Blærebetændelse? (blod i urin)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.809 visninger
15 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. november 2013

CroQuis

Ringede til fødeafdelingen/jordemoderen idag, da jeg havde menssmerter der ikke gik væk. 

Jordemoderen jeg snakkede med, henviste mig til at få taget en urinprøve ved lægen, for at se om det var en blærebetændelse. Hvis ikke - skulle jeg kontakte dem igen, og blive undersøgt..

Men urinprøven-stix'en viste at der var blod i urinen, samt lidt forhøjet "hvider" synes han sagde æggehvider eller hvide blodlegemer, men kan faktisk ikke huske det præcist  Men noget med "hvider" var det i hvert fald.

Umiddelbart kunne han ikke sige at det var blærebetændelse, det kunne ligeså godt være slimhinden  , og ville ikke bare give mig antibiotika, grundet graviditeten, hvis det viste sig at være noget andet.. Så de dyrker den natten over, og får så svar imorgen tidlig.

Men hmm.. Nogle erfaringer med blod i urinen/blærebetændelse mm..? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

Tulipan

CroQuis skriver:

Ringede til fødeafdelingen/jordemoderen idag, da jeg havde menssmerter der ikke gik væk. 

Jordemoderen jeg snakkede med, henviste mig til at få taget en urinprøve ved lægen, for at se om det var en blærebetændelse. Hvis ikke - skulle jeg kontakte dem igen, og blive undersøgt..

Men urinprøven-stix'en viste at der var blod i urinen, samt lidt forhøjet "hvider" synes han sagde æggehvider eller hvide blodlegemer, men kan faktisk ikke huske det præcist  Men noget med "hvider" var det i hvert fald.

Umiddelbart kunne han ikke sige at det var blærebetændelse, det kunne ligeså godt være slimhinden  , og ville ikke bare give mig antibiotika, grundet graviditeten, hvis det viste sig at være noget andet.. Så de dyrker den natten over, og får så svar imorgen tidlig.

Har ikke nogen erfaring desværre, men tror ikke det er helt unormalt at have blod i urinen som gravid.
Vent og se hvad de siger i morgen. Så længe du ikke har feber eller bliver øm ovre ved nyrene, kan de tids nok nå at behandle det hvis det er blærebetændelse...

Anmeld

11. november 2013

Karla

CroQuis skriver:

Jeg har altid haft spor af blod og æggehvider (protein) når jeg har haft en blærebetændelse. Det har jeg haft 7 gange i graviditeten
Så synes ikke du skal bekymre dig, så længe der bliver gjort noget ved det

Anmeld

11. november 2013

CroQuis

Karla skriver:

Jeg har altid haft spor af blod og æggehvider (protein) når jeg har haft en blærebetændelse. Det har jeg haft 7 gange i graviditeten
Så synes ikke du skal bekymre dig, så længe der bliver gjort noget ved det

Hold da op - 7 gange 

Er som sådan heller ikke bekymret  var bare nysgerrig om man normalt har blod i urinen, samt æggehvider i forbindelse med en blærebetændelse, eller om det måske kunne være andet? 

Anmeld

11. november 2013

Karla

CroQuis skriver:

Hold da op - 7 gange 

Er som sådan heller ikke bekymret  var bare nysgerrig om man normalt har blod i urinen, samt æggehvider i forbindelse med en blærebetændelse, eller om det måske kunne være andet? 

Ja, det er rigtig surt. Er næsten konstant i behandling

Det er helt normalt at have det i forbindelse med en blærebetændelse. Men det kan også godt skyldes noget andet. Så det er ikke så meget svar jeg kan give dig, desværre.

Anmeld

11. november 2013

Menne

Jeg har haft blærebetændelse 5 gange løbet af min graviditet. Det har givet mig mange mavesmerter, men jeg tror desværre, der er mange gravide, der døjer med det..

Anmeld

11. november 2013

CroQuis

Karla skriver:

Ja, det er rigtig surt. Er næsten konstant i behandling

Det er helt normalt at have det i forbindelse med en blærebetændelse. Men det kan også godt skyldes noget andet. Så det er ikke så meget svar jeg kan give dig, desværre.

Det var da vildt  Du er måske mere modtagelig end andre?

Jeg må bare se hvad lægen siger imorgen 

Anmeld

11. november 2013

CroQuis

Menne skriver:

Jeg har haft blærebetændelse 5 gange løbet af min graviditet. Det har givet mig mange mavesmerter, men jeg tror desværre, der er mange gravide, der døjer med det..

Ja jeg læste mig også til, at gravide hyppigere har blærebetændelse, end ikke gravide..

Det var heller ikke så få gange du har haft blærebetændelse 

Hvordan føltes dine smerter? Og var der evt. andre tegn?

Anmeld

11. november 2013

HHC88

Jeg har oplevet blod i urinen, og blev så tjekket for blærebetændelse, hvilket det ikke var.. Fik at vide det var helt normalt med irriterede slimhinder i 3. trimester, men skulle kontakte dem hvis det blev værre.. Og kort efter var det væk og mærkede intet til det efter det

Anmeld

11. november 2013

CroQuis

HHC88 skriver:

Jeg har oplevet blod i urinen, og blev så tjekket for blærebetændelse, hvilket det ikke var.. Fik at vide det var helt normalt med irriterede slimhinder i 3. trimester, men skulle kontakte dem hvis det blev værre.. Og kort efter var det væk og mærkede intet til det efter det

Havde du også nogle smerter eller?

For jeg kunne ikke se at der var blod i urinen, det var bare noget testen viste 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.