Hvordan føles det, når hovedet sætter sig fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

33.471 visninger
14 svar
4 synes godt om
13. november 2013

CroQuis

Kan man mærke det? 

Var til JM 30+0, og nu 31+0 - og der sagde hun at h*n lå med hovedet nedad, men havde ikke sat sig fast. Umiddelbart, på de bevægelser jeg mærker, ligger h*n stadig med hovedet nedad, men hvordan føles det egentlig når babyen sætter sig fast, eller kan man overhovedet mærke det?

Jeg har den sidste uges tid haft nogle stik/prik lignenede smerter neeederst nede, men det er ikke noget der er konstant eller sammenhængende, bare engang imellem. I aftes moslede h*n meget rundt "under navlen".. 

Hvordan mærkede i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2013

Clisolka

CroQuis skriver:

Kan man mærke det? 

Var til JM 30+0, og nu 31+0 - og der sagde hun at h*n lå med hovedet nedad, men havde ikke sat sig fast. Umiddelbart, på de bevægelser jeg mærker, ligger h*n stadig med hovedet nedad, men hvordan føles det egentlig når babyen sætter sig fast, eller kan man overhovedet mærke det?

Jeg har den sidste uges tid haft nogle stik/prik lignenede smerter neeederst nede, men det er ikke noget der er konstant eller sammenhængende, bare engang imellem. I aftes moslede h*n meget rundt "under navlen".. 

Hvordan mærkede i det?

Uhh da jeg var gravid med Bella for 3 år siden kunne jeg udmærket godt mærke det! Auvs mit skamben  Til gengæld mærkede jeg intet til, da lillebror satte sig fast 

Jeg syntes det føles som nogle sidestik i skambenet hver gang jeg bevægede mig. 

Anmeld

13. november 2013

modesty

CroQuis skriver:

Kan man mærke det? 

Hvordan mærkede i det?

Jeg mærkede det ikke. Men hen mod slutningen (måske den sidste måned) begyndte jeg at få sådan nogle ret ubehagelige, skurrende "niv" helt nede ved livmoderhalsen. Som om babys hoved lå og masede på en nerve.

Anmeld

13. november 2013

Mettefpigen

Jeg mærkede ikk da han satte sig fast.... Men for søren hvor mærkede jeg ham efter han satte sig fast..... borede og sviden dernede....

Anmeld

13. november 2013

Frk. Himmelblå

CroQuis skriver:

Kan man mærke det? 

Hvordan mærkede i det?

Jeg har ikke kunnet mærke det, da det skete, - måske lige med undtagelse af, at jeg mærkede en lethed i mellemgulvet: Når barnet glider længere ned, så får du mere plads til at trække vejret, og det kunne jeg tydeligt mærke.

Fra tid til anden får jeg nogle jag ned i underlivet, nu hvor baby står fast, men det kunne vel egentlig også forekomme på anden vis...

De to første graviditeter stod mine piger aldrig rigtig fast - de gemte det til fødslen, i hvert fald i følge jordemoderen. Men de vente da den rigtige vej, og det er jo det vigtigste, - de behøver slet ikke stå fast på forhånd..

Anmeld

13. november 2013

CroQuis

Babymor1013 skriver:

Uhh da jeg var gravid med Bella for 3 år siden kunne jeg udmærket godt mærke det! Auvs mit skamben  Til gengæld mærkede jeg intet til, da lillebror satte sig fast 

Jeg syntes det føles som nogle sidestik i skambenet hver gang jeg bevægede mig. 

Av av, er det sådan noget man så har "konstant" efter den har sat sig fast, eller er det "bare" en éngangsoplevelse..?

Anmeld

13. november 2013

Clisolka

CroQuis skriver:

Av av, er det sådan noget man så har "konstant" efter den har sat sig fast, eller er det "bare" en éngangsoplevelse..?

Jeg havde det sådan de sidste par uger inden hun blev født, så desværre ikke en éngangsoplevelse 

Anmeld

13. november 2013

CroQuis

modesty skriver:

Jeg mærkede det ikke. Men hen mod slutningen (måske den sidste måned) begyndte jeg at få sådan nogle ret ubehagelige, skurrende "niv" helt nede ved livmoderhalsen. Som om babys hoved lå og masede på en nerve.

Årh, det lyder ikke behageligt.. 

Anmeld

13. november 2013

CroQuis

Mettefpigen skriver:

Jeg mærkede ikk da han satte sig fast.... Men for søren hvor mærkede jeg ham efter han satte sig fast..... borede og sviden dernede....

Årh, er også bare dét der med at trække vejret jeg længes efter.. Men dét der lyder ikke behageligt 

Anmeld

13. november 2013

CroQuis

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg har ikke kunnet mærke det, da det skete, - måske lige med undtagelse af, at jeg mærkede en lethed i mellemgulvet: Når barnet glider længere ned, så får du mere plads til at trække vejret, og det kunne jeg tydeligt mærke.

Fra tid til anden får jeg nogle jag ned i underlivet, nu hvor baby står fast, men det kunne vel egentlig også forekomme på anden vis...

De to første graviditeter stod mine piger aldrig rigtig fast - de gemte det til fødslen, i hvert fald i følge jordemoderen. Men de vente da den rigtige vej, og det er jo det vigtigste, - de behøver slet ikke stå fast på forhånd..

Er også lidt det med luften jeg længes efter.. Føler at h*n presser mere og mere på lungerne dag for dag..

Men ja, det er da helt klart det vigtigste at babyen vender rigtigt til fødslen, så betyder det ikke så meget, om den sidder fast eller ej 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.