Første lægebesøg i dag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
7 svar
1 synes godt om
13. november 2013

Vesper

... og det gik fint.

Men nu venter jeg så på svar på blodprøverne - doubletesten. Og jeg er 34 år, så jeg er noget nervøs for at få et "dårligt" tal. Der er besked på mandag, men der er godt nok længe til.

Pyh, jeg bekymrer mig altid sådan - for tænk hvis tallet er skidt, og jeg skal videre til flere prøver... Pyh, det håber jeg virkelig ikke.

Hvordan med jer andre, der har været hos lægen første gang - har I fået svar på testen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2013

Sandratoft

Jeg skal først til lægen d 26 november

Må jeg lige spørge, hvad en double test er? Og hvad har det med din alder at gøre?

Men held og lykke med svaret, stort  herfra

Anmeld

13. november 2013

et-ønske

Ja det er dejligt at få lave vandrejournalen

Jeg er også 34 - har nu ikke været mere nervøs end da jeg fik min datter for 8 år siden. Men det fylder meget, også nu hvor nf-scanning kommer tættere på for jeg glæder mig til at se troldeungerne men frygter også at de fejler noget.....

Jeg fik taget blodprøven i sidste uge - men de sagde at svaret kom til sygehuset og jeg ville få besked til nf-scanning - vil da klart gerne vide besked allerede nu

Anmeld

14. november 2013

Klartilbaby

Jeg skal først til læge på onsdag, og glæder mig faktisk til det. Jeg tænker ikke så meget over de blodprøver - og egentlig heller ikke scanning. Selvfølgelig glæder jeg mig til at se spunken og håber selvfølgelig alt er godt og helt i orden  men jeg er ikke som sådan nervøs for det.

Doubler testen, sammen med NF scanning er det der giver et billede af hvor baby ligger i forhold til risikoen for Downs. Eller sådan har jeg forstået det

Her tror jeg også først jeg får svar ved scanningen. Men der kommer sikkert heller ikke til at gå vildt langt mellem mit læge besøg og scanning da jeg er 10+4 ved lægebesøget

Anmeld

16. november 2013

Franzén

Jeg fik også at vide at jeg ville få svaret ved NF. 

fik min blodprøvers taget for 17 dage siden og går da og er mega nervøs for om alt er okay. Skal til NF på tirsdag sammen med min mand er simpelhen skrækslagen. Hvad hvis der er noget galt? 

Hvad vil i gøre hvis i for et dårligt tal?

Anmeld

16. november 2013

Manna

http://www.ssi.dk/Diagnostik/Klinisk%20information /Undersoegelser%20til%20gravide/Information%20om%2 0doubletesten.aspx

Første gang fik jeg ikke tallene fra blodprøven før til NF-scanningen.

Din alder er jo ikke SÅ høj igen, så mon ikke det går Husk det er en risikoanalyse. Tal og matematik!

Husk at glæde dig over din graviditet og lad være med at tage sorgerne på forskud HVIS der er en høj risiko, bliver fosteret undersøgt.

Der er markante bivirkninger ved doubletesten (læs mange unødige bekymringer

Anmeld

16. november 2013

et-ønske

Manna skriver:

http://www.ssi.dk/Diagnostik/Klinisk%20information /Undersoegelser%20til%20gravide/Information%20om%2 0doubletesten.aspx

Første gang fik jeg ikke tallene fra blodprøven før til NF-scanningen.

Din alder er jo ikke SÅ høj igen, så mon ikke det går Husk det er en risikoanalyse. Tal og matematik!

Husk at glæde dig over din graviditet og lad være med at tage sorgerne på forskud HVIS der er en høj risiko, bliver fosteret undersøgt.

Der er markante bivirkninger ved doubletesten (læs mange unødige bekymringer

Du har helt sikkert ret i at det er bedst at smide bekymringerne i skraldespanden
Det prøver jeg også at sige til mig selv, og nogle dage går det godt. Andre dage læser jeg alt for mange skrækhistorier og tankerne drøner rundt

Tæller ned til nf den 2/12 - herfra skal hver dag bare nydes inden troldeungerne ser dagens lys

Anmeld

17. november 2013

Franzén

Det var et godt link 

Beskrivelsen er noget mere skræmmende på hillerøds hjemmeside

glæder mig bare til at have det overstået på tirsdag så tror jeg det bliver nemmere bare at nyde det hele. er helt enig skræmmehistorierne hjælper jo ikke ligefrem. 

men glæder mig til at se guldklumben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.