nogen der kender regler for salg online

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
12 svar
5 synes godt om
15. november 2013

Anonym trådstarter

Hej. 

jeg solgt forrig uge en pc til en mand . 

jeg havde sagt den skulle afhentes men manden ville gerne betale fragten så jeg gik med til det..

jeg sendte den så snart pengene var kommet.. og allerede efter to dage begyndte jeg at undre mig for han havde stadigvæk ikke hentet den kunne følge med det nummer fra posthuset..

jeg skrev til ham for at høre og efter et par dage kom der svar han havde modtaget den og den så fin ud men han havde dog ikke kigget på den... ( hvordan skal den forståes ) han skrev også han havde bestilt nyt ram og grafikkort.

nå men gik jo ud fra at handlen var færdig.

for to dage siden ligger der så en mail hvor i han skriver at computeren er rigtig ringe og køre slet ikke som jeg havde skrevet og at der mangler 500 gb han kræver penge for at lave det eller pengene retur og jeg så skal havde pc igen... 

jeg er 100 procent sikker på den virket da vi sendte den afsted så skriver at det vil jeg ikke. da han har rodet med den han har sat nyt ram og grafikkort i så skaden kan jo være sket der! han kunne havde skrevet inden så havde jeg været villig til at retur men vil dog undre mig stadigvæk fordi jeg ved den virket... nå men jeg er ikke villig til at tage den retur eller betale penge tilbage da jeg ved den virket og han har ændret på den "vare" jeg sendte... han skrev så han ville skrive til qxl da han mener han stadigvæk har fortrydelsesret.. jeg skrev det nok var en god ide da vi begge jo ønsker en løsning.. han ville dog give mig dårlig karakter på qxl og faktisk samme dag havde qxl slettet min konto da jeg jo troede handlen var ok. og fandt ud af efter handlen at man skal betale for at sælge så vil jeg fremover bruge gratis sider vis jeg vidste dette skete havde jeg ventet med at få den slettet.... nå men jeg  har ikke hørt noget fra manden siden og jeg kontaktet qxl igår og de siger de ikke kan hjælpe os......... men at manden kan slæbe mig i retten og vis jeg taber koster det over 20.000 kr!! 

hvad pokker gør jeg...

jeg har ikke sovet i to dage. jeg er sikker på den virket og jeg kunne ikke drømme om at snyde folk.

men jeg er heller ikke stærk nok til at ende med mere gæld vis jeg skulle tabe.. skal jeg virkelig opgive og give ham pengene eller hvad gør jeg i denne situation... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2013

Bshizzle

Hvis pc'en havde alle de spicifikationer du havde skrevet i annoncen, og ikke manglede de ram mm.. 

Så har DU dit på det rene!! 

Desværre kan man sige for ham, at han har valgt at få den sendt og ikke selv dukket op efter den, så er det HANS fejl 

Har selv prøvet noget ligende gennem QXL, og der var ik noget at komme efter Fra købernes side, da alt passede og intet at komme efter. 

Anmeld

15. november 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej. 

jeg solgt forrig uge en pc til en mand . 

jeg havde sagt den skulle afhentes men manden ville gerne betale fragten så jeg gik med til det..

jeg sendte den så snart pengene var kommet.. og allerede efter to dage begyndte jeg at undre mig for han havde stadigvæk ikke hentet den kunne følge med det nummer fra posthuset..

jeg skrev til ham for at høre og efter et par dage kom der svar han havde modtaget den og den så fin ud men han havde dog ikke kigget på den... ( hvordan skal den forståes ) han skrev også han havde bestilt nyt ram og grafikkort.

nå men gik jo ud fra at handlen var færdig.

for to dage siden ligger der så en mail hvor i han skriver at computeren er rigtig ringe og køre slet ikke som jeg havde skrevet og at der mangler 500 gb han kræver penge for at lave det eller pengene retur og jeg så skal havde pc igen... 

jeg er 100 procent sikker på den virket da vi sendte den afsted så skriver at det vil jeg ikke. da han har rodet med den han har sat nyt ram og grafikkort i så skaden kan jo være sket der! han kunne havde skrevet inden så havde jeg været villig til at retur men vil dog undre mig stadigvæk fordi jeg ved den virket... nå men jeg er ikke villig til at tage den retur eller betale penge tilbage da jeg ved den virket og han har ændret på den "vare" jeg sendte... han skrev så han ville skrive til qxl da han mener han stadigvæk har fortrydelsesret.. jeg skrev det nok var en god ide da vi begge jo ønsker en løsning.. han ville dog give mig dårlig karakter på qxl og faktisk samme dag havde qxl slettet min konto da jeg jo troede handlen var ok. og fandt ud af efter handlen at man skal betale for at sælge så vil jeg fremover bruge gratis sider vis jeg vidste dette skete havde jeg ventet med at få den slettet.... nå men jeg  har ikke hørt noget fra manden siden og jeg kontaktet qxl igår og de siger de ikke kan hjælpe os......... men at manden kan slæbe mig i retten og vis jeg taber koster det over 20.000 kr!! 

hvad pokker gør jeg...

jeg har ikke sovet i to dage. jeg er sikker på den virket og jeg kunne ikke drømme om at snyde folk.

men jeg er heller ikke stærk nok til at ende med mere gæld vis jeg skulle tabe.. skal jeg virkelig opgive og give ham pengene eller hvad gør jeg i denne situation... 

Slap du bare helt af, du har på skrift, at manden har pillet ved PC'en. Det er påstand mod påstand, om den har virket som lovet før ændringerne, men nu har han lavet ændringer, så nu er funktionen for egen regning.
Hold fast i, at du ikke vil have mere med den sag at gøre - og hvis du skal skrive mere med ham, så bliv ved med at understrege, at den virkede som lovet.

Anmeld

15. november 2013

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Hvis pc'en havde alle de spicifikationer du havde skrevet i annoncen, og ikke manglede de ram mm.. 

Så har DU dit på det rene!! 

Desværre kan man sige for ham, at han har valgt at få den sendt og ikke selv dukket op efter den, så er det HANS fejl 

Har selv prøvet noget ligende gennem QXL, og der var ik noget at komme efter Fra købernes side, da alt passede og intet at komme efter. 

jeg ved den ikke fejlet noget.. undre mig bare over jeg ikke har hørt fra ham siden.. hvad gør jeg vis han sender den retur og forlanger pengene? jeg vil ikke havde noget han har splittet

Anmeld

15. november 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Slap du bare helt af, du har på skrift, at manden har pillet ved PC'en. Det er påstand mod påstand, om den har virket som lovet før ændringerne, men nu har han lavet ændringer, så nu er funktionen for egen regning.
Hold fast i, at du ikke vil have mere med den sag at gøre - og hvis du skal skrive mere med ham, så bliv ved med at understrege, at den virkede som lovet.

har dem alle sammen gemt. men har ikke hørt fra ham hvilket gør mig utryg

Anmeld

15. november 2013

Bshizzle

Anonym skriver:

jeg ved den ikke fejlet noget.. undre mig bare over jeg ikke har hørt fra ham siden.. hvad gør jeg vis han sender den retur og forlanger pengene? jeg vil ikke havde noget han har splittet

Hvis han sender den retur til dig, så betaget det som en gave 

Han skal ikke ha en rød reje retur 

Du har dig på det rene.. Bare lad manden sejle hans egen sø. 

Ignorer ham.. Du har svaret ham og længere er den ikke nu! 

Anmeld

15. november 2013

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Hvis han sender den retur til dig, så betaget det som en gave 

Han skal ikke ha en rød reje retur 

Du har dig på det rene.. Bare lad manden sejle hans egen sø. 

Ignorer ham.. Du har svaret ham og længere er den ikke nu! 

qxl mente det kunne ende i retten 

Anmeld

15. november 2013

Rockertand

Anonym skriver:

qxl mente det kunne ende i retten 

Det har de ingen forstand på, lad dig ikke skræmme så let. Hvis det giver dig ro i sindet, så kontakt en advokat, men det er spild af penge, der kommer ikke en sag ud af det, for der er ikke nogen.

Anmeld

15. november 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det har de ingen forstand på, lad dig ikke skræmme så let. Hvis det giver dig ro i sindet, så kontakt en advokat, men det er spild af penge, der kommer ikke en sag ud af det, for der er ikke nogen.

tak tak tak tak og endnu engang tak for jeres svar har simpelhen været så nervøs de sidste par dage for jeg ved den ikke fejlet noget MEN usikkerheden i hvad der ville ske har været slem jeg skulle havde oprettet denne samme dag. nu tror jeg at jeg kan sove så taaaaak de betyder alt for mig i svare 

Anmeld

15. november 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Du skal bare tage det helt roligt. Det er simpelthen for dårligt af QXL at sige sådan til dig, for det er jeg helt sikker på, at de ved er helt forkert.

For det første er der tale om en handel mellem 2 private, som derfor ikke er omfattet af reglerne i forbrugeraftaleloven, som giver køber en udvidet beskyttelse. I den her sag er det derfor, som andre også skriver, påstand mod påstand og netop fordi køber har ændret på computeren kan han ikke bevise, at der var noget galt med computeren fra starten af. Havde der været tale om en handel mellem en butik og en privat, ville køberen også tabe sagen, så snart han har pillet ved varen.

En retssag kan være dyr, men der er intet krav om, at man skal have en advokat (hvilket dog oftest er en god id&eacute, og havde køber haft en sag og vundet retssagen, ville taberen kun skulle dække nogen af hans sagsomkostninger, så der er et stykke vej til de 20.000. Derudover er der noget, der hedder en småsagsproces, som er noget billigere, men det bliver vist snart meget jura-snak .

Min pointe: tag det roligt, der er tale om tomme trusler. Manden skulle aldrig have pillet ved computeren hvis han havde en klage for ved at gøre det, er evt. beviser nu ødelagt og han har derfor ingen sag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.