Åh nu er det snart jul igen :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.627 visninger
13 svar
2 synes godt om
14. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg vil så gerne hygge i julen. Jeg vil så gerne kunne lide julen. Men jeg har det så svært med julen. Alle folks forventinger. Jeg føler et enormt pres. Har allerede ondt i maven. I år har jeg fri fra 21.dec-25.dec. Jeg glæder mig. For det er sjældent jeg har fri i julen. Glæder mig over at jeg kan tage den med ro. Hygge med min mand og børn. Men nu er det sådan at vi skal holde jul hjemme lige som sidste år. Plejer ellers at holde jul ved min mor. Har altid været hos min far den 25. dec. Men vi vil så gerne være hjemme den 25. dec. Sådan var det også da jeg var barn. 25.dec var vi hjemme og slappe af, spise rester og bare være os. Jeg husker det som en dejlig dag. Vi er selvfølgelig inviteret til min far igen i år men har takket nej. Og har kommet med forslag til at julehygge weekenden inden jul. Eller lige op til hvor det nu passer. Vi har intet hørt endnu. Og nu har jeg bare ondt i maven over at de ikke svarer. Jeg føler bare at det er alle andre som skal tilpasse sig deres traditioner. Men jeg vil også selv opbygge nogle traditioner med mine børn og min mand. Julen skal være en hyggelig tid. Ikke en tid hvor man stresser rundt til det ene og andet. Jeg er så træt af at gøre alle andre glade og tilfredse. Hvad med mig? Selvfølgelig vil vi gerne ses med dem i julen. Vi vil også gerne have at ungerne ser deres bedsteforældre. Men vi kan ikke være alle steder på en gang. Og i år har jeg fri. Og det vil jeg så gerne nyde. Er jeg helt forkert på den? Jeg synes det ikke selv men jeg føler bare folk bliver fornærmet og er uforstående. Det var bare lidt herfra. Og undskyld det blev lidt rodet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

MyLove E

Du skal gøre som du vil. Ved det kan værr svært.

Efter alt den tid jeg har været syg har jeg nu lært at man skal tænke på sig selv først og så resten af familien bagefter.

Det lyder drøn hyggeligt med en slap af dag, hvor i kan være alene og lege med julegaver. Ligge på sofaen og se film og spise juleslik:-D:-D

Anmeld

14. november 2013

Anonym trådstarter

MyLove E skriver:

Du skal gøre som du vil. Ved det kan værr svært.

Efter alt den tid jeg har været syg har jeg nu lært at man skal tænke på sig selv først og så resten af familien bagefter.

Det lyder drøn hyggeligt med en slap af dag, hvor i kan være alene og lege med julegaver. Ligge på sofaen og se film og spise juleslik:-D:-D

Ja det er også det jeg rigtig gerne vil. bare slappe af med min dejlige lille familie. Ikke skulle ud og være noget Men hold da op hvor er det svært altså. Er bare så vandt til at please alle andre

Anmeld

14. november 2013

CaWi

Anonym skriver:

Jeg vil så gerne hygge i julen. Jeg vil så gerne kunne lide julen. Men jeg har det så svært med julen. Alle folks forventinger. Jeg føler et enormt pres. Har allerede ondt i maven. I år har jeg fri fra 21.dec-25.dec. Jeg glæder mig. For det er sjældent jeg har fri i julen. Glæder mig over at jeg kan tage den med ro. Hygge med min mand og børn. Men nu er det sådan at vi skal holde jul hjemme lige som sidste år. Plejer ellers at holde jul ved min mor. Har altid været hos min far den 25. dec. Men vi vil så gerne være hjemme den 25. dec. Sådan var det også da jeg var barn. 25.dec var vi hjemme og slappe af, spise rester og bare være os. Jeg husker det som en dejlig dag. Vi er selvfølgelig inviteret til min far igen i år men har takket nej. Og har kommet med forslag til at julehygge weekenden inden jul. Eller lige op til hvor det nu passer. Vi har intet hørt endnu. Og nu har jeg bare ondt i maven over at de ikke svarer. Jeg føler bare at det er alle andre som skal tilpasse sig deres traditioner. Men jeg vil også selv opbygge nogle traditioner med mine børn og min mand. Julen skal være en hyggelig tid. Ikke en tid hvor man stresser rundt til det ene og andet. Jeg er så træt af at gøre alle andre glade og tilfredse. Hvad med mig? Selvfølgelig vil vi gerne ses med dem i julen. Vi vil også gerne have at ungerne ser deres bedsteforældre. Men vi kan ikke være alle steder på en gang. Og i år har jeg fri. Og det vil jeg så gerne nyde. Er jeg helt forkert på den? Jeg synes det ikke selv men jeg føler bare folk bliver fornærmet og er uforstående. Det var bare lidt herfra. Og undskyld det blev lidt rodet.

I min kærestes familie ses hans mors søskende med ægtefæller, børn, og selv deres fælles forældre d.25/12. Vi bliver 19 personer
Sådan er det HVERT ENESTE ÅR. Jeg er træt af det. Holder man juleaften ude, så betyder det som relg kørsel og sent i seng. Holder man hjemme, betyder det sent i seng og oprydning.
Jeg gider ikke bliver ved med at skulle noget hvert år d.25/12.
Jeg vil også bare hygge hjemme.

Anmeld

14. november 2013

Carina:-)

Siden vi fik børn gjorde vi familien ret klart at for det første holdt vil jul herhjemme.

Gider ikke ud og køre med børn ,gaver osv -

Døren er åben for dem der har lyst til at komme,men vi tager ikke ud.

Det samme med d. 25 dec.

Har aldrig hørt nogen sure kommentarer ,men ville også være revende ligeglad hvis der kom nogen.

Der er aldrig kommet noget godt ud af at tvinge nogen til noget de ikke har lyst til,så sig fra og glæd jer til julen som i år falder supergodt med en masse dejlige fridage 

Anmeld

14. november 2013

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

I min kærestes familie ses hans mors søskende med ægtefæller, børn, og selv deres fælles forældre d.25/12. Vi bliver 19 personer
Sådan er det HVERT ENESTE ÅR. Jeg er træt af det. Holder man juleaften ude, så betyder det som relg kørsel og sent i seng. Holder man hjemme, betyder det sent i seng og oprydning.

Har du nævnt det? Jeg er nemlig også meget træt af at skulle derud hvert år.

Anmeld

14. november 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Siden vi fik børn gjorde vi familien ret klart at for det første holdt vil jul herhjemme.

Gider ikke ud og køre med børn ,gaver osv -

Døren er åben for dem der har lyst til at komme,men vi tager ikke ud.

Det samme med d. 25 dec.

Har aldrig hørt nogen sure kommentarer ,men ville også være revende ligeglad hvis der kom nogen.

Der er aldrig kommet noget godt ud af at tvinge nogen til noget de ikke har lyst til,så sig fra og glæd jer til julen som i år falder supergodt med en masse dejlige fridage 

Ja hvis de bliver sure over det må det væres deres problem. Jeg vil have en dejlig jul med min familie. Hjemme.

Anmeld

14. november 2013

SjeBets

Jeg tror du skal lære at sige fra og ikke prøve at please alle. Jeg har selv været der og man er bare træt af det. Nu siger vi hvad vi vil og hvis det ike passer familie må de mugge over det. Vi skippede julen for 2 år siden og tog på ski, da vi ikke havde vores børn (delebørn) alligevel og sidste år holdte vi jul selv med vores unger for at starte en fælles tradition. Og alle både min og hans har accepteret det måske er de skuffet men sådan er det barr vi er voksne som skal skabe en familie og de traditioner der følger med lige som vores forældre før os

Anmeld

14. november 2013

CaWi

Anonym skriver:

Har du nævnt det? Jeg er nemlig også meget træt af at skulle derud hvert år.

Har ikke sagt det direkte. Men kan mærke kæresten synes det samme. I hvert fald lidt. Det er svært at bryde, fordi det er noget de altid har gjort, og alle kun bor ti minutter væk. Derfor har folk set det som en selvfølge. Men tror i år måske bliver sidste år det bliver sådan for vores vedkommende i hvert fald

Anmeld

14. november 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
CAWI skriver:

Nøjagtig det samme her og jeg er også SÅ træt af det  Vi sidder og spiser 5-6 timer i træk og vi har altså en datter på 2,5 med som også vil hygge med, men det er ligesom på de voksnes præmisser  Jeg vil også bare gå i nattøj hele dagen og lege med de nye gaver og se julefilm, men nej, nej vi skal afsted i det stiveste puds og "hygge"... Sidste år var Karla syg med feber, så jeg måtte desværre blive hjemme med hende....- jeg NØD det !!

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.