Hvor lang tid var I ømme efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2013

Manna

Jeg fik en 3. gradsbristning og blev syet.
Vi lå på sygehuset i 6 dage, hvor jeg mindst i 4 dage brugte isbind og fik smertestillende. Jeg var meget hævet.
Jeg tvang mig selv op og gå, for at få lidt cirkulation i området.
Jeg fik laktulose på barselsgangen. Det kan du bruge, så du får lind afføring. Jeg er ret sikker på, det fås i håndkøb. Indtil du får fat i noget er svesker et godt alternativ. Jeg var skrækslagen for min første afføring, men det gik jo fint.
Jeg læste her at massage af vævet med rhisinusolie skulle være godt. Om det var olien el. massagen ved jeg ikke, men det hjalp faktisk at få det hele æltet godt igennem det var selvfølgelig først efter afheling.
Jeg gik i hvert fald med barnevognen efter 14 dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2013

HappyTrine

jeg er ikke bristet, men har fået nogle overfladiske ridser så har fået 3-4 sting, og er stadig øm, hvor det nibber dernede, i sær når jeg har siddet eller gået for meget. Jeg tager stadigvæk Panodil og ipren nogle dage. det er 2 uger siden jeg fødte. :-) 

Anmeld

12. november 2013

Julie F

lau85 skriver:

Hej

Jeg er nysgerrig for at høre, hvor lang tid efter fødslen I var ømme i underlivet? Og hvor smerten sad? 

Jeg fødte for en uge siden og  er ikke blevet syet. Jeg er en del øm, når jeg har gået i et stykke tid og kan være øm, når jeg har siddet ned i længere tid. 

Samtidig tror jeg, at jeg har fået hård mave, hvilket er meget træls �� 

Gik rigtig meget i stykker, men var kun øm en lille uges tid.

Anmeld

12. november 2013

Clisolka

lau85 skriver:

Hej

Jeg er nysgerrig for at høre, hvor lang tid efter fødslen I var ømme i underlivet? Og hvor smerten sad? 

Jeg fødte for en uge siden og  er ikke blevet syet. Jeg er en del øm, når jeg har gået i et stykke tid og kan være øm, når jeg har siddet ned i længere tid. 

Samtidig tror jeg, at jeg har fået hård mave, hvilket er meget træls �� 

Jeg fødte for snart 9 uger siden og jeg er ikke øm længere, det stoppede for et par uger siden. Jeg fik en 2. grads bristning og blev syet med 7-8 sting. Men ja, de første par uger er det rigtigt ubehageligt at gå rundt, men det bliver bedre 

Anmeld

12. november 2013

Sue Bergmark

<>[Besked slettet af Baby.dk]

Anmeld

14. november 2013

piadas

Første gang endte det i KS, så der var jeg selvfølgelig ikke øm.

Anden gang var jeg vel øm i mindst to uger. Jeg blev syet med ca. 10 sting.

Tredje og fjerde gang fik jeg 3 kosmetiske sting og var ikke øm mere end en dag. Dagen efter fødslerne kunne jeg sagtens sidde på vores skalstole uden problemer. 

Men pas på med forstoppelse. Det endte jeg også med ved min anden fødsel. Jeg opsøgte først læge efter to uger, hvor jeg ikke kunne sove pga. hård mave. Jeg fik microlax og vist nok også nogle piller. Det hjalp, men jeg synes, der gik rigtig lang tid, før min mave var normalt. Tror nærmest det var et halvt år. Tror det var fordi jeg ventede så lang tid med at opsøge lægen.

Så mit råd - skynd dig at ringe til lægen, inden maven bliver rigtig træls!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.