Positiv test. Hvad så nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.453 visninger
19 svar
2 synes godt om
16. november 2013

Anonym trådstarter

God aften

Jeg har i dag opnået positiv test. Men da det er første gang, at  jeg  er gravid aner jeg ikke lige, hvad næste step er? 

Er der nogen, der måske kan hjælpe med, hvad der skal ske nu? 

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2013

Anonym trådstarter

Der må da være en venlig sjæl der kan hjælpe?  

Anmeld

16. november 2013

Kløver

Rolig, folk skal jo lige kunne nå at svare

Når du når lidt længere hen, skal du have tid til 1 lægeundersøgelse som ligger i uge 8/9 hvor man også for foretaget blodprøver til nf. Ved lægen laver vandrejournalen som ma. Bruger resten af graviditeten, og medbringer ved lægen, jordemoder, sygehus osv

Og tillykke med spiren

Anmeld

16. november 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

God aften

Jeg har i dag opnået positiv test. Men da det er første gang, at  jeg  er gravid aner jeg ikke lige, hvad næste step er? 

På forhånd tak.

Hej :-)

du du ringer til din læge på mandag og fortæller du har testet positiv.... Så får du en tid, det er ik sikkert han vil se dig før uge 6-9 ca for at få lavet vandrejournal :-) og stort tillykke med graviditeten ;-) 

Anmeld

16. november 2013

et-ønske

Først og fremmest tillykke

Ved du hvor langt henne du er?? Ring og få bestilt tid ved lægen - vil nok anbefale at du tidligst får en tid 8+3 - så kan du slå to fluer med et smæk og få taget blodprøver med det samme
Herefter guider lægen dig igennem resten og du bliver indkaldt til scanning og jm.

Nå ja og så nyd det

Anmeld

16. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

God aften

På forhånd tak.

Da jeg testede positiv ringede jeg til lægen hvor jeg fik en tid til at få konstateret graviditeten... Der fik jeg så bl.a. et lille hæfte med hvornår jeg skulle til hvad (egen læge, jordemor, skanninger osv.) og hvornår det skulle være... Der var også de forskellige numre jeg skulle ringe til...

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Rolig, folk skal jo lige kunne nå at svare

Når du når lidt længere hen, skal du have tid til 1 lægeundersøgelse som ligger i uge 8/9 hvor man også for foretaget blodprøver til nf. Ved lægen laver vandrejournalen som ma. Bruger resten af graviditeten, og medbringer ved lægen, jordemoder, sygehus osv

Og tillykke med spiren

Ja undskyld :/ tror desværre allerede hormonerne spiller ind. Stakkels kæreste

Tak. Men hvad gør man når man ikke aner hvor langt man er? :s 

Dejlig med en forklaring som nybegynder :I

Det er stadig ikke helt gået op for mig endnu. 

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Hej :-)

du du ringer til din læge på mandag og fortæller du har testet positiv.... Så får du en tid, det er ik sikkert han vil se dig før uge 6-9 ca for at få lavet vandrejournal :-) og stort tillykke med graviditeten ;-) 

Tak <3 se evt. Svar ovenfor.  

Det stadig ikke gået op for mig at vi skal være forældre :I

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Først og fremmest tillykke

Ved du hvor langt henne du er?? Ring og få bestilt tid ved lægen - vil nok anbefale at du tidligst får en tid 8+3 - så kan du slå to fluer med et smæk og få taget blodprøver med det samme
Herefter guider lægen dig igennem resten og du bliver indkaldt til scanning og jm.

Nå ja og så nyd det

Tusinde tak <3 

Jeg aner ikke hvor langt jeg er min cyklus er slet ikke regelmæssig endnu. Hmm. Umiddelbart er jeg mellem 3+7 og 5+1. :/

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

Da jeg testede positiv ringede jeg til lægen hvor jeg fik en tid til at få konstateret graviditeten... Der fik jeg så bl.a. et lille hæfte med hvornår jeg skulle til hvad (egen læge, jordemor, skanninger osv.) og hvornår det skulle være... Der var også de forskellige numre jeg skulle ringe til...

Det lyder lidt ala noget der ville passe til mig håber også det foregår sådan ved min læge  

Tak for svar <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.