Oh no - panik!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
8 svar
3 synes godt om
17. november 2013

Anonym trådstarter

Hej,
Jeg har netop i går testet positiv - 3+2...
Og det er jo rigtig dejligt - og så alligevel...
Jeg er en smule ved siden af mig selv, og mine tanker kværner rundt!
Jeg ved godt, det kan gå galt, men har aldrig oplevet at teste positiv uden det har resulteret i et barn.

Forhistorie: vi har 3 skønne unger på 9,5 - 7,5 og 1,5.
Vi har snakket om, om vi skulle have en sidste - og havde vel egentlig også besluttet det. Siden har jeg så bare hørt så mange skrækhistorier... Var begyndt at overveje, om vi skulle droppe planen, men havde lige givet det året ud.
I denne cyklus har vi så haft sex 1!!! Gang før ægløsning - og vel en 3 dage før, så havde virkelig ikke regnet med noget. Og så tester jeg positiv.

Jeg er totalt rundt på gulvet, vender alle skrækscenarierne i hovedet, vender de gode argumenter til det modsatte...

Jeg ved ikke, hvad jeg vil med det her, måske få nogle input til, hvordan jeg får vendt det til noget positivt - fordi det er jo for pokker noget, vi har snakket om.
Jeg føler mig vildt utaknemmelig, usikker og lidt panikslagen...

Ved ikke, om det hænger sammen, det jeg har skrevet - ellers må i endelig spørge.

Alle inputs er velkomne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

lycly

Anonym skriver:

Hej,
Jeg ved godt, det kan gå galt, men har aldrig oplevet at teste positiv uden det har resulteret i et barn.

Vi har snakket om, om vi skulle have en sidste - og havde vel egentlig også besluttet det. Siden har jeg så bare hørt så mange skrækhistorier... Var begyndt at overveje, om vi skulle droppe planen, men havde lige givet det året ud.
I denne cyklus har vi så haft sex 1!!! Gang før ægløsning - og vel en 3 dage før, så havde virkelig ikke regnet med noget. Og så tester jeg positiv.

Jeg er totalt rundt på gulvet, vender alle skrækscenarierne i hovedet, vender de gode argumenter til det modsatte...

Jeg ved ikke, hvad jeg vil med det her, måske få nogle input til, hvordan jeg får vendt det til noget positivt - fordi det er jo for pokker noget, vi har snakket om.

Ved ikke, om det hænger sammen, det jeg har skrevet - ellers må i endelig spørge.

Alle inputs er velkomne!

Nu ved jeg intet om at have 4 børn da jeg pt kun har 2.
Men jeg tænker at det da er et perfekt tidspunkt for jer at få den fjerde! Jeres yngste er jo lidt en efternøler og bliver "alene" når de to store engang flytter hjemmefra hvilket de jo nok gør med højst nogle års mellemrum. Med et 4. barn kan de to yngste følges og have hinanden

Anmeld

18. november 2013

lineog4

Jeg synes jeg har panikket hver gang jeg er blevet gravid - måske hører det med  Det handler jo om det uvisse, hvordan kommer det liv som lige nu føles perfekt til at udvikle sig med en ekstra trunte som ci jo ikke en gang ved hvem er.... Puha bedre at blive med det kendte...

Men hver gang er det jo blevet fantastisk og livet har bare ændret sig men ikke noget man egentlig tænkte over og kan jo dårligt huske hvordan det var før.

Når det er skrevet så gør det jo noget at få endnu en baby ind i huset, det gør noget ved familien der kommer endnu en personlighed og jeg ville selv gå i mere end panik hvis jeg blev gravid igen. Men ved også når jeg havde barnet så kunne livet ikke være anderledes

kæmpe kæmpe tillykke trods panikken

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Nu ved jeg intet om at have 4 børn da jeg pt kun har 2.
Men jeg tænker at det da er et perfekt tidspunkt for jer at få den fjerde! Jeres yngste er jo lidt en efternøler og bliver "alene" når de to store engang flytter hjemmefra hvilket de jo nok gør med højst nogle års mellemrum. Med et 4. barn kan de to yngste følges og have hinanden

Hey - tak for lige at vende den igen - for det er jo præcis en af de grunde der var til, at vi valgte at prøve.

- Men så fik mit stakkels hoved så lige vendt det til nærmest at være synd for den bette, at den nu ikke kunne være alene om al baby - opmærksomheden længere, men skulle til at være stor!

- Suk - Totalt ulogisk!

Men tak for dit input!

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg synes jeg har panikket hver gang jeg er blevet gravid - måske hører det med  Det handler jo om det uvisse, hvordan kommer det liv som lige nu føles perfekt til at udvikle sig med en ekstra trunte som ci jo ikke en gang ved hvem er.... Puha bedre at blive med det kendte...

Men hver gang er det jo blevet fantastisk og livet har bare ændret sig men ikke noget man egentlig tænkte over og kan jo dårligt huske hvordan det var før.

Når det er skrevet så gør det jo noget at få endnu en baby ind i huset, det gør noget ved familien der kommer endnu en personlighed og jeg ville selv gå i mere end panik hvis jeg blev gravid igen. Men ved også når jeg havde barnet så kunne livet ikke være anderledes

kæmpe kæmpe tillykke trods panikken

Hej - Først og fremmest TAK - du er den første, der siger tillykke!
- det er stadig totalt uvirkeligt (trods endnu mere tydelig test i dag 3+4).
- Jeg købte sågar bind i morges, fordi de var på tilbud - og jeg jo da snart manglede! (yeah right - gik først op for mig, at det gør jeg jo så nok ikke lige alligevel, da jeg satte mig i bilen).

Hvor er jeg glad for at høre, at panik er ok - for jeg har aldrig haft det sådan før. - Og når vi nu faktisk havde snakket om at det var ok - så er det jo tosset at reagere sådan -. og utaknemmeligt.
Men for pokker - jeg havde VIRKELIG ikke forestillet mig, det skulle kunne ske i denne måned.

Men du har helt ret - en masse har at gøre med det uvisse - vi har jo en skøn, harmonisk familie i dag - og spænder vi så strengen for hårdt, så den knækker?
- Og hvad med alt det praktiske?
- Og ikke mindst - hvad med alle folks reaktioner (specielt min mor har holdt LANGE foredrag med skrækscenarier, hvor åndssvagt det er, at vi overhovedet kan få den tanke).
Jeg frygter at fortælle det!

- Dog ikke til de 2 store - specielt den største har længe plaget om en søskende mere.

Du har 4 børn? - Hvad er din oplevelse? - Er det meget anderledes end 3?

Anmeld

18. november 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej,

Alle inputs er velkomne!

Mht. aldersfordelingen vil jeg faktisk synes det er super at få den sidste nu, så har i ligesom 2 sæt unger, de to store og de to små

Jeg forstår skam godt, at du er panikken, for der sker mange trælse ting, men de skete ikke mindre for 1,5 - 7,5 og 9,5 år siden.. 

Jeg synes du skal snakke med din mand, og fortælle ham hvor bange du egentlig er, og at du har det forfærdeligt med det, det kan jeg jo se du har! Måske I kan få fundet ud af det sammen, bare ham og dig

Jeg vil ikke fortælle dig om du  skal eller  ikke skal få dette barn, men at du  skal finde en god løsning sammen med din mand 

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Mht. aldersfordelingen vil jeg faktisk synes det er super at få den sidste nu, så har i ligesom 2 sæt unger, de to store og de to små

Jeg forstår skam godt, at du er panikken, for der sker mange trælse ting, men de skete ikke mindre for 1,5 - 7,5 og 9,5 år siden.. 

Jeg synes du skal snakke med din mand, og fortælle ham hvor bange du egentlig er, og at du har det forfærdeligt med det, det kan jeg jo se du har! Måske I kan få fundet ud af det sammen, bare ham og dig

Jeg vil ikke fortælle dig om du  skal eller  ikke skal få dette barn, men at du  skal finde en god løsning sammen med din mand 

Hejsa,
Tak for dit svar.

Ja - vi tænkte jo også, at alderen var perfekt - og jeg er ret sikker på, jeg ikke skal have abort - jeg er bare blevet lidt chokeret - og det kommer bag på mig.

Min mand er bare irriterende rolig og afklaret...
- Kunne godt nogen gange bruge en "artsfælle".

Men han er helt for.

Jeg ved ikke, om der sker så mange trælse ting - forstår ikke lgie, hvad du mener med den sætning?

- Og mange tak for krammet!

Anmeld

18. november 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hejsa,
Tak for dit svar.

Ja - vi tænkte jo også, at alderen var perfekt - og jeg er ret sikker på, jeg ikke skal have abort - jeg er bare blevet lidt chokeret - og det kommer bag på mig.

Min mand er bare irriterende rolig og afklaret...
- Kunne godt nogen gange bruge en "artsfælle".

Men han er helt for.

Jeg ved ikke, om der sker så mange trælse ting - forstår ikke lgie, hvad du mener med den sætning?

- Og mange tak for krammet!

Tænker skrækscenarier - gud forbyde dem!

Men ja, mænd er oftest helt modsat en selv.. Er man selv totalt rolig omkring en beslutning eller noget andet, så panikker de, og omvendt!

Jeg håber du snart får ro i sindet <3

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Tænker skrækscenarier - gud forbyde dem!

Men ja, mænd er oftest helt modsat en selv.. Er man selv totalt rolig omkring en beslutning eller noget andet, så panikker de, og omvendt!

Jeg håber du snart får ro i sindet <3

Oh yeah - jeg kan nævne de første 20 skræk scenarier, som andre har angivet.

Har tænkt på en del af dem selv, men har nok ikke vægtet dem så højt som andre..

- og hvem mon så har ret?!

Og ja, hvem er det, der siger kvinder er modsatte - det er da bestemt mændene, der er værst der.

Og tak for det, håber også, jeg finder roen, og tilliden til, at vi nok skal klare det, uden at det går ud over dem, vi allerede har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.