baby sove på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Alle jeg kender hvis børn havde bøvl med mave har været til zoneterapi og der har ikke været noget efter anden gang. Zoneterapi er anetkendt og benyttes også fx på hospitaler.
Prøv at se om det vil hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Hey..

jeg er ano fordi jeg simpelthen er bange for nogen vil stemple mig som dårlig mor

min lille dreng på 1 mdr. ligger lige nu i hans lift og sover på maven...

hvis jeg ligger ham på ryggen har han bøvl med maven og falder ikke rigtig i søvn. på siden er det samme... Lige så snart han kommer på maven er der ro...
Han er meget stærk i nakken og kan sagtens løfte hoved og dreje fra side til side, men han kan jo af gode grunde ikke vende sig selv endnu...

Er der andre der har oplevet lign. og evt. gjort det samme som jeg? Og hvorfor er det nu de ikke må ligge på maven??

Så er jeg en dårlig mor. Min har altid sovet på maven lige siden han blev født han er 3 år nu og sover med rumpen i vejret.

Anmeld

10. november 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hey..

jeg er ano fordi jeg simpelthen er bange for nogen vil stemple mig som dårlig mor

hvis jeg ligger ham på ryggen har han bøvl med maven og falder ikke rigtig i søvn. på siden er det samme... Lige så snart han kommer på maven er der ro...
Han er meget stærk i nakken og kan sagtens løfte hoved og dreje fra side til side, men han kan jo af gode grunde ikke vende sig selv endnu...

Er der andre der har oplevet lign. og evt. gjort det samme som jeg? Og hvorfor er det nu de ikke må ligge på maven??

Min ældste sov bedst på maven, men jeg lod hende kun gøre det mens jeg var vågen og kunne holde øje med hende. 

Nu er lillebror på 8 uger også bedst til at sove på maven, men han får kun lov, hvis det er på maven af mig i sofaen. Om natten sover han på siden - han er ikke god til at sove på ryggen, medmindre han sover rigtig tungt 

Anmeld

10. november 2013

Bertris

vores datter faldt i søvn på maven i flere måneder! Hun kunne ikke falde til ro på andre måder. 
Vi gik bare ind og vendte hende inden vi gik i seng så sov hun resten af natten på ryggen. 
Efter vi har vendet hende af med det er hun bare svær at få til at sove ... 

ps de må gerne sove på maven så længe i har et øje på dem  

Anmeld

10. november 2013

Bertris

Når ja, vores datter har ikke haft nogen problemer rent fysisk Så det er ikke altid derfor de fortrækker det  

Anmeld

10. november 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen..

kan godt læse alle steder at de ikke må pga. vuggedød, men hvad er det der gør at det er mere farligt at sove på maven frem for ryggen.?
tænker med gylp har jeg da allerede flere gange vågnet ved han var ved at kvæles i sit gylp da han lagde på ryggen...

kan læse der er flere der også lader deres poder sove på ryggen. Det er klart jeg holder godt øje med ham, men det gjorde jeg nu også da han lagde på ryggen Nu har han sovet 4,5 time indtil videre. Der er kommet lidt prutter, men han er ikke vågnet af det, som han plejer at gøre når han ligger på ryggen eller siden...

Anmeld

10. november 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Hey..

Min nr 2 sov også maaaange timer om dagen på maven. Op til 7 timer. Hun bøvsede også med maven, og sov bedst der. Vi holdte øje med hende, altså hun sov il ift indenfor.

Sp anbefalede det ikke, men vi vurderede at søvn var en højere prioritet end ked baby

Anmeld

11. november 2013

Line8700

Lige til at starte med så er du ikke en dårlig mor!

Lukas havde også bøvl med maven og vi brugte bio gaia som du kan købe i matas.Det er nogle dråber du skal give hver dag og det hjalp på ham. 

Men har du prøvet at cykle med din baby's ben? Lave lidt gymnastik? Det kan også løsne meget.  

Anmeld

11. november 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hey..

Min den yngste sov os på maven da han var 1 md. Men han kunne selv rulle derom. Snakkede med sundhedsplejersken om det. Dahan ikke kunne komme tilbage. Og hun sagde at risikoen for vuggedød var større men når han selv gjorde det var det okay.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.