Konkurrence stat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
14 svar
1 synes godt om
14. november 2013

Rixer

Hey..

er der nogen der ved noget om konkurrence stat.

Mit bud er at det er en stat der skal skabe økonomisk for en stat, jeg ved ikke om det er pga. finanskrisen i 70'erne, at vi tidernes morgen handlede forgæves, staten fik økonomisk nedtur  der gjorde at vi fik en ny velfærdsmodel en i hvert fald udviklede form af der, der gør at alle som går i folkeskole og ungdomsuddannelse skal komme i arbejde når de er færdige. Det gælder om at få alle arbejdsløse i arbejde, for at der både kan komme international konkurrence men også få øget vækst i landet. Alle skal være produktive.

er det rigtigt forstået ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

stjernehimmel

Rixer skriver:

Hey..

er der nogen der ved noget om konkurrence stat.

Mit bud er at det er en stat der skal skabe økonomisk for en stat, jeg ved ikke om det er pga. finanskrisen i 70'erne, at vi tidernes morgen handlede forgæves, staten fik økonomisk nedtur  der gjorde at vi fik en ny velfærdsmodel en i hvert fald udviklede form af der, der gør at alle som går i folkeskole og ungdomsuddannelse skal komme i arbejde når de er færdige. Det gælder om at få alle arbejdsløse i arbejde, for at der både kan komme international konkurrence men også få øget vækst i landet. Alle skal være produktive.

er det rigtigt forstået ??

Du har ganske godt fat i det... fandt den her da jeg var ved at lure.. den er faktisk ret go

http://raeson.dk/2013/hvaderkonkurrencestaten/

Anmeld

14. november 2013

Rixer

Stjernehimmel

Er der mere i det.

Jeg har fået vide fra Ove Kaj Pedersen at vi som pædagoger skal være mere effektive det vil sige at vi skal mobilisere arbejdsløse vi skal motivere den unge/arbejdsløse i at komme i arbejde for virksomheder..

Anmeld

14. november 2013

stjernehimmel

Rixer skriver:

Stjernehimmel

Er der mere i det.

Jeg har fået vide fra Ove Kaj Pedersen at vi som pædagoger skal være mere effektive det vil sige at vi skal mobilisere arbejdsløse vi skal motivere den unge/arbejdsløse i at komme i arbejde for virksomheder..

Altså som jeg har forstået det er det fordi vores vel-færd ikke fungere optimalt mere... og en k-stat hndler om at få hjulene til at køre o fungere ordentlig igen.. få folk i arbejde, at effektivisere landet, økonomisk og på ja faktisk alle andre områder og sørgefor at vi er "konkurrence dygtige"

Anmeld

14. november 2013

Rixer

Så jeg har forstået det rigtigt ?

Anmeld

14. november 2013

stjernehimmel

stjernehimmel skriver:

Altså som jeg har forstået det er det fordi vores vel-færd ikke fungere optimalt mere... og en k-stat hndler om at få hjulene til at køre o fungere ordentlig igen.. få folk i arbejde, at effektivisere landet, økonomisk og på ja faktisk alle andre områder og sørgefor at vi er "konkurrence dygtige"

Men problemer kan jo være at vi som kon-stat faktisk kun har fokus på det økonomiske hvor vi i velfærd os har fokus på det sociale.... 

velfærd- alle skal ha det godt,, og vi sørge for hinanden (over skatten)

Kon-s _ vi skal være konkurrence dygtige økonomisk internationalt og det er derfor alt skal effektiviseres

Anmeld

14. november 2013

stjernehimmel

Så jeg har forstået det rigtigt ?

Jeps ihverfald efter hvordan jeg har forstået det :-)

Anmeld

14. november 2013

Rixer

nå ok det er gjort så skriver jeg i min ISS eksamensopgave hvor jeg skal redegøre for konkurrencestaten her er det også vigtigt at vise hvor man har sin viden fra

Anmeld

14. november 2013

stjernehimmel

Rixer skriver:

nå ok det er gjort så skriver jeg i min ISS eksamensopgave hvor jeg skal redegøre for konkurrencestaten her er det også vigtigt at vise hvor man har sin viden fra

hvis du googler det kommer der nogle virkelig gode artikler frem.... hvor man ser for og ulemper.. og som kaster lys over emnet.... os så et bliver lidt mere forståeligt :-)

for at det kommer til at gå godt

Anmeld

14. november 2013

Rixer

Jo tusind tak for det, men jeg er nået langt med opgaven, med at beskrive forskellige samfundsforandringer og sådan mit spørgsmål er mere  at jeg skal se på institutioner og netværksmennesket, men netværksmennesket og de samfundsforandringer har jeg allerede nær analyseret citeret skrevet fodnoter til på 7 sider også skal jeg lave om på min indledning og konklusion..

Jeg skulle egentlig bare redegøre for hvad konkurrencestat er for noget, 

hvad med noget om institutioner ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.