Kan og må man vende en rytme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

StudPsyk

mor:) skriver:

Min dreng havde samme rytme. Vi prøvede at putte ham kl 8 og det virkede. Så vågnede han gerne ved 9 tiden da han ikke var lige så træt som hvis jeg lagde ham kl 9

Det tror jeg at vi vil prøve! Det er da i hvert fald bedre end at vække ham!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

StudPsyk

Tulle28 skriver:

Jeg ville ikke gøre det. Især ikke når han er så lille og som du siger har et stort søvnbehov. Det skal nok regulere sig når han bliver større og jeg synes det er meget vigtigere at følge hans rytme og søvnbehov end at han får dækket (behovet?) for kontakt med andre børn i vuggestuen. Min store datter havde (og har stadig som 3,5 årig) et stort søvnbehov og sov 2 lure indtil hun var 15,5 mdr og vuggestuen "tvang" hende over på een lur. Indtil da kunne hun ikke undvære den og kunne sagtens sove fra 8-8.30 og et par timer og så igen om eftermiddagen for så at blive puttet til nat kl. 18.30-19.00. Og når jeg nu lige tænker over det, synes jeg egentlig det er det mest "normale" i vores omgangskreds - altså at børnene har sovet 2 lure indtil de var 14-15-16 mdr. Vuggestuen skal jo nok finde ud af det, selvom det selvfølgelig er mest praktisk at alle børnene sover samtidig

Du har nok ret Men jeg har også fuld tillid til vuggestuen, vi kender den, han skal starte på samme stue som Rose, og jeg ved de vågne børn gerne er samlet på én af de tre stuer imens de andre sover. Det er bare en helt ny verden med sådan en sovetryne

Anmeld

18. november 2013

Lunae

Janne T. skriver:

James er meget anderledes end rose. Rose sov meget lidt som baby og droppede formiddagslur da hun var 10 måneder. James har et fantastisk sovehjerte, men en skæv rytme. Han sover:

18.30-6.30

9-12

14.30-16

I en mere optimal verden sov han en kort formiddagslur og lang middagslur.

Han skal starte i vuggestuen til januar og jeg synes det er lidt tosset hvis han sover under alle formiddagsaktiviteterne og frokoste for så at vågne når alle de andre skal sove til middag.

Er det forsvarligt at rykke på hans rytme? Altså vække ham efter en time om formiddagen fx?

Jeg synes at din søn har en fin rytme og mener bestemt ikke at du skal vække ham!

Jeg tror at hans rytme ændrer sig helt automatisk efter vuggestuestart!

Anmeld

18. november 2013

StudPsyk

Britt88 skriver:

Nicolai havde absolut INGEN dagsrytme mht søvn , 45 minutters lure af gangen og ikke på faste tidspunkter.. 2 dage i dagpleje og så vendte det!

Så hvis jeg var dig ville jeg ikke pille ved rytmen før han er startet (for så giver det nok sig selv) og finder sin egen rytme ifht vuggestuen

Du og i har helt sikkert ret! Men rart nok at høre udefra

Anmeld

18. november 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

James er meget anderledes end rose. Rose sov meget lidt som baby og droppede formiddagslur da hun var 10 måneder. James har et fantastisk sovehjerte, men en skæv rytme. Han sover:

18.30-6.30

9-12

14.30-16

Han skal starte i vuggestuen til januar og jeg synes det er lidt tosset hvis han sover under alle formiddagsaktiviteterne og frokoste for så at vågne når alle de andre skal sove til middag.

Er det forsvarligt at rykke på hans rytme? Altså vække ham efter en time om formiddagen fx?

Anemone sover som det passer hende, så jeg har opgivet og passer mig ind efter hende, og så må vi se hvad der sker når hun skal i vuggestue

Anmeld

18. november 2013

lineog4

Janne T. skriver:

18.30-6.30

9-12

14.30-16

Sjovt som "plejer" er forskellig fra person til person, for for mig er det ikke en skæv rytme men en helt normal  Der er præcis samme rytme mine to drenge har haft - min datter var en rædselsfuld sover.... Liam havde den rytme ds han startede i vuggestue da han var 19 mnd og der gik ikke lang tid så sov han kun en lang lur efter frokost, men det var dem der fik den ændret og ikke mig. Jeg er af den overbevisning at børn skal have lov at sove når de er trætte med mindre det smadre alt for alle andre, så jo du må da ændre en rytme, men personligt ville jeg ikke gøre det

Anmeld

18. november 2013

modesty

18.30-6.30

9-12

14.30-16

Jeg ville ikke gøre det. Han er så lille at han alligevel ikke får meget ud af det sociale i vuggeren, så lad ham bare sove når han vil sove. Problemet kan selvfølgelig opstå hvis hans formiddagslur forhindrer hele stuen i at tage på tur... Men så kan du vel tage en gammel barnevogn med som de kan låne eller lignende. Og pædagogerne synes måske også det er lidt nedtur at deres frokostpause bliver inddraget...

Men hvis han skal i samme vuggestue som jeres datter, så snak med dem og hør hvad de synes.

Under alle omstændigheder ville jeg ikke rykke hans rytme nu. Jeg ville starte samtidig med vugge-start i samråd med pædagogerne.

Anmeld

20. november 2013

StudPsyk

Tak for jeres svar! Vi lader ham selv styre det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.