Positiv test. Hvad så nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2013

Lullaby*

Tillykke med de 2 streger :-)

Du skal ringe til din læge og fortælle det, og så kan det være de vil have bekræftet det via blodprøve eller urin prøve.
Derefter får du afvide hvornår du kan ringe for svar.
Og ja giver lægen dig en ny tid hvis den er positiv, så går det hele af sig selv derfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2013

Kløver

Anonym skriver:

Ja undskyld :/ tror desværre allerede hormonerne spiller ind. Stakkels kæreste

Tak. Men hvad gør man når man ikke aner hvor langt man er? :s 

Dejlig med en forklaring som nybegynder :I

Det er stadig ikke helt gået op for mig endnu. 

Hvor lang er din cyklus, pg hvornår havde du sidst din menstruation (1 blødningsdag)

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Hvor lang er din cyklus, pg hvornår havde du sidst din menstruation (1 blødningsdag)

Min cyklus er endnu ikke regelmæssig efter p-pillestop. Første cyklus var 6. Anden var 38.

Sidste mens var et sted mellem 7-15 oktober. Har selvfølgelig ikke skrevet det ned denne gang :/

Anmeld

17. november 2013

Kløver

Anonym skriver:

Min cyklus er endnu ikke regelmæssig efter p-pillestop. Første cyklus var 6. Anden var 38.

Sidste mens var et sted mellem 7-15 oktober. Har selvfølgelig ikke skrevet det ned denne gang :/

Ifølge terminsberegner baseret på sidste cyklus længde, er du ca 4-5 uger henne og ville snakke med lægen, han kan enten fastsætte en ca bestemt termin, og bestille nf scanning derefter, eller vælge at sende til terminsbestemt scanning, mit bud er nf i den sene ene ende af perioden, men kan du pejle lidt mere ind på hvornår du havde mens, er det jo det bedste. Endnu bedere hvis du havde brugt æl-teste

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Ifølge terminsberegner baseret på sidste cyklus længde, er du ca 4-5 uger henne og ville snakke med lægen, han kan enten fastsætte en ca bestemt termin, og bestille nf scanning derefter, eller vælge at sende til terminsbestemt scanning, mit bud er nf i den sene ene ende af perioden, men kan du pejle lidt mere ind på hvornår du havde mens, er det jo det bedste. Endnu bedere hvis du havde brugt æl-teste

Okay. Ja det jo lidt svært at huske når jeg glemte at skrive det ned. :/

Ja må snakke med lægen og høre hvad h*n siger

Det lidt sjovt. Vi havde snakket om hvis jeg fik min mens så ville vi prøve ægløsningstest.  

Så kommer vi da til at følges ad?

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

Lullaby* skriver:

Tillykke med de 2 streger :-)

Du skal ringe til din læge og fortælle det, og så kan det være de vil have bekræftet det via blodprøve eller urin prøve.
Derefter får du afvide hvornår du kan ringe for svar.
Og ja giver lægen dig en ny tid hvis den er positiv, så går det hele af sig selv derfra

Hov har da overset din besked :/ 

Tak. Det bare ikke gået op fpr mig endnu. 

Tak for svar.

Anmeld

17. november 2013

Kløver

Anonym skriver:

Okay. Ja det jo lidt svært at huske når jeg glemte at skrive det ned. :/

Ja må snakke med lægen og høre hvad h*n siger

Det lidt sjovt. Vi havde snakket om hvis jeg fik min mens så ville vi prøve ægløsningstest.  

Så kommer vi da til at følges ad?

Ja vi gør

Noget som kan hjælpe er at kigge på hvad man lavede i de dage og i weekenden og hvis man feks var til fødselsdag eller lignende, om man kunne huske den var kommet eller ej, så ka. Man skære nogle af dagene væk og gøre perioden mindre

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Ja vi gør

Noget som kan hjælpe er at kigge på hvad man lavede i de dage og i weekenden og hvis man feks var til fødselsdag eller lignende, om man kunne huske den var kommet eller ej, så ka. Man skære nogle af dagene væk og gøre perioden mindre

Hmm. Lavede ikke så meget i den uge :/ 

Anmeld

17. november 2013

Kløver

Anonym skriver:

Hmm. Lavede ikke så meget i den uge :/ 

Set kunne også være der noget, eller noget du så i tv eller lignende som kunne hjælpe digital at huske men en margin på en uge er jo ikke så slemt

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Set kunne også være der noget, eller noget du så i tv eller lignende som kunne hjælpe digital at huske men en margin på en uge er jo ikke så slemt

Nej det har du måske ret i. 

Må lige snakke med lægen om det i morgen. Så må vi se, hvad han siger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.