baby sove på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.183 visninger
18 svar
5 synes godt om
10. november 2013

Anonym trådstarter

Hey..

jeg er ano fordi jeg simpelthen er bange for nogen vil stemple mig som dårlig mor

min lille dreng på 1 mdr. ligger lige nu i hans lift og sover på maven...

hvis jeg ligger ham på ryggen har han bøvl med maven og falder ikke rigtig i søvn. på siden er det samme... Lige så snart han kommer på maven er der ro...
Han er meget stærk i nakken og kan sagtens løfte hoved og dreje fra side til side, men han kan jo af gode grunde ikke vende sig selv endnu...

Er der andre der har oplevet lign. og evt. gjort det samme som jeg? Og hvorfor er det nu de ikke må ligge på maven??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

lycly

Anonym skriver:

Hey..

jeg er ano fordi jeg simpelthen er bange for nogen vil stemple mig som dårlig mor

hvis jeg ligger ham på ryggen har han bøvl med maven og falder ikke rigtig i søvn. på siden er det samme... Lige så snart han kommer på maven er der ro...
Han er meget stærk i nakken og kan sagtens løfte hoved og dreje fra side til side, men han kan jo af gode grunde ikke vende sig selv endnu...

Er der andre der har oplevet lign. og evt. gjort det samme som jeg? Og hvorfor er det nu de ikke må ligge på maven??

Grunden til at de ikke må sove på maven er fordi der er en øget risiko for vuggedød hvor de glemmer at trække vejret.

Måske I skulle få ham tjekket hos en kiropraktor, måske har han noget i klemme som gør at han ligger dårligt på ryggen. Personligt ville jeg ikke have nerver til at lade ham ligge selv og sove på maven og HVIS mit barn lå sådan ville jeg sidde ved siden af og tjekke vejrtrækning konstant

Anmeld

10. november 2013

lineog4

Hey..

Mine børn sov i perioder også bedst på maven, men gjorde det aldrig uden opsyn og ja faktisk aldrig uden det var på min mave og jeg ikke selv sov (næsten).

grunden er man har observeret flere børn dør af vuggedød hvis de ligger på maven. Nu kender man ikke grunden til vuggedød andet end de "glemmer" at trække vejret. Men varme, røg, ligge på maven og andre ting (du kan google det) er faktorer som forøget risikoen markant.

Mit råd til dig ville være at lade ham få et par lurer en gang imellem på maven men altid hvor han er overvåget, dvs. Du er lige ved siden af og kigger på ham. Og ellers så forsvinder mavevrøvlet lidt efter lidt og så kan han sagtens lære at sove både på ryg og side. Fingerregel er intet barn må sove på maven med mindre de selv kan trille fra mave til ryg uden problemer og at de selv triller hen til maven

Anmeld

10. november 2013

Babiesontheway

Anonym skriver:

Hey..

Øget risiko for vuggedød

Anmeld

10. november 2013

LilleSmølf

De må ikke sove på maven pga. forhøjet risiko for vuggedød. De skakmrget gerne ligge på maven så meget som muligt når de er vågne.

Vores er 5,5 måneder og har altid sovet på maven. Det har simpelthen været umuligt at lade ham sove på ryggen for han bliver hysterisk. Efter han er begyndt at vende dig græder han kun om natten fordi han gør det i søvne og vil vendes om igen.

Til gengæld lærte han meget hurtigt at løfte og holde hovedet.

Selv kan jeg ikke lide at sove på ryggen og foretrækker maven. Babyer har vel også preferencer (:

Anmeld

10. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Grunden til at babyer ik må sove på maven før de selv ka trille, er netop fordi at hvis de få drejet hovedet så det vender ned i madressen, så ka de ik trække vejret = med vuggedød. Baby ka heller ik dreje hovedet væk fra gylp/ opkast også og ka derfor blive kvalt i det, hvis baby ligger på maven.

Her havde thea også perioder hvor hun helst ville sove på maven, og det fik hun så lov til når jeg sad ved siden af hende i sofaen, hvor jeg hele tiden ku holde øje med hende.

Jeg ville aldrig gå fra min baby, hvis baby sov på maven, men ser det ik som et problem hvis du sidder ved siden af. Vh stine

Anmeld

10. november 2013

dola

Anonym skriver:

Hey..

Tja en gang i mellem fik Willy også lov til at sove på maven, men under opsyn og på et "hårdt" underlag hvor han ikke kunne synke ned med en stofble under sig, og så selvfølgelig kun under opsyn, evt på min mave.. Og ellers også gerne på siden, men igen kun under opsyn.

Hvis han har vrøvl med maven få din sundhedplejeske til at vise dig noget baby mave massage, herunder blandt andet "cykling" og andet.. Det hjalp meget på min lille dreng.. !

Anmeld

10. november 2013

Soffy27

Indtil min søn var 4-5 mdr kunne han kun sove på maven grundet kolik.. han skreg og skreg når han lå på ryggen og når han lå på maven trak han benene helt op under sig.. var pisse nervøs så vi købte en åndedrætsalarm som lå under madrassen og talte hjeteslag og vejrtrækning - hvis noget var uregelmæssigt lød en ekstrem høj alarm.. mener vi gav 1500-2000 for den, og vil uden tvivl købe sådan en til den næste også  

Anmeld

10. november 2013

Tulle83

Vores søn er 7,5 måned og han har næsten altid sovet på maven. I starten under opsyn og tit hud mod hud hos en af os, men han var hurtig stærk nok i nakken og styrede selv hovedet fra side til side. Han har simpelthen altid sovet så godt på maven og det er der ikke sket noget ved.

Da jeg var baby, måtte babyer ikke ligge på ryggen og sove i frygt for, at de ville blive kvalt i evt.gylp eller spyt.

-Tiden ændrer sig jo hele tiden, men min pointe er, at babyer er forskellige, og du ska mærke efter som mor hvad der er bedst, og ikke vær nervøs for hvad andre tænker om dig. Det er kun dig der kan vide hvad der er allerbedst for dit barn!

Anmeld

10. november 2013

Annemette07

Anonym skriver:

Hey..

Min søn på knap en måned har også mavebøvl,. Det hjælper hvis jeg selv ligger mig på ryggen med ham på maven, så kommer hans luft nemmere ud, hvor efter han nemt kan sove på ryggen, så mit råd er at i ligger dig ned en 20 minutters tid med ham på maven, også se om han ikk vil ligge på ryggen og sove. Det hjalp hvert fald her :-) men du skal ligge helt ned. Altså ligesom hvis du lå i sengen for at det hjælper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.