til og støtte mig.
Jeg fortalte ham ikke at jeg fik foretaget aborten før et stykke tid efter, hvor han brød sammen i gråd, og sagde at han ikke havde ment det sådan, selvom da jeg sagde til ham at jeg var gravid, sagde som det første at jeg skulle have en abort for han ville ikke have noget med det at gøre. Og lige siden har jeg fortrudt at jeg har gjort det. Ikke fordi jeg ønsker at være mor, men fordi jeg føler at jeg valgte forkert. Og selvom han så ud til at have det dårligt med det så virker det ikke helt sådan mere.
For nu står jeg så i situationen igen. Jeg er gravid og er rimelig sikker på at jeg vil gennemføre det, men han har endnu en gang sagt at han ikke vil have barnet og at han ønsker en abort. Så jeg er helt igennem forvirret. Vi har snakket meget lidt om det og han bliver ved med at holde fast i at vi ikke har råd, og om jeg virkelig tror at jeg vil kunne klare det, og så er det at jeg bliver i tvivl, for det ved jeg ikke om jeg kan, men jeg ved også at der er massere af hjælp at hente fra mine forældre og muligvis også hans forældre.
Det der er mit problem er at abort ikke er en mulighed. Det er ikke noget jeg ønsker at skulle igennem igen, men det lader ikke til at han kan forstå det. Så derfor ser jeg mine valg som at beholde barnet og risikere at han går (for det er jeg rimelig sikker på at han gør), eller at føde barnet og bortadoptere det. Dog er jeg rigtig meget i tvivl om jeg vil kunne stå alene med et barn eller om jeg vil kunne give mit barn væk når jeg står i situationen.
Jeg er kommet meget i tvivl om hvad jeg skal gøre?
Anmeld