Blærebetændelse? (blod i urin)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2013

HHC88

CroQuis skriver:

Havde du også nogle smerter eller?

For jeg kunne ikke se at der var blod i urinen, det var bare noget testen viste 

Nej, slet ingen.. Heldigvis.. Det var også det de holdte det op imod, for havde jeg nu haft smerter var jeg blevet kaldt ind. 

Ved mig var der ingen tvivl, det var helt rødligt/rustfarvet, men godt det viste sig ikke at være noget!

Kun godt du får det tjekket, det kunne umiddelbart godt lyde som en "skjult" blærebetændelse, vi  for det ikke er noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

CroQuis

HHC88 skriver:

Nej, slet ingen.. Heldigvis.. Det var også det de holdte det op imod, for havde jeg nu haft smerter var jeg blevet kaldt ind. 

Ved mig var der ingen tvivl, det var helt rødligt/rustfarvet, men godt det viste sig ikke at være noget!

Kun godt du får det tjekket, det kunne umiddelbart godt lyde som en "skjult" blærebetændelse, vi  for det ikke er noget

Jo tak 

Anmeld

11. november 2013

Menne

CroQuis skriver:

Ja jeg læste mig også til, at gravide hyppigere har blærebetændelse, end ikke gravide..

Det var heller ikke så få gange du har haft blærebetændelse 

Hvordan føltes dine smerter? Og var der evt. andre tegn?

Jeg har været meget øm i nederste del af maven. Derudover har jeg haft mens agtige smerter og, når det har været værst kramper. Jeg har været indlagt to gange og så har det sat gang i en masse plukveer... Heldigvis er der mange, som nemt kommer over en blærebetændelse. Min krop har bare ikke været så god til at tage imod penicillinen.

Anmeld

11. november 2013

Karla

CroQuis skriver:

Det var da vildt  Du er måske mere modtagelig end andre?

Jeg må bare se hvad lægen siger imorgen 

Det må jeg næsten være de kan ikke helt finde ud af, hvorfor jeg bliver ved med at have det.

Anmeld

12. november 2013

Clisolka

CroQuis skriver:

Ringede til fødeafdelingen/jordemoderen idag, da jeg havde menssmerter der ikke gik væk. 

Jordemoderen jeg snakkede med, henviste mig til at få taget en urinprøve ved lægen, for at se om det var en blærebetændelse. Hvis ikke - skulle jeg kontakte dem igen, og blive undersøgt..

Men urinprøven-stix'en viste at der var blod i urinen, samt lidt forhøjet "hvider" synes han sagde æggehvider eller hvide blodlegemer, men kan faktisk ikke huske det præcist  Men noget med "hvider" var det i hvert fald.

Umiddelbart kunne han ikke sige at det var blærebetændelse, det kunne ligeså godt være slimhinden  , og ville ikke bare give mig antibiotika, grundet graviditeten, hvis det viste sig at være noget andet.. Så de dyrker den natten over, og får så svar imorgen tidlig.

Men hmm.. Nogle erfaringer med blod i urinen/blærebetændelse mm..? 

Jeg har haft kronisk blærebetændelse de gange jeg har været gravid, men jeg har aldrig oplevet at have blod i urinen 

Anmeld

12. november 2013

CroQuis

UPDATE:

Fik svar fra lægen idag. 

Det er ikke en blærebetændelse, og blodet i urinen kunne skyldes en lille rift eller lign. sagde han, men har heller ingen mens-smerter haft siden midnat.. Så prøver lige at se tiden an, om de kommer igen, for ellers er der jo ingen grund til at kontakte jordemoderen idag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.