CroQuis skriver:
Kan man mærke det? 
Var til JM 30+0, og nu 31+0 - og der sagde hun at h*n lå med hovedet nedad, men havde ikke sat sig fast. Umiddelbart, på de bevægelser jeg mærker, ligger h*n stadig med hovedet nedad, men hvordan føles det egentlig når babyen sætter sig fast, eller kan man overhovedet mærke det?
Jeg har den sidste uges tid haft nogle stik/prik lignenede smerter neeederst nede, men det er ikke noget der er konstant eller sammenhængende, bare engang imellem. I aftes moslede h*n meget rundt "under navlen"..
Hvordan mærkede i det?
Jeg har ikke kunnet mærke det, da det skete, - måske lige med undtagelse af, at jeg mærkede en lethed i mellemgulvet: Når barnet glider længere ned, så får du mere plads til at trække vejret, og det kunne jeg tydeligt mærke.
Fra tid til anden får jeg nogle jag ned i underlivet, nu hvor baby står fast, men det kunne vel egentlig også forekomme på anden vis...
De to første graviditeter stod mine piger aldrig rigtig fast - de gemte det til fødslen, i hvert fald i følge jordemoderen. Men de vente da den rigtige vej, og det er jo det vigtigste, - de behøver slet ikke stå fast på forhånd..

Anmeld