Influenza

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

951 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. juli 2009

birgittemarie

Tjah. Her ligger man så fuld af selvynk på sofaen og spekulerer på, hvorvidt man har H1N1 influenza, svinepest eller en almindelig omgang forkølelse og om der overhovedet findes en sådan i disse tider. Derudover hvorvidt den skide influenza er farlig for det ufødte barn og for det allerede fødte lige omkring 2-årige barn, eftersom det eneste, jeg kan læse og høre i medierne er, at H1N1 er særligt farlig for gravide og børn under 2 år. Og hvad betyder så særligt farlig?

Jeg vågnede i nat kl. 2 med total halsformørkelse, ude af stand til at synke. Vækkede i sagens natur husbond og satte ham ind i situationens alvor og han stod op og lavede te til mig. Så lagde jeg mig til at klynke på sofaen.

I dag ringede husbond så til vagtlægen for mig efter nøje instrukser om, hvad han skulle spørge om. Vagtlægen spurgte så bare, om jeg havde over 38 i feber og hvis ikke, var der ingen grund til panik, for de blev i forvejen bombarderet af influenza foresspørgsler. Hmmm...

Jeg har imidlertid aldrig feber uanset hvor døden nær jeg er, så jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om den besked. Husbond spurgte også, om den influenza var særligt farlig for det ufødte barn og lægen svarede at nej, den var ikke særligt farlig. Og så spørger jeg igen: hvad betyder særligt farlig?

Planen er imidlertid at blive liggende på sofaen og gå ud fra, at den influenza ikke er farligere end alle andre og at både jeg og NMsen er i stand til at overleve den som vi normalvist overlever alle andre influenzaer.

Men jeg kunne nu slemt godt tænke mig at vide, hvorfor man hører alle steder at gravide og børn under to år skal henvende sig til lægen ved influenzasymptomer, hvis det eneste, der tæller er feber og hvorfor folk indlægges i isolation, hvis det bare er en almindelig influenza...

Kh B - fuld af pladder, undren og ondt i halsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2009

Susan1978

for at være ærlig så aner jeg det ikke...

men ville bare ønske dig en pokkers hulen masse god bedring... Det er aldrig rart at være syg.

jo, jeg har faktisk haft en sommerforkølelse... det er ik så længe siden, jeg troede faktisk det var løgn..  Men sandt og jeg gjorde som jeg normalt aldrig gør når jeg er syg, blev hjemme fra arbdejde og sov sov sov og sov... tror jeg sov i næsten 3 døgn..  også var jeg på banen igen.

Anmeld

27. juli 2009

linemus

Øv også, søde ven. Går det bedre nu? Ellers må du ringe til egen læge imorgen. De har som regel mere tid til at tage sig af en. Så kan du få svar på de rumsterende spørgsmål.

God bedring 

Anmeld

27. juli 2009

birgittemarie

Tusind tak for god bedring, I to.
Jeg har bestemt mig til, at jeg ssandsynligvis overlever og har i den ånd været oppe hele dagen. Men nu kan jeg ikke sove... Nå, det kommer nok, hvis jeg forsøger at gå i seng. Det er bare lige det med at beslutte at lægge sig ned, når man ved værelset begynder at snurre og man ikke kan trække vejret igennem næsen, når man rammer puden, der forhindrer mig i at forpakke mig.

Nå, sludder og pladder fra mig og knus til jer

Birgitte

Anmeld

28. juli 2009

Tynen

God bedring fra mig af, BM

Håber at du allerede har fået det en kende bedre siden du oprettede indlægget!!
Det bliver lige en kort hilsen herfra, men har et barn der med rivende bevægelser har fat i både tastatur og skærm mens hun råwer: "FUUUUFOOOOOR!!!!" (red. udenfor)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.