Åh nu er det snart jul igen :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2013

grinny

Jul er nok den sværeste højtid for man kan ikke gøre alle tilfredse!

Både min familie og kæresten familie vil så gerne holde jul med os, men med termin d. 23/12 har vi valgt at sige at vi vil holde julen i eget hjem og så må folk hellere end gerne komme og holde jul med os. Min familie kommer, men svigerfamilien troede vi kom der så de har inviteret hele familien hjem til dem så vi kunne holde kæmpe jul.

Jeg orker bare ikke det store juleræs i år, for enten ligger jeg på hospitalet, kan gå i fødsel midt i det hele eller bare mega højgravid - så i år er det på mine præmisser! 

Husk man skal ikke altid glemme sig selv! Hvis du til tider skal tilpasse dig skal andre og til tider kunne tilpasse sig til dit program 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg har også tænkt mig at prøve at være ligeglad med hvad de tænker. Men det er bare svært. Endnu engang tak fordi I læste med og gav jer tid til svarer.

Anmeld

14. november 2013

modesty

Anonym skriver:

Jeg vil så gerne hygge i julen. Jeg vil så gerne kunne lide julen. Men jeg har det så svært med julen. Alle folks forventinger. Jeg føler et enormt pres. Har allerede ondt i maven. I år har jeg fri fra 21.dec-25.dec. Jeg glæder mig. For det er sjældent jeg har fri i julen. Glæder mig over at jeg kan tage den med ro. Hygge med min mand og børn. Men nu er det sådan at vi skal holde jul hjemme lige som sidste år. Plejer ellers at holde jul ved min mor. Har altid været hos min far den 25. dec. Men vi vil så gerne være hjemme den 25. dec. Sådan var det også da jeg var barn. 25.dec var vi hjemme og slappe af, spise rester og bare være os. Jeg husker det som en dejlig dag. Vi er selvfølgelig inviteret til min far igen i år men har takket nej. Og har kommet med forslag til at julehygge weekenden inden jul. Eller lige op til hvor det nu passer. Vi har intet hørt endnu. Og nu har jeg bare ondt i maven over at de ikke svarer. Jeg føler bare at det er alle andre som skal tilpasse sig deres traditioner. Men jeg vil også selv opbygge nogle traditioner med mine børn og min mand. Julen skal være en hyggelig tid. Ikke en tid hvor man stresser rundt til det ene og andet. Jeg er så træt af at gøre alle andre glade og tilfredse. Hvad med mig? Selvfølgelig vil vi gerne ses med dem i julen. Vi vil også gerne have at ungerne ser deres bedsteforældre. Men vi kan ikke være alle steder på en gang. Og i år har jeg fri. Og det vil jeg så gerne nyde. Er jeg helt forkert på den? Jeg synes det ikke selv men jeg føler bare folk bliver fornærmet og er uforstående. Det var bare lidt herfra. Og undskyld det blev lidt rodet.

Jeg synes ikke at du er urimelig, men jeg synes at du skal være ærlig og åben overfor din far og fortælle ham klart og tydeligt hvordan du har det.

Hvis jeg havde en fast tradition med at invitere familie d. 25. dec og en nær familie pludselig meldte afbud, så ville jeg nok blive ret ked af det og tro at det var fordi de ikke gad se mig.

Anmeld

14. november 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes ikke at du er urimelig, men jeg synes at du skal være ærlig og åben overfor din far og fortælle ham klart og tydeligt hvordan du har det.

Hvis jeg havde en fast tradition med at invitere familie d. 25. dec og en nær familie pludselig meldte afbud, så ville jeg nok blive ret ked af det og tro at det var fordi de ikke gad se mig.

Ja men har snakket med ham om det. Også sidste år. Snakket om evt. at rykke lidt ved traditionerne osv. nu hvor jeg har fået børn selv. men det er svært. Har stadig intet hørt fra ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.