Har røget, død? Hjælp :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2013

Kamulla

der er jo en riciko… vi kan jo ikke sige om det sker for dig eller ej, du kender til ricikoen .. men vil sige det er flot du er stoppet, bedre sent end aldrig.. 

og jeg fødte altså en dreng på 3874g og 54cm, jeg er 161 cm og vejede 50kg da jeg blev gravid  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

lycly

Anonym skriver:

Først og fremmest, vil jeg lige sige, at jeg ikke ønsker at blive hakket ned på eller svinet til i denne tråd, men blot hjælp til at kunne slappe af og nyde min sidste del af graviditeten og barsel.

Jeg har ca en måned til termin. Jeg er først lige stoppet med at ryge, hvilket går mig rigtig meget på, og for mig til at tænke på om der er stor chance for dødsfødsel? jeg er virkelig skræmt

- Jeg mærker liv hver evig eneste dag. Jeg er en lille pige selv, på 160 cm og startvægt på 50 kg, en meget  lille nips, og lille bebs er ca skønnet til 2600 gram, hvilket er meget normal for mig, når jeg er så lille. Hjertelyd har også været ganske fint, hele gravidteten igennem, den kan ikke være bedre faktisk.

Håber I er nogle som kan besvare mit spørgsmål, som jeg har brug for, uden at hakke ned. Jeg er stoppet nu, hvilket jeg er glad for, bare ikke hvis jeg har ødelagt mandens og min glædelse

På forhånd tak. 

Tror ikke du skal være nervøs
Rygning har primært den betydning at barnet ikke vokser så meget som ikke-rygere babyer og derfor er mindre og så at de er disponible for astma, kan have vejrtrækningsproblemer osv. Har aldrig hørt om at rygning er årsag til dødsfødt barn. Ellers er det i hvert fald ekstremt sjældent.

Anmeld

11. november 2013

Kamulla

LuLy skriver:

Tror ikke du skal være nervøs
Rygning har primært den betydning at barnet ikke vokser så meget som ikke-rygere babyer og derfor er mindre og så at de er disponible for astma, kan have vejrtrækningsproblemer osv. Har aldrig hørt om at rygning er årsag til dødsfødt barn. Ellers er det i hvert fald ekstremt sjældent.

årh jo det er nogle af de komplikationer der kan opstå ved man ryger

http://www.cancer.dk/NR/rdonlyres/354AAC1C-AF2C-4920-94F2-E61F8D165A45/0/Rygningoggraviditetnyeste.pdf

Anmeld

11. november 2013

Mom2

Anonym skriver:

Først og fremmest, vil jeg lige sige, at jeg ikke ønsker at blive hakket ned på eller svinet til i denne tråd, men blot hjælp til at kunne slappe af og nyde min sidste del af graviditeten og barsel.

Jeg har ca en måned til termin. Jeg er først lige stoppet med at ryge, hvilket går mig rigtig meget på, og for mig til at tænke på om der er stor chance for dødsfødsel? jeg er virkelig skræmt

- Jeg mærker liv hver evig eneste dag. Jeg er en lille pige selv, på 160 cm og startvægt på 50 kg, en meget  lille nips, og lille bebs er ca skønnet til 2600 gram, hvilket er meget normal for mig, når jeg er så lille. Hjertelyd har også været ganske fint, hele gravidteten igennem, den kan ikke være bedre faktisk.

Håber I er nogle som kan besvare mit spørgsmål, som jeg har brug for, uden at hakke ned. Jeg er stoppet nu, hvilket jeg er glad for, bare ikke hvis jeg har ødelagt mandens og min glædelse

På forhånd tak. 

SÅDAN! Så godt du er stoppet med at ryge!

Du må endelig ikke bekymre dig for meget om dødfødsel, det kan være stressende og det er bestemt ikke godt for baby eller dig.

Husk at fortæl din jm du er stoppet og snak evt. med hende om din bekymring.

Anmeld

11. november 2013

lycly

Kamulla skriver:

http://www.cancer.dk/NR/rdonlyres/354AAC1C-AF2C-4920-94F2-E61F8D165A45/0/Rygningoggraviditetnyeste.pdf

Shit det var jeg ikke klar over
Men har heller aldrig rigtig sat mig ind i det da jeg aldrig har røget under mine graviditeter.

Anmeld

11. november 2013

maria_wlt

Kamulla skriver:

RIGTIG godt link lige at få med inden der går for meget

"Min mor røg da hun var gravid og jeg fejler da ikke noget" 

Anmeld

11. november 2013

mogms

Altså ro på, min mor røg som en skorsten og både mig og min søster kom da ud og vi var ikke engang små da,vi kom ud. 

Vi har dog begge fået astma, men det kan lige så godt være det at leve i vore forældres røg hele opvæksten.  

Men sej at du kunne stoppe. Min mor stoppede som 60 årig og hun savner det stadig 5 år efter. Men kunne ikke finde på at starte igen.

Anmeld

11. november 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Er glad for at jeg nu er stoppet. Jeg håber bare ikke der sker dødsfødsel PGA min dumme svaghed :-(

Anmeld

12. november 2013

Trekløver(:

Det er super godt gået, du er stoppet Du skal ikke være nervøs over dødfødsel! Mange ryger under deres graviditet, kender selv to der har gjort det, og deres unger er helt sunde, fine og raske slap du bare af, og nyd din graviditet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.